دسته‌بندی نشده

طبقه بندی موزاییک

طبقه بندی قیمت موزاییک و کف پوش های پرسی بر اساس شکل ظاهری و نمای سطح رویه:

1)قیمت موزاییک ساده:

موزاییکی که در سطح رویه فاقد سنگ دانه های تزئینی است و تنها دارای شیار و طرح های ساده است. قیمت موزاییک آن

به نسبت پایین رو به متوسط می باشد.

بیشتر موارد استفاده از موزاییک های ساده برای کف انباری ، پارکت میباشد.البته در مواری از این موزاییک های پرکاربرد به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب آن برای پشت بام و روف گاردن نیز استفاده میشود.نکته قابل توجه این میباشد که امروزه به دلیل آمدن طرح های جدید تر و زیباتر مانند موزاییک پلیمری بیشتر از این محصول برای پشت بام و روف گاردن استفاده میشود.

این محصول بسیار پرفروش و پرکاربرد را موزاییک ساده و یا ساده ایرانی مینامند.

ابعاد این محصول 30*30 ، 40*40 میباشد.و تولید آن به صورت پرسی میباشد.

2)قیمت موزاییک صاف :

موزائیکی است که در سطح رویه ی آن از سنگ های تزئینی استفاده شده است و به 3 صورت شیاردار(طرح دار)، صاف، شسته ساخته می شود و برحسب اندازه و قطر دانه های سنگی قابل مشاهده به 5 دسته تقسیم می شوند. قیمت موزاییک آن نسبتا متوسط می باشد.

قیمت این محصولات بر دو اساس تعیین میشود.اولین امر در تعیین قیمت این محصول نمره سنگ آن میباشد و اینکه سنگدانه آن برای کدام معدن باشد.هرچه نمره سنگ بزرگ ترباشد در قیمت تاثیر مستقیم میگذارد.

شماره سنگدانه ها از یک تا پنج میباشد.عامل دوم تعیین قیمت ضخامت میباشد ضخامت معمول آن 22 میل میباشد.اما این موزاییک پرسی در ضخامت 3 سانت هم تولید میشود که بیشتر برای کف سوله ، مکان حمل و نقل ماشین سنگین و یا معابری که در عبور مرور بسیار زیادی دارد کاربرد دارد.از ضخامت معمولی و 22 میل این محصولات بیشتر در کف پارکینگ مسقف استفاده میشود.

معروف ترین این محصول پرکاربرد طرح موزاییک صاف سوماقی و گرانیت میباشد.

ابعاد این محصول 30*30 ، 40*40 میباشد.و تولید آن به صورت پرسی میباشد.

3)قیمت موزاییک شیاردار :

موزاییکی است که در سطح رویه آن به اشکال مختلف دارای فرورفتگی و برجستگی بوده و به عنوان فرش کف پیاده رو و محوطه استفاده می شود.  قیمت این نوع موزاییک نیز تقریبا متوسط می باشد.

از این محصول بیشتر با نام موزاییک حیاط یاد میشود.تعیین قیمت این محصول همانند طرح صاف آن بر اساس نمره سنگ و ضخامت میباشد.از ویژگی موزاییک شیاردار طرح های متنوع آن میباشد.معروف ترین و پرفروش ترین طرح های آن طرح موزاییک سنگ فرش ، طرح آجری (پاکتی) و… ، میباشد.

ابعاد این محصول 30*30 ، 40*40 میباشد.و تولید آن به صورت پرسی میباشد.

4)قیمت موزاییک واش بتن :

موزاییکی است که در سطح آن دانه های شن به صورت برجسته نمایان ست. قیمت موزاییک متوسط رو به بالا می باشد.

نام این محصول زیبا واش بتن میباشد.این محصول به دو روش ویبره و پرس تولید میشود.ضخامت آن حدود ۴ سانت میباشد.بیشترین کاربرد آن برای محوطه سازی و مکان های پر رفت و آمد میباشد.به دلیل مقاومت بسیار بالای این محصول در برابر فشار باعث گردیده که نگاه بیشتری برای اجرا در محوطه سازی را به خود جلب کند و انتخاب اکثر افراد برای اجرای پیاده رو و محوطه سازی میباشد.

قیمت این محصول دوست داشتنی

  • بر اساس کیفیت سنگدانه آن
  • نوع با افزودنی و یا بدون افزودنی
  • تولید پرسی و یا ویبره میباشد.

میزان فروش این محصولات بر اساس ابعاد آن میباشد زیرا طرح آن ساده میباشد و بر اساس سلیقه در انتخاب سنگدانه میباشد.پر فروش ترین ابعاد این محصول ابعاد 60*30 میباشد.واش بتن ها در ابعاد 50*50 ، 40*40 ، 60*30 تولید میشوند.

5)قیمت موزاییک بتنی :

موزاییکی است که در سطح رویه آن مصالح ساختمانی سخت و صیقل پذیر وجود دارد و اندازه این سنگها برحسب ابعاد موزاییک متفاوت است و به صورت صاف ساخته می شود. قیمت موزاییک از این نوع نسبتا بالا می باشد.

این موزاییک ها به دو صورت تولید میشوند.که افراد آن ها را با نام های کفپوش بتنی ویبره ای ، کفپوش بتنی پرسی میشناسند.نوع پرسی این محصول به دلیل ضخامت بالا که 6 سانت میباشد و دارای مقاومت بسیار بالایی میباشد در بسیاری از پارک ها ، شهربازی ، معابر بسیار پر و رفت آمد ، مکان های حمل و نقل ماشین سنگین استفاده میشود.نوع ویبره نیز به همینگونه هست.ضخامت کفپوش ویبره 4 سانت میباشد.و فرق آن با نوع پرسی خود شکل ظاهری و ابعاد میباشد.قیمت این محصولات نیز بر اساس ابعاد و رنگ بندی میباشد.

۶) قیمت موزاییک پلیمری :

موزاییک پلیمری نوعی از قطعات بتنی میباشد که طرح های بسیار متنوعی دارد که شامل هم شیار دار و صاف میباشد.قیمت این نوع موزاییک متوسط رو به بالا میباشد.به دلیل تولید خاص این محصول که مواد روان کننده (رزین) در آن وجود دارد مقاومت این محصول را در برابر سرما و یخبندان بسیار زیاد کرده است.

این محصول به دلیل طرح های بسیار متنوع و رنگ بندی متنوع آن طرفداران بسیاری در بازار برای خود جذب کرده است. از این محصول در پشت بام ، محوطه ساختمان ، ویلا ، باغ استفاده میشود.تعیین قیمت این محصول بر اساس رنگ بندی میباشد. و ارزان ترین رنگ به ترتیب طوسی ، سفید ، قرمز ، ذغالی (دوده) ، زرد ، قهوه ای ، مشکی میباشد.ابعاد این جنس 40*40 ، 60*30 ، 50*50 ، 43*43 ، 45*45 ، 60*40 ،120*60 ، 100*50 میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *