دسته‌بندی نشده

مهم ترین مزایا و معایب واش بتن

مهم ترین مزایا و معایب واش بتن - پایا موزاییک

واش بتن، نوعی از قطعات بتنی میباشد که بیشتر کاربرد آن برای کف سازی ویلا و محوطه سازی میباشد. اگر از افرادی که از این محصول خرید کرده اند تحقیق کرده باشید احتمالا نارضایتی های به گوش شما رسیده باشد که دلیل آن عدم آگاهی مناسب هنگام خرید و در نتیجه اجرا محصولی بی کیفیت گردیده است که باعث مشکلاتی شده است.افراد احتمالا قبل از خرید موزاییک تحقیقاتی را انجام میدهند تا بتوانند محصولی یاکیفیت با طول عمر بالا خرید نمایند.

حال ما در این مقاله جذاب به برسی دقیق مزایا و معایب موزاییک های واش بتن بپردازیم تا با یک راهنمایی خوب و با اشاره به نکات مهم هنگام خرید و بعد از خرید این مقاله را به پایان برسانیم.

شما باخواندن این مقاله به طور حتم جواب تمامی سوالات خود را خواهید گرفت و بعد آن با بر طرف شدن تمامی ابهامات با خیالی آسوده و با علم از محصول با کیفیت خرید خود را انجام خواهید داد.

نکته اول و مهمی که باید آن را بدانید این میباشد که این محصولات جذاب از طریق دو نوع متریال (مصالح) تولید میشوند:

  1.  بدون اضافه شدن مواد افزودنی ( ساده): تولید به روش ساده و بدون مواد افزودنی
  2. افزونی دار مواد روان کننده (رزین): تولید به روش اضافه شدن مواد افزودنی روان کننده (رزین)

مزایای واش بتن - پایا موزاییک

مهم ترین مزایای کفپوش های واش بتن تولیدی به روش ساده و بدون افزودنی

موزاییک واش بتن در روش اول کاملا ساده و بدون افزودنی های اضافه که معمولا به این روش تولید میشوند که مصالح تشکیل دهنده آن از سنگدانه های رنگی با مخلوط سیمان و ماسه تولید میشوند.

نکاتی در تولید این محصولات وجود دارد که باعث معایب و مزایایی گردیده است که همین امر باعث گردیده است که هم طرفداران و هم منتقدانی را داشته باشد. که در ادامه میخواهیم به این نکات بپردازیم.

مزایای این محصول بتنی اعم از:

  • شکل ظاهری زیبا و طبیعی

وجود سنگدانه های طبیعی در این محصولات باعث گردیده که شکل ظاهری بسیار زیبا به خود بگیرد و به دلیل طبیعی بودن سنگدانه ها به افراد حس زنده بودن و انرژی مثبت انتقال بدهدکه از ویژگی های این موزاییک حیاطی به حساب می آیددلیل وجود این نکات مثبت در این قطعات بتنی باعث گردیده است که سهم بسیار زیادی از بازار را ازعان خود کنند.

اما با این حال منتقدان بسیاری هم دارد که دلیل آن عدم آگاهی افراد هنگام خرید و یا اجرا در مکان های با آب هوای سرد که باعث نارضایتی های بعد از اجرا گردیده است.که لازم به ذکر است که یکی از دلایل این مشکلات خرید از منابع نامعتبر میباشد.

  • طول عمر بالا

تولید این محصولات به گونه ای میباشد که اگر در شرایط آب هوایی مناسب و به صورت استاندارد اجرا گردد تا سالیان سال مشکلی به وجود نمی آید.البته تمامی این شرایط بستگی به تولید با کیفیت دارد و با متریالی درجه یک دارد

  • طیف رنگی بالا

این محصولات شکل ظاهری متفاوت چندانی ندارد و فقط ابعاد آن ها باهم دارد،اما از لحاظ سنگدانه ها تنوع بسیار زیادی دارا میباشند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند،که این ترکیبات با سلیقه مشتری متفاوت میباشد.

  • اجرا ساده و آسان

از مزایای این کفپوش بتنی نصب بسیار ساده این محصولات میباشد که با مخلوط سیمان و ماسه نصب میگردد و چسبندگی راحت میباشد.

مهم ترین معایب واش بتن های ساده و بدون افزودنی

در کنار مزایای جالب این محصولات معایبی نیز وجود دارد که حتما باید قبل ازخرید به این نکات توجه ویژه داشته باشید که شامل:

  • عدم استفاده در مناطق سردسیر

تولید این محصولات اغلب به صورت ساده و بدون افزودنی میباشد و وجود پودر سنگ در تولید این موزاییک باعث گردیده که جذب آب بالایی داشته باشد که همین امر باعث میگردد که با نفوذ آب به داخل آن باعث ترکیدگی و پودرشدن آن میشود.
البته باز هم مصالح و نوع اجرا بسیار در جلوگیری در این امر تاثیرگذار میباشد.

و اگر محصول تولیدی از سنگدانه درجه یک و سیمان باکیفیت تولید شده باشد و زمان اجرا در آن را لب به لب پر کنید بسیار در طول عمر محصول تاثیر گذار میباشد
با این حال توصیه میشود به هیچ عنوان از این محصول و بدون افزودنی آن در مناطق سردسیر استفاده نشود.

  • محدودیت استفاده در برخی از محیط های ساختمان

    از واش بتن به دلیل وزن بالا نسبت به بقیه قطعات بتنی (موزاییک پلیمری) در برخی از نواحی ساختمان مانند پشت بام(روف گاردن) نمیتوان استفاده نمود.
    البته اگر کارشناسان و پیمانکاران مربوطه از زیر سازی و استحکام سقف پشت بام اطمینان کامل دارند و تجربه افراد مربوطه این را میگوید که میتواند این میزان وزن را تحمل کند تحت شرایط خاصی میتوان در بعضی موارد از آن برای پشت بام نیز استفاده نمود.

متریال تولید واش بتن - پایا موزاییک

متریال تولید

در تولید موزاییک واش بتن سنگدانه ها نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند در هنگام خرید حتما باید از نوع سنگدانه ها اطلاعات کافی را بدست آورده باشید سنگدانه های بی کیفیت را آهک دار (الک شده) مینامند این نوع را از سنگ های تکه شده و بی کیفیت به عمل می آورند که بعد از مدتی بدون فشار پودر میشوند و باعث شکستگی محصول میشوند.

پس حتما مطمئن شوید که محصول با سنگدانه های طبیعی که از معدن های الیگودرز ، آذرشهر ، مشهد ، اراک ، سبزوار باشد.نکته بسیار مهم دیگر سیمان آن میباشد که تاثیرش از تمامی مصالح تولید بیشتر میباشد که بهترین سیمان ها برای تولید این قطعات بتنی سیمان شاهرود ، تهران ، ساوه میباشد.

نکته آخر و کلیدی نیز ضخامت آن ها میباشد که حتما باید استاندارد آن رعایت شده باشد که هم در مقابل مقاومت فشاری و هم قیمت تمام شده تاثیر مستقیم میگذارد

سخن آخر

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد سعی ما بر این شدکه با گفتن نکاتی بسیار مهم مزایا و معایب موزاییک واش بتن را به صورت زبانی ساده برا شما بازگونماییم حال باخواندن این مقاله شما عزیزان بسیار بهتر و علمی تر از نکات این محصول باخبر میشوید و با خیالی آسوده میتوانی خرید خود را به سرانجام برسانید.

امیدواریم از توضیحات گروه تولیدی صنعتی ما که به صورت تجربه ای و عملی میباشد لذت برده باشید و توانسته باشیم شما عزیزان را از مزایا و معایب واش بتن آگاه نماییم شما میتوانید برای توضیحات بیشتر و بهتر با همکاران ما درمجموعه پایا موزاییک تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *