واش بتن

خرید موزاییک شسته

در فرایند ساخت و ساز از مصالح گوناگونی استفاده می شود، که یکی از این مصالح پرکاربرد موزاییک شسته است. از این نوع موزاییک جهت ایجاد کفپوش به کار گرفته می شود. موزاییک شسته به دلیل ساختار فوق العاده مقاومی که در برابر سرما، گرما و اصطکاک دارد برای سنگفرش نمودن پیاده روها، باغ، ویلا و … استفاده می شود. نتیجه کف سازی با موزاییک شسته بسیار زیباست و در هر جایی که کار گذاشته شود زیبایی گیرایی را به ارمغان می آورد. این نوع از موزاییک ها با توجه به ساختار خاص، جلوه بصری و قیمت اقتصادی از طرفداران بی شماری برخوردار هستند. از این رو عده ای نیز به دنبال خرید موزاییک شسته هستند تا از ویژگی های آن بتوانند برای محیط مد نظر خود استفاده کنند. اگر قصد خرید این موزاییک را دارید تا انتهای مقاله با سایت پایا موزاییک همراه شوید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

خرید موزاییک شسته

خرید موزاییک شسته

 

معرفی موزاییک شسته

موزاییک شسته به موزاییک واش بتن نیز شهرت دارد که امروزه به دلیل برخورداری از ویژگی های برجسته بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. در ساخت این موزاییک از ترکیب سیمان، سنگ معدنی، ماسه، موارد روان کننده بتن، رنگ و چسب بتن استفاده می شود. این مواد با نسبت های معین و خاصی با هم ترکیب می شوند تا موزاییک شسته باکیفیتی تولید گردد. همچنین در فرایند تولید از تجهیزات و دستگاه های خاصی مانند واتر جت و ساب استفاده می شود. در مرحله پایانی تولید این موازاییک، سطح آن را با استفاده از اسیدهای مخصوص شستشو می دهند تا سنگدانه های ریز و درشت آن نمایان شود. به این مرحله ساب خوردن هم گفته می شود و هر چه میزان ساب خوردن بیشتر باشد سنگ های آن بیشتر نمایان می شوند. این فرایند خاص در موزاییک موجب شده تا به همین نام یعنی موزاییک شسته نیز خوانده شود. این نوع از موزاییک می تواند به صورت تک رنگی و یا چند رنگی باشد که ترکیب سفید مشکی بسیار پرطرفدار است.

مشخصات و کاربردهای موزاییک شسته

واش بتن به دلیل ترکیباتی که دارد از ساختار مستحکمی برخوردار است و به خوبی می تواند در برابر رطوبت، سرما، گرما و شرایط سخت و آب و هوایی از خود مقاومت نشان دهد. همچنین به دلیل این ساختار خاص اصطکاک مناسبی را با سطح ایجاد می کند و موجب جلوگیری از لیز خوردن می شود. این قبیل از ویژگی در واش بتن موجب شده تا به عنوان کفپوشی بسیار مناسب برای محیط های باز همچون باغ، باغچه، ویلا، روف گاردن، حیاط، پارک و … مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این موارد، از این مدل موزاییک نیز برای پوشش کف نیروگاه های پتروشیمی، پالایشگاه ها، کارگاه های تولیدی، انبارها، کارخانه ها و سایر ساختمان های صنعتی به کار گرفته می شود. از دیگر دلایل خرید موزاییک شسته از سوی مصرف کنندگان می توان به شکل ظاهری آن اشاره نمود. طیف وسیعی از رنگ در درون موزاییک شسته استفاده می شود، همچنین طرح و ابعاد متنوعی دارند. از طرفی فرایند ساب خوردن و نمایان شدن سنگدانه ها موجب شده که این موزاییک از طرحی شکیل و زیبا برخوردار باشد. و از جنبه تزیینی و زیبایی آن جهت جلوه دادن به محیط مد نظر مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر مواردی که اشاره نمودیم قیمت مناسب و مقرون به صرفه از دیگر شاخصه مهم در موزاییک شسته است که آن را نسبت به سایر مصالح مشابه متفاوت نموده است.

مشخصات و کاربردهای موزاییک شسته

مشخصات و کاربردهای موزاییک شسته

ابعاد و سایز واش بتن

واش بتن در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید و روانه بازار می شود تا مصرف کننده از حق انتخاب بیشتری برای خرید کردن برخوردار باشد. 30*30، 40*40، 50*50 و 60*30 از سایزهای معمول موزاییک شسته می باشد اما با این حال افراد با توجه به حسن سلیقه خود و همچنین اندازه محیط مدنظرشان می توانند در هر سایز که مایل بودند درخواست خود را به تولید کننده ارائه دهند. همچنین این نوع موزاییک در ضخامتی استاندارد که بین 4 تا 5/4 است روانه بازار می گردد. این ضخامت استاندارد موجب شده تا سال های سال مصرف کننده بتواند از آن به عنوان یک کفپوش مقاوم استفاده نماید.

انواع موزاییک شسته

موزاییک شسته از نظر رنگ، ابعاد، طرح و نحوه تولید در انواع مختلفی تولید می شود. در واقع این تنوع موجب شده تا مصرف کننده با توجه به محیط مد نظر و همچنین سلیقه شخصی مناسب ترین را خریداری کند. واش بتن در طرح های شطرنجی، حاشیه دار تولید می شود. همچنین از نظر رنگ نیز انواع مختلفی دارند. برای محیط هایی که میزان رفت و آمد افراد زیاد است معمولا رنگ های تیره خریداری می شود تا به مرور زمان همچنان رنگ خود را حفظ کند. رنگ های روشن برای مکان هایی که میزان تردد در آن ها کمتر است مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی موزاییک شسته از نظر شیوه تولید و همچنین نوع سنگدانه به کار رفته به انواع زیر تقسیم می شود:

انواع موزاییک شسته

انواع موزاییک شسته

واش بتن ویبره ای

برای تولید این نوع واش بتن از دستگاهی به نام ویبره استفاده می شود. برای این امر ابتدا مخلوطی از سیمان، سنگدانه و آب را در داخل قالب هایی می ریزند سپس آن را بر روی دستگاه ویبره که حالتی لرزشی دارد قرار می دهند. وقتی که مخلوط به مقاومت تقریبی رسید، قالب ها را خارج می کنند.

واش بتن پرسی

در این نوع واش بتن، نیمی از مخلوط را در داخل قالب و نیمی دیگری از آن را با ماسه، سیمان و مقدار کمی آب پر و بعد پرس می کنند. سپس از قالب بیرون آورده و به مدت 24 ساعت آن را در اتاق بخار قرار می دهند. در واقع با پرس پرقدرت، تراکم و مقاومت بر روی موزاییک شسته حاصل می شود.

واش بتن آنتیک

واش بتن آنتیک که از جدیدترین نوع واش بتن موجود در بازار است از سنگ هایی با ابعاد کوچک و ریز ساخته می شود. میزان تراکم در موزاییک شسته به دلیل کوچک بودن سنگ ها زیاد است از این رو حالتی منسجم تر از خود نشان می دهد. پس از فرایند نهایی تولید، سطح آن را با فرچه ساب می دهند تا سنگریزه ها نمایان تر شوند.

خرید مستقیم انواع واش بتن

خرید مستقیم انواع واش بتن

واش بتن معمولی

سنگ ها در این نوع از موزاییک ها برخلاف موزاییک آنتیک، بزرگتر و حالتی ناهمگن تر دارند. هر چه که سنگ ها درشت باشند حالت پستی و بلندی آن ها نیز بیشتر است و بهتر به چشم می آیند.

نکات مهم قبل از خرید موزاییک شسته

مصرف کننده به هنگام خرید موزاییک شسته بایستی به یکسری نکات که در ادامه به شرحی از آن ها خواهیم پرداخت، توجه نماید. رعایت این قبیل از نکات موجب می گردد تا افراد بتوانند بهترین نوع موزاییک شسته را انتخاب نمایند.

توجه به نوع کاربری و محیط مورد استفاده

مصرف کننده در ابتدا بایستی مشخص نماید که موزاییک شسته را برای چه مکانی می خواهد مورد استفاده قرار دهد. برای کاربری مسکونی، ویلایی، اداری، فضای سبز و … از طرح و مدل های متفاوتی به کار گرفته می شود.

نحوه اجرای واش بتن 2

نحوه اجرای واش بتن

توجه به شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی از آیتم های تاثیر گذار در خرید موزاییک شسته است، چرا که موزاییک های مورد استفاده برای مناطق سردسیر با گرمسیر تفاوت دارند.

توجه به رنگ بر اساس فضای مورد استفاده

واش بتن در طیف گسترده ای از رنگ مانند قرمز، سفید، مشکی، لیمویی، سبز و … تولید می شود. خریدار بهتر است که رنگ را با توجه به فضا و نوع کاربری انتخاب نماید.

قیمت موزاییک واش بتن

قیمت همواره یکی از آیتم های تاثیر گذار جهت خرید یا عدم خرید کالا می باشد. باید بگوییم قیمت موزاییک واش بتن نیز بر روی تصمیم نهایی تاثیر می گذارد و هر چقدر که در برابر کیفیت بالا، اقتصادی تر باشد مشتری هم با میل و رغبت بیشتری به سمت خرید می رود. قیمت موزاییک شسته مانند بسیاری از مصالح ساختمانی توسط چندین فاکتور تعیین می گردد. طرح، ابعاد، رنگ، جنس متریال به کار رفته و روش تولید از جمله مواردی هستند که به طور مستقیم بر روی قیمت این مصالح تاثیر می گذارند.

قیمت موزاییک واش بتن

قیمت موزاییک واش بتن

سخن پایانی

در این مطلب سعی نمودیم که شما عزیزان را با انواع مشخصات و ویژگی های موزاییک شسته به عنوان یک موزاییک کاربردی بیشتر آشنا نماییم. چنانچه قصد نوسازی و یا کف سازی ویلا و باغ خود با این نوع از مصالح را دارید اکنون فرصت خوبی است که از محصولات ارائه شده در پایا موزاییک دیدن نمایید و خرید خود را با آسانی هر چه تمام تر و البته از تولید کننده ای متعبر با تضمین کیفیت به انجام برسانید.

رایج ترین ابعاد موزاییک واش بتن و یا همان شسته  40 در 40 و 30 در 60 هستند شما عزیزان میتوانید طرح های مختلف واش بتن را در فروشگاه اینترنتی و حضوری ما دیدن فرمایید. واش بتن در 2 نوع ریز و درشت یا همان آجیلی  موجود هستند. همچنین بر اساس طراحی شما در رنگ بندی های مختلف موجود است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *