دسته‌بندی نشده

تفاوت موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی

تفاوت موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی - پایا موزاییک

ما در این مقاله تفاوت بین موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی (حیاطی) را برای شما عزیزان بیان میکنیم.

روش تولید - پایا موزاییک

روش تولید

موزاییک پلیمری از طریق لرزش و ویبره زدن تولید میشود وقالب تولید آن ها تزریقی و abs میباشد. حالت کلی این محصول در تولید به صورت خشکه میباشد یعنی بعد از تولید و ۲۴ساعت نگهداری در گرما دیگر نیازی به آبدهی و ساب زدن ندارد و محصول بلافاصله آماده ارائه میگردد موزاییک پرسی(حیاطی) از طریق پرس سنگین تولید وقالب آن آهنی و سنگین میباشد.

این محصول بعد از فرآیند پرس حتما باید بین ۳ الی ۴ روز در گرم خانه آبدهی بشود تا مصالح آن با هم کاملا درهم و محکم بشوند بعد از آن محصول را برای ساب زدن آماده میکنیم و توسط ماشین های ساب زن روی آن را ساب میزنیم تا محصول جلوه خود را به نمایش بگذارد.

نکته قابل توضیح نوع ماشین ساب میباشد از آن جایی که ۴ نوع دستگاه برای این فرآیند موجود میباشد باید توجه نمود که موزاییک با کدام یک از این دستگاه ها ساب خورده است چون تاثیر بسیار‌ زیادی در زیبایی و کیفیت محصول میگذارد

که این ۴ نوع شامل بهترین دستگاه ساب بادی بعد آن ساب نواری ، ساب اتومات و ساب دستی میباشد.

مزایا و معایب موزاییک پرسی(حیاطی) در مقایسه با موزاییک پلیمری

موزاییک پرسی(حیاطی) مزایای قابل توجهی برای استفاده داردکه شامل:

  1. قیمت مناسب آن با توجه به کیفیت قابل قبول
  2. وزن سبک که میتوان از آن برای کف پارکت داخل واحد ، پشت بام ، انباری ، پارکینگ مسقف استفاده نمود
  3. مقاومت زیاد که با توجه به اینکه عمده مصالح تولید آن سیمان میباشد و فشار بالای پرس را متحمل میشود از لحاظ مقاومت کیفیت قابل قبولی را دارا میباشد

معایب موزاییک پرسی (حیاطی) در مقایسه با موزاییک پلیمری

● تنوع در طرح و رنگ: موزاییک پرسی قالبا رنگ بندی خاصی ندارد و عمدتا با زمینه سفید ، طوسی ، قرمز ، زرد که عمده ترکیب رنگ آن از گل ماش و رنگ معدنی میباشد. در حالی که موزاییک پلیمری از لحاظ رنگ بندی تنوع بسیار بیشتری میباشد به طوری که طبق خواسته سفارش دهنده در هر رنگی میتوان این محصول را تولید نمود و از لحاظ طرح نیز هم جدید تر و هم متنوع تر میباشد

● عدم سازگاری در محیط سردسیر: با توجه به نبود مواد نگهدارنده (رزین) در مصالح تولید موزاییک پرسی این محصول در مقابل سرما و یخ زدگی مقاومت نسبتا ضعیفی دارا میباشد اما موزاییک پلیمری به دلیل نوع تولید خاص آن که ترکیبات نگهدارنده نیز در آن اضافه شده است باعث میشود که جذب آب بسیار پایینی داشته باشد و درنتیجه مقاومت بسیار بالایی درمقابل هوای سرد و یخ بندان از خود نشان بدهد

● مقاومت سایشی کم: به دلیل سابی که بر روی موزاییک میخورد که جلوه خود را نشان بدهد یک لایه از روی موزاییک برداشته میشود که باعث ضعیف شدن محصول میشود . نکته قابل توجهی دیگری که در کیفیت آن تاثیر میگذارد نوع سنگدانه میباشد که اگر از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشند باعث میشود که موزاییک از لحاظ کیفیتی بسیار ضعیف بگردد.

مقایسه مصالح تولید موزاییک پرسی (حیاطی) و موزاییک پلیمری

موزاییک پرسی از ترکیبات ماسه ، سیمان ، پودر سنگ و سنگدانه تولید میشود نکته قابل توجه کیفیت مصالح مصرفی میباشد که تاثیر مستقیم هم در بحث قیمت و هم کیفیت محصول میگذارد.

در کشور ما کارخانه سیمان های بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام نسبت به دیگری کیفیت متفاوتی را دارد با توجه به کارشناسی دقیق کارشناسان ما در خط تولید گروه صنعتی تولیدی پایا موزاییک بهترین و قوی ترین سیمان برای تولید تمام قطعات بتنی سیمان شاهرود میباشد که موزاییک حیاطی نیز در این امر مستثنا نمیباشد و بعد آن سیمان تیب دو تهران میباشد که کیفیت قابل توجهی دارد در بحث سنگدانه نیز بهترین سنگ قرمز برای آذر شهر تبریز و سنگ مشکی نیز برای اراک و یا مشهد میباشد.

نکته آخر ماسه میباشد که حتما باید یک دست باشد و مواد اضافی (نخاله)‌در آن وجود نداشته باشد موزاییک پلیمری نسبت به موزاییک پرسی تفاوت هایی در مصالح تولید دارا میباشد در تولید این محصول علاوه بر سیمان ، ماسه ، پودر سنگ ، از مواد نگهدارنده (رزین) و رنگ های شیمیایی استفاده میشود.

عمده فرق مصالح این دو محصول این میباشد که دیگر در تولید موزاییک پلیمری از سنگدانه استفاده نمیشود حال اگر در تاثیر مصالح در کیفیت این محصول نیز بخواهیم بگوییم در بحث رنگ ها رنگ های بسیار متفاوتی در بازار موجود میباشد که اگر با رنگ بی کیفیتی آن را تولید کنیم بعد از مدتی باعث رنگ پریدگی میشود و رزین که عامل اصلی مقاومت این محصول در برابر سرما و جذب آب میباشد اگر ضعیف باشد باعث میگردد که همانند سایر محصولات در برابر سرما ضعیف عمل کرده و شکسته و خورد بشود.

مقایسه ابعاد موزاییک پرسی و موزاییک پلیمری - پایا موزاییک

مقایسه ابعاد موزاییک پرسی و موزاییک پلیمری

موزاییک پرسی عمدتا در دو ابعاد ۴۰×۴۰ و ۳۰×۳۰ تولید میشوند موزاییک پلیمری ابعاد متفاوتی دارد که همین باعث گردیده نسبت به سایر قطعات بتنی دارای ویژگی های خاص آن به شمار بیاید این محصولات با توجه به طرح های آن در ابعادهای مختلفی که شامل ابعاد ۵۰×۵۰ ، ۴۰×۴۰ ، ۳۰×۳۰ ، ۴۳×۴۳ ، ۴۵×۴۵ ، ۶۰×۴۰ ، ۶۰×۳۰ تولید میشوند نکته مهم در این ابعاد این میباشد که هر طرح ابعاد خاص خود را دارد به منظور اینکه به دلیل ثابت بودن قالب طرح ها هر کدام ابعاد مخصوص خود را دارد و اینطور نیست که بشود تمام طرح ها را در تمامی این ابعاد تولید نمود.

سخن آخر

همانطور که در ابتدا گفته شددر این مقاله سعی ما بر این شدکه با گفتن چند‌ نکته مهم فرق عمده این دو محصول را بازگو نماییم.

حال شما عزیزان باخواندن این مقاله بهتر میتوانید متوجه بشوید که کدام از محصولات برای محیط شما بهتر است.

مورد آخر برمیگردد به سلیقه که با توجه به شکل ظاهری هر کدام هر فرد میتواند طرح مدنظر خود را انتخاب کرده و اجرا کند.

امیدواریم از توضیحات گروه تولیدی صنعتی ما که به صورت تجربه ای وعملی میباشد لذت برده باشید و توانسته باشیم شما عزیزان را از تفاوت موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی آگاه نماییم شمامیتوانید برای توضیحات بیشتر و بهتر با همکاران ما درمجموعه پایا موزاییک تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *