موزاییک پلیمری

روش نانو کردن موزاییک پلیمری

روش نانو کردن موزاییک پلیمری از آن جهت که موزاییک های نانو ویژگی های مثبت زیادی دارند مهم است برای همین در این مطلب به نحوه نانو کردن موزاییک های پلیمری می پردازیم پس با ما همراه باشید.

موزاییک پلیمری

موزاییک ها انواع گوناگونی دارند و در طی راهکارهای متفاوتی به تولید می رسند. موزاییک برای پوشش کف یک سطح به کار می رود. هر کدام از موزاییک هایی که به بازار عرضه می شوند، در ابعاد و همچنین طرح های مختلفی هستند. موزاییک در واقع نوعی بتن است که متراکم و فشرده است و در فرایند تولید به دو روش فشرده می گردد. دو روش، روش ویبره ای یا لرزشی است و روش فشار پرسی هستند. موزاییک ها از پودر سنگ، سیمان، ماسه، سنگ دانه و آب ساخته می شوند؛ که به طور کلی دارای دو لایه زیرین و رویه هستند.

روش نانو کردن موزاییک پلیمری

روش نانو کردن موزاییک پلیمری

لایه زیرین یا نارین به لایه ای گفته می شود؛ که وظیفه آن تحمل فشار است. جنس لایه نارین از ماسه سیمان و آب است و در زیر قرار دارد در واقع تمام وزن موزاییک را تحمل می کند. این لایه نسبت به لایه دیگر از ضخامت بیشتری برخوردار است و این به این دلیل است که فشار زیادی را تحمل می کند. لایه رویه به دلیل اینکه سطح بر روی موزاییک را تشکیل می دهد نسبت به لایه زیری ضخامت کمتری دارد و همچنین جنس آن از پودر سنگ و سیمان و ترکیبات دانه دار رنگی و همچنین آب است. در میان انواع موزاییک ها، موزاییک پلیمری کاربرد زیادی دارد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم. موزاییک پلیمری که در طی فرایند های پلیمراسیون تولید می شود، بسیار مقاوم تر از موزاییک های بتنی است. روش نانو کردن موزاییک های پلیمری نیز همین فرایندهای پلیمراسیون است.

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری

مقاومت و دوام این نوع موزاییک به دلیل پلیمری بودن به حدی زیاد است؛ که می توان گفت با مقاومت سنگ های طبیعی برابری می کند. موزاییک پلیمری به دلیل اینکه ساخته دست انسان است، در دسته سنگ های مصنوعی قرار می گیرد. این نوع موزاییک به دلیل مقاومت بالایی که دارد امروزه جایگزین خوبی برای موزاییک های طبیعی و مصنوعی دیگر شده است. همان طور که متوجه شدید موزاییک پلیمری از ترکیب بتن با مواد پلیمری ساخته می شود، برای همین به دلیل مقاومت و تراکم بالا در دسته بتن های متراکم قرار می گیرد. موزاییک پلیمری در هر شرایط آب و هوایی از جمله آب و هوای مناطق سد سیر کشور، بسیار مقاوم بوده و از دوام بالایی برخوردار است.

روش نانو کردن موزاییک پلیمری

موزاییک های پلیمری نانو شده نسبت به موزاییک های پلیمری معمولی مقاومت بسیاری دارند و در برابر عوامل محیطی همچون: تغییرات آب و هوایی، رطوبت، آلودگی و … کاملا مقاوم بوده و دچار شکستگی نمی شوند. روش نانو موزاییک پلیمری به این صورت است که به ماده سازنده موزاییک های پلیمری ژل های میکرو سیلیس را می افزایند. این ژل های در بازار دارای کیفیت های مختلفی هستند که خوشبختانه در موزاییک های پلیمری نانو شده توسط شرکت پایا موزاییک، از بهترین ژل های میکرو سیلیس استفاده شده است.

روش نانو کردن موزاییک پلیمری

روش نانو کردن موزاییک پلیمری

در درون این ژل های از روان کننده های ملامین و یا نفتالین استفاده شده و اگر با برخی مواد مانند رزین در سنگ های مصنوعی ترکیب شوند اثری معکوس داشته و کیفیت کار را کاهش می دهند. نانو کردن موزاییک های پلیمری یا استفاده از این ژل های زمانی تاثیر آن مثبت است که در درون موزاییک افزودنی هایی مثل پلی کربوکسیلات باشد. وجود نانو سیلیس ها در ساختار موزیک های پلیمری نیز باعث شده با افزودن این ژل ها، کیفیت موزاییک نهایی بی نظیر باشد. استفاده از این ژل های میکرو سیلیس در روش نانو کردن موزاییک های پلیمری علاوه بر افرایش چشمگیر کیفیت موزاییک ها باعث می شود ظاهر موزاییک ها نیز بسیار زیبا گردد.

ویژگی های موزائیک پلیمری نانو شده

همان طور که متوجه شدید موزاییک های نانو شده دارای بالاترین کیفیت هستند و از زیبایی ظاهری زیادی برخوردارند. همچنین این موزاییک های نانو شده نفوذپذیری حداقلی را داشته و در ساختار آن از سیمان کمتر استفاده شده است که این خود باعث شده مقاومت کششی و فشاری بتن افزایش یابد. با نانو شدن، استهلاک موزاییک های پلیمری به حداقل می رسد. در برابر سایش و الکتریک مقاومت بالایی دارد. موزاییک نانو کمتر از موزاییک پلیمری معمولی ترک می خورد و مواد شیمیایی مخرب در آن نفوذ نمی کنند. همچنین ضخامت های زیادی دارند. (به صورت تقریبی برابر با 2 الی 2.5 سانتی متر است). دوام و ماندگاری موزاییک های نانو شده زیاد است و در مدت زمان طولانی تری فرسوده می گردند.

ویژگی های موزائیک پلیمری نانو شده

ویژگی های موزائیک پلیمری نانو شده

مزایای استفاده از موزائیک های نانو

استفاده از موزاییک های پلیمری نانو شده مزایای زیادی دارد که عبارت اند از:

  • زیبایی چشمگیر و غیر قابل وصفی دارد.

با انتخاب موزاییک های نانو می توانید با توجه به سلیقه خود هر طرح و نقشی را انتخاب کرده تا بر روی موزاییک های شما اجرا کنند.

موزاییک های نانو به راحتی با ملات و سیمان نصب می شوند و برای نصب آن به افراد زیادی نیاز ندارید.

  • روی هر سطحی قابل نصب است.

شما می توانید موزاییک های پلیمری نانو شده را در هر سطحی نصب کنید. این موزاییک ها با سیمان نصب می شوند و سطح زیرین آن چه از خاک باشد چه از ماسه و چه از سیمان به راحتی بر روی آن نصب می گردند.

  • وزن مناسبی داشته و مقاوم است.

به دلیل اینکه این نوع موزاییک ها دارای وزن مناسب هستند، می توان آنها را حتی در پشت بام برای پوشش کف آن استفاده کرد.

مزایای استفاده از موزائیک های نانو

مزایای استفاده از موزائیک های نانو

  • از ایمنی بالایی برخوردار است.

دچار یخ زدگی، سایش و … نمی شود و این یکی دیگر از مزایای استفاده از موزاییک های پلیمری نانو شده، است و خطر لیز خوردن شما روی آن خیلی کم است.

  • سیالات قدرت نفوذ به آن را ندارد.

موزاییک های پلیمری اگر روی آن مواد شونده قوی ریخته شوند از مقاومت آنها کم می شوند زیرا که این مواد به درون موزاییک های نفوذ می کنند. ولی موزاییک های پلیمری نانو شده هیچ گونه مایع و ماده شوندهای قدرت نفوذ به آنها را ندارد.

  • فشار و ضربات احتمالی آسیبی به آن نمی زند.

استفاده از موزاییک های پلیمری نانو شده در کف حیاط به دلیل اینکه از درجه سختی بالایی برخوردار است بسیار مناسب است زیرا عبور وسایل نقیلهای مانند ماشین و موتور به آنها اسیبی وارد نمیکند.

  • عایق صوتی است.

عایق صوتی بودن این نوع موزاییک ها باعث شده تا برای استفاده در پشت بام ها، پنت هاوس ها و … یک گزینه عالی باشد.

  • جرم نمی گیرد

خیلی از موزاییک های استفاده در کف حیاط ها بعد از مدتی کثیف شده و رسوبات بین آنها جمع می گردند. اما موزاییک های نانو رسوب نمی تواند در بین آن ها گیر بیفتد. از این رو دیرتر کثیف شده و به راحتی تمیز می گردند.

کاربرد موزایک های پلیمری نانو شده

کاربرد موزایک های پلیمری نانو شده

سخن آخر

حال که با روش نانو کردن موزاییک های پلیمری آشنا شدید نوبت آن است که با فروشگاه اینترنتی که به عرضه این نوع موزاییک های می پردازد آشنا شوید. سایت پایا موزاییک یکی از بهترین سایت ها در زمینه عرضه انواع کف پوش ها به خصوص موزاییک های نانواست و شما می توانید خرید خود را از این سایت انجام دهید. موزاییک های پلیمری با توجه به روش ایجاد آن و ترکیبات آن غیر قابل نفوذ است. باید در هنگام نصب به  دوغاب و بند کشی آن نیز مانند تمامی کفپوش ها دقت لازم داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *