انواع موزاییک, موزاییک طرح سنگ فرش

موزاییک طرح سنگ فرش

موزاییک ها از جمله مصالح پر کاربرد هستند که برای کف خانه ها و حیاط مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی دنیای متنوعی از موزاییک ها وجود دارد و هر کدام از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند. متنوع بودن موزاییک ها باعث شده که بتوان آن را برای مصالح خانه مورد استفاده قرار داد. موزاییک طرح سنگ فرش یکی از انواع موزاییک ها بوده که کاربرد گسترده ای دارد. آنچه که باعث استفاده گسترده از این محصول شده است، این بود که استفاده از سنگ فرش برای محیط خانه و فضای بیرون، اغلب پرهزینه می باشد. از این رو موزاییک ها را در شکل و شمایل سنگ فرش تولید می کنند که همان ویژگی ها را هم دارا است. البته لازم به ذکر است که خود این موزیک ها نیز از انواع مختلفی برخوردار هستند. ما، در این مقاله به بررسی انواع موزاییک ها و کاربردهای آن ها خواهیم پرداخت. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موزاییک که پر کاربرد به شما توصیه می کنیم که مطالبی که در زیر برای شما درج شده است را مطالعه کنید که در ازای وقتی که می گذارید اطلاعات مهمی را به دست می آورید.

با موزاییک ها آشنا شوید

با موزاییک ها آشنا شوید

 موزاییک طرح سنگ فرش

موزیک سنگ فرش یکی از پر کاربرد ترین نوع موزاییک ها بوده که جلوه زیبایی را به فضای بیرون و خانه ها می دهد. همانطور که می دانید فضای بیرون و کلاً ورودی ها در طراحی و فضا سازی اماکن عمومی و حتی خانه ها نیز بسیار تاثیر گذار است، از این رو معماران در محیط های ویژه، مثل باغ ها، ویلاها، اداره و شرکت ها به دکوراسیون قسمت ورودی آن ها توجه زیادی می کنند. پس به این افراد توصیه می شود که برای افزایش جذابیت این چنین محیط هایی از کفپوش هایی با طرح سنگ فرش استفاده کنند، چون باعث افزایش زیبایی این نوع محیط هایی می شود و افراد زیادی در آن اماکن حضور پیدا خواهند کرد. اما همانطور که آگاه هستید سنگ فرش ها از قیمت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل خیلی کم پیش می آید که افرادی بدون در نظر گرفتن قیمت آن به خرید سنگ فرش بپردازند. همچنین چون جایگزین بهتری برای سنگ فرش وجود دارد استفاده از آن خیلی رایج نیست. این جایگزین همان، موزاییک طرح سنگ فرش است که از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. در کنار این ویژگی، وجود مقاومت و استحکام بالا و نیز زیبایی خیره کننده آن باعث محبوبیت این موزاییک در بین مردم شده است.

فراموش نکنید که رنگ، طرح، شکل و ظاهر اماکن تاثیر بسزایی در یک محیط دارند و موضوعی نیست که بتوانید به راحتی از آن بگذرید. در ادامه در مورد این محصول بیشتر صحبت خواهیم کرد، تا ادامه همراه مان باشید.

 

 موزاییک طرح سنگ فرش

موزاییک طرح سنگ فرش

ویژگی های موزاییک طرح سنگ فرش

یکی از دلایل محبوبیت این موزاییک ها در میان مردم، شباهت بسیار زیاد آن به سنگ طبیعی می باشد که آن هم به دلیل برخورداریاز رنگ طبیعی است. به طوری که می توان این نوع موزاییک ها را در محیط های مختلفی استفاده کرد ،به عبارت دیگر هیچ محدودیتی در استفاده ندارد. در کنار وجود مزایای زیاد این محصول، آنچه که باعث پرطرفدار شدن آن در بین معماران و مهندسان شده است، این بوده که هزینه کمتری را بر دوش افراد می گذارد و استفاده آن در محیط داخلی و بیرونی خانه باعث پایین آوردن هزینه های ساخت و ساز می شود. زیرا استفاده از سنگ های طبیعی، پرداخت هزینه خیلی زیادی را می طلبد و گاهاً نمی ارزد که افراد این هزینه را برای ساخت و ساز پرداخت کنند . پس چه جایگزینی بهتر از موزاییک طرح سنگ فرش. این موزاییک نوعی بتن بوده که از فشردگی و تراکم بالایی برخوردار می باشد.

ویژگی های موزاییک طرح سنگ فرش

ویژگی های موزاییک طرح سنگ فرش

تراکم در این موزاییک به دلیل فشاری بوده که در زمان تولید متحمل شده است. موزاییک سنگ فرش کاربرد گسترده ای در معماری روز دنیا دارد و می توان آن را برای حیاط، کف پارکینگ، کفپوش ساختمان ها و حتی محوطه پارک و فضای شهری هم استفاده کرد. یعنی همانطور که گفتیم هیچ محدودیتی در استفاده از این محصول وجود ندارد. این محصول در برابر هزینه ای که پرداخت می شود هم کیفیت و هم کارایی بالاتری دارد و می  توان آن را جزو با کیفیت ترین محصولات در مصالح ساختمانی قرار داد.

یکی از اساسی ترین ویژگی های این محصول، قیمت بسیار مناسب آن بوده به طوری که قیمت آن به نسبت دیگر مصالح طبیعی مناسب تر است و می توانید آن را با خیال راحت خریداری کنید. البته فراموش نکنید که تنها قیمت مهم نیست و باید کیفیت و کارایی آن محصول را هم در نظر داشته باشید. داشتن همه ی این ویژگی ها در یک محصول بستگی دارد به شرکت و فروشگاه عرضه کننده آن، به همین دلیل در ادامه ضمن ارائه راهنمایی خرید، فروشگاهی را به شما معرفی می کنیم که می تواند به شما در خرید بهترین محصول کمک کند.

خرید موزاییک با طرح سنگ فرش

خرید موزاییک با طرح سنگ فرش

نحوه نصب موزاییک طرح سنگ فرش

یکی از مهم  ترین مراحل نصب موزاییک قسمت زیرسازی آن است، چون اگر زیرسازی آن به درستی انجام نشود بعد از مدتی قسمت های مختلفی از کار تخریب می شود و ممکن است که اتفاقات و خسارت های زیادی را به بار بیاورد. اما با زیرسازی می توان سطح کار را هموار و صاف کرد. اولین و مهمترین قدم در زیر سازی این است که محل مورد نظر را آب ببندیم، چون باعث می شود که زمین نشست خود را انجام دهد و بعد از انجام کار آن نشست صورت نگیرد. بعد از این مرحله باید ماکادام ریخته شود و روی آن را با غلطک متراکم کرد. در بسیاری از موارد به جای ماکادام از شفته آهک استفاده می کنند. در استفاده از این دو هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو برای زیرسازی مناسب هستند.

نحوه اجرای موزاییک طرح سنگ فرش

نحوه اجرای موزاییک طرح سنگ فرش

گام دوم در نصب موزاییک طرح سنگ فرش آماده سازی غلات است، به این صورت که ملات مخصوصی را که از شن، سیمان سیاه و آب ساخته شده است را آماده کرده و بر روی مکان مورد نظر ریخته. البته نسبت سیمان به شن باید یک به چهار یا حداکثر ۱ به ۵ باشد. بهترین مقدار استفاده از سن ۳ به صفر است، ولی اگر ضخامت ملات کم و حدود ۲ یا ۳ سانتی متری بود در آن صورت مقداری ماسه به شن اضافه کنید. توجه داشته باشید که مقدار آب مصرفی باید به اندازه ای باشد که ملات را شل و روان نکند.

سومین گام شیب بندی بوده که برای این کار نیاز به تراز، ریسمان بنایی و شلنگ تراز است. توجه داشته باشید که این قسمت باید با دقت بالا انجام شود و بهتر است که بنا های ماهری این شیب بندی را انجام دهند. نحوه کار به این صورت است که در چهار گوشه محیط یک موزیک را نصب کرده و سپس به وسیله شلنگ تراز آنها را هم سطح می کنیم که در اینصورت شیب مورد نیاز به دست می آید. و سپس به وسیله ریسمان بنایی آن ها را به هم متصل می کنیم و یکی یکی موزاییک ها را نصب کرده.

گام چهارم نصب موزاییک است به این صورت که مقداری دوغاب سیمان را روی ملات ریخته و بعد موزاییک ها را نصب کرده و با چکش پلاستیکی روی آنها می زنیم تا به هم بچسبند، در این حالت دوغاب سیمان بند موزاییک را پر کرده. شاید فکر کنید که این گام مرحله آخر این نصب باشد، اما گام پنجمی هم وجود دارد که آن هم استفاده از دوغاب یک روز بعد از نصب است.

سخن پایانی

  راهنمای خرید موزاییک طرح سنگ فرش

راهنمای خرید موزاییک طرح سنگ فرش

موزاییک های طرح سنگ فرشی از پر کاربرد ترین نوع موزاییک ها بوده که از قیمت مناسبی برخوردار است. همانطور که گفته شد همه فروشگاه ها این موزاییک را با قیمت مناسب ارائه نمی دهند و یا اینکه کیفیت مطلوب را ندارند. به همین دلیل ما طی یک جمع بندی کلی، یکی از بهترین فروشگاه های عرضه کننده انواع موزاییک ها را پیدا کرده تا به شما معرفی کنیم. چون همانطور که می دانید ما بهترین ها را برای خرید به شما معرفی می کنیم که این فروشگاه همان شرکت معروف پایا موزاییک است که انواع مختلفی از موزاییک ها را در رنگ و طرح های مختلفی ارائه می دهند. وجود کیفیت عالی و نیز اعتبار و تجربه بالای این فروشگاه باعث محبوبیت آنها در میان خریداران شده است.

خرید انواع موزاییک های کف مانند سنگ فرش در طرح های مختلف از فروشگاه پایا موزاییک تهیه نمایید. انواع آنها مه معرف ترین موزاییک ها مانند موزاییک های پلیمری و پرسی است که خود آنها نیز  روش های ساخت متفاوتی دارد که مهم ترین آنها، پرسی، درجا و ویبره است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *