انواع موزاییک, موزاییک طرح آجر

خرید موزاییک طرح آجر

موزاییک یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ترین مصالح موجود در بازار است که برای موارد مختلفی به ویژه کفپوش و دیوار پوش از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته  است. گرچه در عصر حاضر از جایگزین های دیگری مانند سرامیک و کاشی برای کف و دیوار ساختمان استفاده می شود اما همچنان موزاییک محبوبیت خود را در بین مردم حفظ نموده است. همانند سایر کفپوش های موجود در بازار، موزاییک نیز در طرح و مدل های متنوعی تولید می شود که دارای ویژگی های خاصی هستند و برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع طرح های پرطرفدار و محبوب، موزاییک با طرح آجر است که به عنوان کفپوشی مناسب برای فضاهای باز کاربرد دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم که بیشتر در مورد ویژگی و ماهیت موزاییک طرح آجر صحبت نماییم. اگر در پی کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید پیشنهاد می کنیم پایا موزاییک را همراهی بفرمایید.

 

 

خرید موزاییک طرح آجر

خرید موزاییک طرح آجر 

 

موزاییک طرح آجر

موزاییک از قدمت بالایی در جهان برخوردار است طوری که از آن به عنوان یک هنر یاد می کنند. موزاییک در واقع نوعی مصالح ساختمانی پرکاربرد می باشد که اساس آن را بتن تشکیل داده است و تحت تاثیر فشار پرس و یا لرزش شکل می گیرد. از این رو از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد. این ویژگی موزاییک موجب شده تا به عنوان یک مصالح کاربردی برای سنگ فرش نمودن کف به کار رود. به طور کلی ماسه، سیمان، سنگدانه، آب و پودر سنگ از مواد تشکیل دهنده موزاییک هستند که در طرح و مدل های مختلفی ساخته می شوند. در این بین طرح آجری، توانسته از نظر فروش در بازار جایگاه ویژه ای به خود اختصاص بدهد.

انواع موزاییک بر اساس مواد سازنده

موزاییک بر اساس مواد اولیه ساخت در دسته های زیر جای می گیرد:

موزاییک سیمانی

از قدیمی ترین انواع موزاییک، می توان نوع سیمانی را نام برد. در ساخت این موزاییک تنها از آب، پودر سنگ و سیمان استفاده شده و هیچ گونه رنگدانه ای هم ندارد. از آنجایی که فاقد نقش و نگاری خاص هستند معمولا جنبه زیبایی و جلوه بصری ندارند. همچنین به دلیل این که در هنگام خیس شدن سطح آن ها لیز و لغرنده می گردد معمولا در مکان های سربسته مانند پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

موزاییک گرانیتی

یکی از پرمصرف ترین انواع موزاییک موجود در بازار، موزاییک گرانیتی است. ماسه، پودر سنگ، سیمان، آب، سنگدانه های ریز و درشت و همچنین رنگ های افزودنی از مواد اولیه در ساخت این نوع از موزاییک می باشد. وجود سنگدانه ها حالتی دانه دار به این موزاییک داده که شبیه به گرانیت می باشد از این رو آن را موزاییک گرانیتی می نامند.

انواع موزاییک بر اساس مواد سازنده

انواع موزاییک بر اساس مواد سازنده

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری در واقع نوعی سنگ مصنوعی به حساب می آید که بر اثر فرایند پلیمریزاسیون و با تغییر ساختار ملکولی سیمان به وجود آمده است. این تغییر ساختار موجب ایجاد زنجیره ای مستحکم و مقاوم در سیمان می گردد. موزاییک به دست آمده از این فرایند تقریبا دو برابر از بتن مقاوم تر است. به طور کلی مواد تشکیل دهنده این موزاییک از بتن و پلیمر است که ترکیب رنگی بسیار زیبایی خلق می گردد. این نوع از محصولات به دلیل جذب پایین و تراکم بالا از مقاومت بسیار زیادی در برابر یخبندان و سرما برخوردار هستند.

موزاییک های پلیمری یا پلاستیکی را میتوانید در طرح های مختلف مشاهده کرد به علت قالب های متنوعی که دارند و فرمگیری راحت آنها، موزاییک های با کیفیتی هستند، موزاییک طرح آجر هم نیز یکی از طرح های محبوب این موزاییک است.

انواع موزاییک بر اساس طرح و شکل ظاهری

براساس طرح و شکل ظاهری موزاییک می تواند به صورت یکی از اشکال زیر باشد. این نوع از موزاییک ها از نظر طبقه بندی جزء موزاییک های سنگدار هستند که سطح رویی آن ها از سنگ تزیینی ساخته شده است.

انواع موزاییک بر اساس طرح و شکل ظاهری

انواع موزاییک بر اساس طرح و شکل ظاهری

موزاییک ساده

همان طور که از نام این موزاییک بر می آید دارای ظاهری ساده و صاف می باشد. از این نوع موزاییک ها معمولا برای قسمت های سربسته ساختمان که کمتر با خیس شدن در ارتباط اند مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که با خیس شدن حالتی لیز و لغرنده پیدا می کنند.

موزاییک شیاردار

از دیگر انواع موزاییک پرمصرف در بازار، موزاییک شیاردار یا طرح دار است که به موزاییک حیاطی هم شهرت دارد. سطح رویه این مدل، صاف نیست بلکه دارای فرورفتگی و برجستگی هایی می باشد از این رو آن را شیاردار می خوانند. موزاییک شیاردار بیشتر برای کفپوش پیاده روها، حیاط، محوطه و سایر فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد.

موزاییک شسته

به این موزاییک واش بتن هم گفته می شود و در سطح آن دانه ها حالتی نمایان و برجسته دارند. بیشترین کاربرد موزاییک شسته در پیاده روها، پارک ها، محوطه، روف گاردن و … می باشد.

انواع سطح موزاییک طرح آجر

موزاییک به طور کلی از دو لایه اصلی به نام رویه و زیرین ساخته شده است که در ادامه به شرحی از آن ها خواهیم پرداخت:

لایه رویه موزاییک طرح آجر

لایه رویه یا رنگ، همان طور که از نام آن برمی آید بر روی سطح موزاییک قرار می گیرد و در واقع نقش و طرح آن را تشکیل می دهد. برای این که رویه سطحی زیبا داشته باشد در ساخت آن از پودر سنگ، آب، سیمان، ترکیبات دانه بندی و رنگی استفاده می گردد.

انواع سطح موزاییک طرح آجر

انواع سطح موزاییک طرح آجر

لایه زیرین موزاییک طرح آجر

به لایه زیرین، لایه نارین هم گفته می شود که از ضخامت بالایی برخوردار است و می تواند فشار زیادی را تحمل کند. مواد تشکیل دهنده این لایه نیز آب، ماسه و سیمان است.

روش های تولید موزاییک طرح آجر

روش های مختلفی برای ساخت و تولید موزاییک طرح آجر وجود دارد که در ادامه به شرح این روش ها خواهیم پرداخت:

روش پرسی

در این روش همان طور که از نام آن بر می آید اعمال فشار از طریق دستگاه پرس است که سبب تراکم هر چه بیشتر در موزاییک می گردد. البته این میزان فشار متاثر از ابعاد و نوع سنگدانه به کار رفته نیز هست که می تواند بر اساس این موارد کاملا تغییر کند. موزاییک هایی که به روش پرسی تولید می شوند حتما نیاز به ساب خوردن پیدا می کنند.

روش های تولید موزاییک طرح آجر

روش های تولید موزاییک طرح آجر

روش ویبره ای

در این روش برای تراکم و یکنواخت سازی از هیچ گونه اعمال فشاری استفاده نمی گردد بلکه تمام این فرایند یعنی متراکم نمودن با کمک دستگاه های خاصی بنام دستگاه ویبره ای یا لرزاننده انجام می گیرد. معمولا در این روش نیازی به ساب کردن ندارند اما اگر از سنگ تزیینی استفاده شود بایستی عمل فرسایش بر روی آن اعمال گردد.

کلام پایانی

ما در این مطلب سعی نمودیم که شما عزیزان را با ویژگی و شاخصه موزاییک طرح آجر به طور کلی آشنا نماییم، اما به یاد داشته باشید که برای آشنایی با کمیت و کیفیت این مدل از آجر نیاز اطلاعات بیشتری دارید. از این رو اگر قصد خرید این مدل از موزاییک را دارید به سادگی می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین پایا موزاییک این محصول را با قیمتی به صرفه تر و کیفیتی بالاتر تهیه نمایید.

همانطور که در ابتدای محتوا به این موارد اشاره شد، مجموعه ما تمامی موزاییک های پلیمری، پرسی و واش بتن را در مجموعه پایا موزاییک تولید و بدون واسطه خدمت شما عرضه میشود. به دلیل حذف واسطه ها و فروش مستقیم از کارخانه به مشتری قیمت های مجموعه ما بسیار مناسب تر از سایر فروشنده های کشور میباشد و تمامی محصولات ما نیز دارای تضمین کیفیت و قیمت هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *