دسته‌بندی نشده

تفاوت واش بتن و موزاییک پلیمری

تفاوت واش بتن و موزاییک پلیمری - پایا موزاییک

امروز در این مقاله به برسی تفاوت بین واش بتن و موزاییک پلیمری خواهیم پرداخت این دو محصول جزء پرفروش ترین محصولات تولیدی مجموعه ما میباشند که به دلیل عدم اطلاعات درست افراد جهت نصب و خرید مسائل مختلفی را به بار آورده است.

در این مقاله کاربردی ما به مقایسه این دو محصول خواهیم پرداخت تا بتوانیم به شما یاری نماییم خریدی آگاهانه انجام بدهید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفید و کاربردی درباره ی این دو محصول بدست آورید.

معرفی واش بتن و موزاییک پلیمری

واش بتن و موزاییک پلیمری از پر طرفدارترین و زیباترین و پر فروش ترین حال حاضر قطعات بتنی میباشند این کفپوش های زیبا و دوست داشتنی به دلیل مزایای بسیار و ویژگی های خاصی که دارا میباشند باعث جلب توجه خود نسبت به خریداران در بازار شده اند و بیشتر سهم بازار را در اختیار خود قرار داده اند.

واش بتن ها به دلیل وجود سنگدانه های رنگی و طبیعی ، حس بسیار طبیعی و زنده بودن را به انسان منتقل میکنند و به دلیل انرژی خوبی که به سبب طبیعی بودن سنگدانها منتقل مینمایند طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند و استفاده بسیاری در باغ ها ، ویلا ها که آب هوای معتدل و گیاهی دارند انجام میگیرد.

موزاییک های پلیمری نیز به دلیل تنوع بسیار زیادی که در شکل ظاهری دارند و دارای رنگ بندی های متنوع و ابعاد های مختلفی که دارند چشم هر خریداری را به خود جلب میکنند و از این جهت دارای محبوبیت بسیاری میباشندنکته قابل توجه شکل ظاهری این محصولات میباشد که دلیل افزوده شدن مواد خاص و نوع تولید که به صورت خشکه تولید میشنود حالت براقی به خود میگیرند و به دلیل شبیه بودن بعضی از طرح های آن به سنگ طبیعی در بسیاری از مکان ها اعم از پیاده رو ، باغ ، ویلاها ، نواحی مسکونی استفاده میشودو این محصولات به موزاییک پشت بام و موزاییک حیاط نیز معروف میباشند.

تفاوت واش بتن و موزاییک پلیمری

دراین قسمت میخواهیم تمامی تفاوت های این دو محصول را مورد بررسی قرار بدهیم.این دو محصول با وجود اینکه هر دو در ردیف قطعات بتنی به حساب می آیند اما تفاوت های بسیاری در بین آن ها وجود دارد.

نکته قابل تامل این میباشد که با توجه به تفاوت ها باز هم در کارایی برمیگردد به سلیقه افراد که گاه این متفاوت بود مهم و گاه مهم نمیباشد.حال در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت در شکل ظاهری: این دو محصول با وجود اینکه هر دو از طریق لرزش و ویبره زدن تولید میشوند اما به دلیل وجود قالب های متفاوت شکل ظاهری بسیار متفاوتی دارا میباشد.

موزاییک های پلیمری به دلیل تولید با قالب های طرح دار ABS دارای تنوع بسیار زیادی میباشند و حق انتخاب بیشتری را به افراد میدهند. اما در واش بتن اینگونه نمیباشد و در تولید این محصولات از قالب های یکدست پلاستیکی استفاده میشود و شکل ظاهری یکدستی را دارا میباشند و تفاوت آن فقط در سنگداهایی که در آن ریخته میشود میباشد که آن هم بستگی به سلیقه افراد دارد و همین مسئله باعث گردیده که تردیدی در طرح آن وجود نداشته باشد و فقط مسئله نوع رنگ سنگدانه ها میباشد که بستگی به شما عزیزان دارد

تفاوت در روند تولید

واش بتن ها از تهیه ملات و مخلوط آن در میکسر تولید میشوند و بعد از فرآیند لرزش بر روی میز ویبره در گرم خانه مخصوص آن ها قرار میدهیم و بعد از تکمیل این فرآیند که ۲۴ ساعت زمان میبرد محصول را برای ساب زدن آماده مینماییم وبعد انجام این فرآیند زیبایی خود را به نمایش میگذراند.

نکته قابل توجه این میباشد که در صورتی که این محصولات را میخواهید برای مناطقی با آب و هوای سردسیر اجرا نمایید حتما از واش بتن های رزینی استفاده نمایید تا بعد از اجرا به مشکل ترکیدگی و خوردشدگی بر اثر سرما زدگی برخورد نکنید.

موزاییک های پلیمری فرآیند نسبتا ساده تری را در تولید دارا میباشند از این جهت که این محصولات به صورت خشکه تولید میشوند و بعد انجام فرآیند تولید که از طریق مخلوط مصالح آن در میکسر و با اضافه شدن مواد روان کننده (رزین) و انجام عمل لرزش از طریق میز ویبره به اتاق های بخار انقال داده شده و بعد ۲۴ ساعت آماده ارائه میشود.

واش بتن یا موزاییک پلیمری؟کدام را استفاده کنیم؟

سوالی که برای اکثر شما عزیزان پیش می آید که از بین دو محصول را کدام انتخاب نمایید و باعث تردید هایی در هنگام خرید میشود.دراین موضوع نکاتی وجود دارد که باید با توجه به این نکات خرید خود را انجام بدهید.

مورد اول منطقه ای میباشد که این محصولات را میخواهید اجرا نمایید.اگر آب و هوای مکان شما بسیار سردیر میباشد بهتر است از موزاییک پلیمری استفاده نمایید که مقاومت بسیار بیشتری را در این نواحی از خود نشان میدهند و یا اگر از لحاظ سلیقه ای از واش بتن بیشتر خوشتان آمده است حتما از نوع رزینی این محصول خرید نمایید.

برای پشت بام و کف پارکینگ مسقف هم به دلیل وزن سبک موزاییک پلیمری و طرح های صافی که در این محصولات وجود دارد بهتر است از این محصول استفاده نمایید اما در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است و یا فشار بیشتری به این قطعات بتنی وارد میشود هماهنند ورودی پارکینگ ها ، پیاده رو ها بهتر است از واش بتن استفاده نمایید زیرا این محصول از ضخامت بالاتر و دوام بیشتری در مقابل فشار برخوردار میباشد.

در بقیه موارد برمیگردد به سلیقه افراد و بهتر است تردید را کنار گذاشته و هر کدام که از چشم شما زیباتر و دلنوازتر بود از آن برای مکان خود استفاده نمایید زیرا این محصولات در طول شبانه روز بسیار به چشم افراد می آیند و بهتر است حتما نسبت به سلیقه خود افراد خرید انجام گیرد تا بعد از مدتی باعث دل زدگی و دوباره کاری نشود.

سخن آخر

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد سعی ما بر این شد که با گفتن چند‌ نکته مهم فرق عمده این دو محصول را بازگو نماییم. حال شما عزیزان باخواندن این مقاله میتوانید بهتر متوجه بشوید که کدام از محصولات برای محیط شما بهتر است و به سلیقه شما نزدیک تر است.

امیدواریم از توضیحات گروه تولیدی صنعتی ما که به صورت تجربه ای وعملی میباشد لذت برده باشید وتوانسته باشیم شما عزیزان را از تفاوت موزاییک پلیمری و واش بتن آگاه نماییم شمامیتوانید برای توضیحات بیشتر و بهتر با همکاران ما درمجموعه پایا موزاییک تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *