دسته‌بندی نشده

نحوه تمیز کردن واش بتن و اصول مراقبت از آن

تمیزکردن و مراقب از واش بتن ها نکاتی دارد که با توجه به این موارد میتوانید از کثیفی زیاد و سیاه شدن آن و شکسته شدن جلوگیری نمایید.
در این مقاله میخواهیم به این نکات بپردازیم تا بتوانید با دانایی موثر از به وجود آمدن مشکلات برای واش بتن جلوگیری نمایید.

روش های تمیز کردن واش بتن

برای تمیز کردن واش بتن از سیاهی و کثیفی راه های بسیاری وجود دارد اما ما میخواهیم راحت ترین و ساده ترین روش ها را برای شما عزیزان بازگو نماییم تا به راحتی این فرآیند را انجام بدهید.
اولین و مهم ترین نکته این میباشد که با شستشوی به موقع از کثیفی بیش از حد آن جلوگیری نمایید.اگر مرتب این کار را انجام دهید به سادگی کثیفی از روی واش بتن ها پاک میشود دلیل این امر هم وجود سنگدانه های طبیعی روی این محصول میباشد و از ویژگی های آن به حساب می آید که بعد از هر بار آبدهی به آن شکل آن بسیار زیبا میشود.
ولی اگر به هردلیلی موزاییک واش بتن شما کثیف شد بهتر است از یک روش استفاده نمایید که بسیار پرکاربرد و ساده میباشد و از همه مهم تر باعث میشود که به جنس شما به مشکل شکسته شدن و جدا شدن سنگدانه ها بر نخورد.
ساده ترین و بهترین روش برای انجام این کار مخلوط آب ، تاید ، وایتکس میباشد.
ابتدا این سه را باهم مخلوط نمایید و بر روی واش بتن ها بریزید و با جارو بر روی آن بکشید بعد از انجام این عمل بگذارید به مدت 20 دقیقه بر روی آن بماند و بعد شروع به آب گرفتن بر روی آن ها نمایید بعد آن متوجه خواهید شد که چقدر ساده موزاییک های خود را تمیز کرده اید.

مراقبت از واش بتن

نکته بسیار مهم اول این میباشد اگر واش بتن شما بسیار کثیف شد باز هم سعی کن از مواد اسیدی و جوش شیرین برای تمیز کردن استفاده ننمایید.زیرا احتمال بسیار باعث خورد شده شدن سنگ ها و در نتیجه شکسته شدن و از بین رفتن آن میشود. پس در هر صورت سعی نمایید که با همان مخلوط آب ، تاید ، وای تکس محصول خود را تمیز نمایید تا باعث دوباره کاری وهزینه اضافه نشود.
نکته مهم بعد درز بندی بین فاصله واش بتن ها میباشد یعنی به اینگونه باید طوری باشد که آب بین درزها جمع نشود و درهنگام نصب شیب آب را بدرستی طراحی کرده باشید طوری که آب به سمت چاه و یا چوب سرازیر بشود.

نکات مهم برای مراقبت حین نصب واش بتن

  1. اولین نکته که بسیار مهم میباشد تهیه محصول با کیفیت میباشد زیرا هر چقدر هم اصول مهم نگهداری را به درستی انجام داده باشید اگر جنس شده از سنگدانه با کیفیتی برخوردار نباشد و سیمان مرغوبی در تولید آن استفاده نشده باشد بعد از مدتی به خودی خود شاهد کنده شدن سگندانه آن و شکسته شدن میشودید.
  2. حتما از پاک سازی زیر کار از نخاله ها مطمعن شوید و کاملا زیر کار را از هر نخاله ای پاک نمایید وبعد آن برای اجرای بهتر و محکم تر روی آن را با شن و سنگ ریز به صورت یک دست پرنمایید.
  3. موقع نصب از مخلوط درست مصالح اطمینان حاصل نمایید به طوری که نه به خشکی و نه به خیسی زیاد بزند و بهتر است بیشتر به خیسی بزند تا به خشکی.
  4.  برای مخلوط مصالح برای هر پنج متر مربع یک کیسه سیمان استفاده نمایید تا حالت محکم تری به خود بگیرد.
  5. در هنگام نصب واش بتن حتما اندازه فاصله بین واش بتن ها را به درستی رعایت نمایید که استاندارد آن بین یک تا پنج سانت میباشد.
  6. بهتر است برای فاصله بین واش بتن ها از سیمان استفاده شود دلیل این امر این است که باعث طول عمر بیشتر آن میشود و اگر قصد چمن کردن و یا سنگ ریزه ریختن در فاصله بین آن را داشتید برای اطمینان بیشتر بهتر است دور کار را چسب بتن بزنید.
  7.  به دلیل برجسته بودن سنگدانه های واش بتن ها باید سعی شود که بر روی آن گچ ، سیمان ، دوغاب ریخته نشود زیرا تمیز کردنش سخت انجام میگردد.
  8.  برای تمیز کردن واش بتن باید سعی شود به هیچ وجه بر روی آن مواد اسیدی و جوهر نمک ریخته نشود زیرا باعث از بین رفتن آن میگردد.
  9.  نکته اخر و بسیار مهم اجرا توسط استاد کار ماهر میباشد زیرا اگر تمام اصول به درستی انجام گیرد اما اجرا آن به خوبی انجام نگیرد بعد از مدتی شاهد بلند شدن واش بتن ها و خورد شدن آن از کناره ها و در نتیجه از بین رفتن آن میشوید.

کلام آخر

همان طور که ابتدای مقاله گفتیم قصد ما یاد دادن اصولی تمیز کردن و مراقبت از واش بتن ها به شما عزیزان بود.
با خواندن این مقاله حتما میتوانید از دوباره کاری و هزینه کردن اضافی جلوگیری نمایید.
امید واریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این امر یاری نماده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *