دسته‌بندی نشده

انواع موزاییک و کاربرد آن

محصولات بسیاری در بازار میباشند که ترکیب اصلی آن ها در تولید از سیمان میباشند.یکی از شاخه های اصلی محصولات سیمانی موزاییک میباشد.این محصولات در چند دسته بندی تولیدمیشوند که ما میخواهیم در این مقاله به آن ها بپردازیم.

دسته اول:موزاییک پرسی

این محصولات (موزاییک پرسی) جزء اولین ها در تولید در این گروه ها میباشد. اگه به محوطه ساختمان های قدیمی و یا کف پارکینگ ، انباری ، کارگاه های صنعتی دقت کرده باشید احتمالا با این نوع موزاییک ها بسیار برخورد کرده اید.این محصول ها به دلیل کیفیت خوب در برابر قیمت مناسبی که دارند بسیار پرمصرف میباشند و با گذشت سالیان سال هنوز هم جای خود را در بازار حفظ نموده اند. این محصول را احتمالا با نام های موزاییک حیاط ، موزاییک کف پارکتی ، شنیده باشید.

تولید این محصولات به صورتی پرسی میباشد و بعد از فرآیند عمل پرس به قسمت گرم خانه منتقل میشوند و در آن جا بعد از حدود ۳ الی ۴ روز آب دهی و با نظر کارشناش مربوطه که جنس آماده ساب خوردن شده است برای ساب زدن آماده میشود و بعد از انجام این عمل آماده ارائه و بارگیری میشود.

این محصولات در دو ابعاد ۴۰×۴۰ و ۳۰×۳۰ تولید میشوند و بیشتر خط تولید آن با زمینه سفید و سیاه میشود نکته قابل توجه این میباشد که بنا به درخواست مشتری میتوان این محصولات را در زمینه قرمز و زرد نیز تولید نمود.

نکته آخر و مهم راجب این اجناس این میباشد که حتما در هنگام خرید باید توجه خاصی به نوع سنگدانه آن و نوع ساب روی آن و اینکه چه سیمانی برای تولید آن استفاده شده است فرمایید زیرا تاثیر مستقیمی در کیفیت محصولات دارا میباشد.

دسته دوم: موزاییک پلیمری

این محصولات (موزاییک پلیمری) دوست داشتنی و پر فروش امروزه به دلیل زیبایی خاص و جدید بودن و مقاوم بودنش در مقابل سرما طرفداران بسیاری در بازار به خود جلب کرده است و میتوان آن را جزء خاص ترین قطعات موزاییک نام برد.

از ویژگی های این محصول که باعث منحصر به فرد بودن آن شده است میتوان از تنوع رنگ بسیار زیاد آن اشاره نمود به طوری که به درخواست مشتری میتوان در هر رنگی آن را تولید نمود.

ابعاد متنوع این محصولات نیز باعث این گردیده است که افراد بتوانند به سلیقه خود و بسته به ابعاد محیط خود گزینه زیادی برای انتخاب داشته باشند.

این محصولات در ابعاد های:

  • 40*40
  • 50*50
  • 60*30

تولیدمیشوند.

نکته آخر در مورد ویژگی های این محصول را میتوان به ابعاد بسیار زیاد و متنوع و زیبای آن اشاره نمود.تولیدات این موزاییک ها به طریق لرزش میباشد و لرزش آن از طریق میز ویبره انجام میگیرد.این کفپوش های پلیمری نیازی به ساب خوردن ندارند و به صورت خشکه تولید میشوند وبعد از فرآیند ویبره زدن به اتاق بخار انتقال داده میشوند و بعد ۲۴ساعت بدون نیاز به آبدهی آماده ارائه و بارگیری میشوند.

دسته سوم:واش بتن

اگر در پیاده رو ها و یا مکان های پر رفت آمد در هنگام پیاده روی به زیر پای خود توجه کرده باشید موزاییک های با زیبایی خاص که دارای سنگدانه های بسیار زیبا روبرو شدید نام این محصولات دوست داشتنی واش بتن میباشد.اگر بخواهیم از جلوه های بسیار خاص این محصول نام ببریم اول از همه باید به سنگدانه های آن اشاره نماییم به دلیل وجود این سنگ های طبیعی که در این محصول وجود دارد در هنگام نگاه به آن انرژی بسیار زیادی از آن دریافت میکنید و یک حس زنده بودن از آن دریافت مینمایید.

این محصولات به دلیل ضخامت بالا دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر مکان های پر رفت و آمد دارا میباشند و اگر آن را در نواحی با آب و هوای نسبتا معتدل اجرا نمایید مطمئنا طول عمر بسیار بالایی از خود نشان میدهند.

نکته خاص در مورد این محصول این میباشد که بهتر است از این محصول در نواحی که نسبتا سر میباشند استفاده ننمایید.این قطعات موزاییکی ( بتنی) در ابعاد:40*40، 50*50، 60*30تولید میشوند.

تولید این محصولات به طرز ویبره و از طریق لرزش میباشد و بعد از انجام عمل ویبره زدن آن را به گرم خانه انتقال میدهیم وبعد از ۲۴ ساعت محصول را برای ساب زدن آماده مینواییم.سپس بعد از ۲ الی ۳ روز آبدهی وبا نظر کارشناس مربوطه محصول واش بتن آماده ارائه وبارگیری میگردد.

نکته آخر در مورد این محصول رنگ های مختلف سنگدانه های آن میباشد به طوری که در هنگام خرید موزاییک میتوانید بسته به سلیقه خود از رنگ های سفید ، قرمز ، مشکی ، لیمویی ، رود خانه ای ، آجیلی استفاده نمایید.

سخن آخر

همانطور ‌که در ابتدای مقاله گفته شد قرار بر این شد که به مسئله انواع موزاییک ها و به نوع کاربرد آن ها بپردازیم.باخواندن این مقاله علم شما عزیزان نسبت به انواع مختلف قطعات موزاییک بسیار بیشتر شده و در هنگام خرید موزاییک میتوانید نسبت به نیاز برای محیط خودتان از هر کدام از این محصولات دوست داشتنی و پر کاربرد استفاده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *