دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید موزاییک

موزاییک

یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی، زیبا سازی فضای شهری، کف پوش پارکینگ و حیاط ویلا و باغ، موزاییک می‌باشد. موزاییک‌ها از دسته مواردی هستند که سال‌های سال در حال استفاده شدن هستند و همچنان محبوب و پر کاربرد باقی ماندند. در گذشته تنوع موزاییک‌ها کم بود، اما با پیشرفت تکنولوژی، تغییر مواد اولیه و بهینه سازی فرآیند تولید، تنوع موزاییک‌ها بسیار زیاد شده است. به همین منظور مجموعه پایا موزاییک در این مطلب در مورد راهنمای خرید موزاییک مواردی را ارائه می‌کند که تصمیم گیری برای شما ساده‌تر شود.

موزاییک

موزاییک

راهنمای خرید موزاییک های مختلف

زمانی شما می‌توانید بهترین موزاییک را با توجه به نیازتان انتخاب کنید که آگاهی کاملی نسبت به انواع موزاییک‌ها داشته باشید. پس قدم اول شناخت انواع موزاییک می‌باشد. در ادامه معروف‌ترین و پرفروش‌ترین موزاییک‌ها را با بیان ویژگی آنها معرفی می‌کنیم.

این موزاییک‌ها که جزء جدیدترین نسل موزاییک می‌باشند، به دلیل تغییر در فرآیند تولید و همچنین استفاده از مواد پلیمری در ساخت، استحکام بالایی دارند و کیفیت سطح آنها بسیار ماندگار و خوب است. از آنجایی که بخاطر این کیفیت به سنگ‌ها نزدیک هستند، آنها را به عنوان سنگ مصنوعی نیز می‌شناسند. از موزاییک پلیمری، هم در محیط‌های داخلی و هم در محیط‌های بیرونی‌ می‌توانید استفاده کنید.

  • موزاییک گرانیتی

موزاییک گرانیتی یا همان موزاییک‌های معمولی که در همه محیط‌های اداری، سالن‌ها و ساختمان‌ها مشاهده کرده‌ایم و سال‌هاست از آنها استفاده می‌شود، هنوز کاربرد خود را دارند و در جاهایی که می‌خواهند هزینه پایین باشد و تنوع رنگ و استحکام بالا مهم نیست از موزاییک گرانیتی استفاده می‌کنند.

 

مدل ارتقا یافته موزاییک گرانیتی می‌باشد که در فرآیند تولید تفاوت‌هایی دارد، در واقع واش بتن یا موزاییک شسته، عمده تفاوتی که با موزاییک گرانیتی دارد، مدت 5 ساعتی است که درون کوره یا همان گرمخانه قرار می‌گیرد. به همین دلیل میزان نفوذ پذیری آن از موزاییک گرانیتی کمتر است و کیفیت سطح بهتری دارد. همین دو ویژگی باعث شده است که میزان فروش آن نسبت به موزاییک گرانیتی بسیار بیشتر باشد.

 

  • موزاییک تک لایه‌ای

بخاطر ضخامت کمی که دارد به این اسم معروف شده است. این نوع موزاییک برای سبک سازی استفاده می‌شود و در امور داخلی بیشترین کاربرد را دارد. شما اگر برای محوطه سازی و یا فضای بیرون می‌خواهید موزاییک بخرید، مجموعه موزاییک خانه شما را از خرید این مدل موزاییک منع می‌کند.

 

  • موزاییک ویبره‌ای

در تولید این مدل موزاییک‌ها خبری از ساب نمی‌‌باشد و تولید آن ساده‌تر از تمام موزاییک‌هایی که گفتیم می‌باشد. موزاییک‌های ویبره‌ای مقاومت پایینی دارند و قابلیت استفاده در حیاط و پارکینگ را ندارند.

مواردی که بیان شد، انواع موزاییک‌ها از نظر فرآیند تولید بود، از نظر شکل ظاهری نیز موزاییک‌ها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند :

موزاییک سیمانی

موزاییک سنگ دار

موزاییک شیاردار

موزاییک پلاکی

که در این دسته بندی بیشتر انتخاب شما سلیقه‌ای است و مهم نوع و فرآیند تولید می‌باشد.

راهنمای خرید موزاییک موج قرمز 40 40

راهنمای خرید موزاییک موج قرمز 40 40

قیمت موزاییک

عامل دیگری که در خرید موزاییک اهمیت دارد قیمت آن می‌باشد. چون معمولا موزاییک‌ها برای متراژهای بالا استفاده می‌شوند، تفاوت قیمت مدل‌های مختلف بسیار زیاد می‌شود. باید ببینید برای شما استحکام مهم است؟ زیبایی و سطح صاف مهم است؟ ماندگاری مهم است؟ سبک بودن مهم است؟ یا هر موردی که اشاره کردیم. برای مثال در جایی که استحکام اهمیت نداشته باشد، می‌توانید از موزاییک ارزان‌تر استفاده کنید و هزینه خود را مدیریت کنید.

قیمت موزاییک

قیمت موزاییک

داشتن استانداردهای لازم

شما وقتی محصولی‌ را خریداری می‌کنید، باید در استفاده از مواد اولیه و فرآیند ساخت آن استانداردهایی رعایت شده باشد. به همین منظور سعی کنید طبق راهنمای خرید موزاییک، موزاییک مورد نظر خود  را از مجموعه‌ای تهیه کنید که دارای مجوز‌ها و استانداردهای لازم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *