انواع موزاییک, موزاییک اتاق

موزاییک برای کف اتاق

موزاییک ها یکی از مهم ترین مصالح به کار رفته در فضای خانه ها هستند و همچنین یکی از مهم ترین معیارها در اجاره، خرید و فروش خانه می باشد. بر خلاف تصور عموم مردم، موزاییک ها از ظاهر قدیمی برخوردار نیستند و بر عکس بسیار هم پیشرفته می باشند و آن ها را متناسب با صنعت مدرن امروزه طراحی کرده اند. قطعا در نگاه اول به یک محیط چیزی که توجه ما را جلب می کند، کف خانه می باشد. از این رو خیلی از مالکان و مهندسان تلاش می کنند تا از بهترین مصالح استفاده کنند و نظر و توجه خریداران را به سمت خانه یا هر محیط دیگر جلب کنند. موزاییک ها را می یتوان برای محیط های مختلفی مورد استفاده قرار داد که پر کاربرد ترین استفاده را در فضای خانه دارد، به عنوان مثال موزاییک برای کف اتاق یکی از کاربردهای آن است.

البته به جز آن از موزاییک می توان برای محیط های بیرونی هم استفاده کرد، با در نظر گرفتن این موضوع که امروزه انواع مختلفی از کفپوش ها وجود دارد و هر کدام از قیمت، ویژگی، کاربرد و معایب مختلفی برخوردار هستند، انتخاب از بین آن ها کاری سخت و دشوار می باشد. پس ضروری است که قبل از خرید موزاییک و یا هر کفپوش دیگر در مورد آن اطلاعاتی را جمع آوری کنید. ما، در این مقاله فهرستی از انواع موزاییک ها، ویژگی های آنها، قیمت و راهنمای خرید صحبت کرده ایم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را با ما مطالعه کنید.

با موزاییک های مدرن آشنا شوید

با موزاییک های مدرن آشنا شوید

معرفی موزاییک برای کف اتاق

موزاییک یکی از متنوع ترین مصالحی است که برای ساختمان ها در فضای داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد و در طی چند سال اخیر استفاده از آن رشد چشمگیری داشته است. زیرا جدا از ویژگی های فیزیکی که دارد، ظاهر آن نیز مدرن و بسیار زیبا می باشد، البته موزاییک ها تنوع گوناگونی دارند و به طور کلی پوششی برای پوشاندن کف و سطوح در فضا و محیط های مختلف می باشند. از جمله کاربردهای این نوع موزاییک می توان به استفاده در کف اتاق اشاره کرد، به طور کلی می توان گفت که موزاییک ها پوشش دائمی برای کف اتاق هستند که امکان تعویض آن وجود دارد و همچنین ظاهر شیکی را به اتاق خواب شما می دهد. پس در تعریف کلی موزاییک ها کاربرد گسترده ای دارند و بیشتر برای فضای داخلی منازل، زمین های ورزشی و استخر ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته گاهی دیده می شود که انواع موزاییک ها برای شهر ها و فضای سبز هم استفاده می شوند، با این حال در اینجا بیشتر به بررسی موزاییک برای کف اتاق می پردازیم.

این موضوع را در نظر داشته باشید که چون موزاییک ها در زیبایی خانه و اتاق خواب شما تاثیر زیادی می گذارد، هنگام انتخاب و خرید آن دقت زیادی به خرج دهید، چه بسا که موزاییک ها انواع مختلفی دارند و دست شما هنگام خرید باز است. اما اگر به هر دلیلی در خرید این محصول دچار سردرگمی شدید، قسمت راهنمای خرید که در ادامه برای شما درج کرده ایم را مطالعه فرمایید که برای شما مفید است و نکات مهمی را برای خرید این محصول ذکر می کند.

نحوه نصب موزاییک

نحوه نصب موزاییک

ویژگی های موزاییک برای کف اتاق

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مولفه ها در رابطه با هر محصولی ویژگی های آن است که این محصول از این قاعده جدا نیست. در رابطه با موزاییک ها و ویژگی های آن باید گفت که از ویژگی و مزایای زیادی برخورداری دارد. به عنوان مثال از هیچ گونه لغزندگی برخوردار نیست و در برابر فشار و ضربه و نفوذ آب کاملاً مقاوم است. از طرف دیگر در کنار ویژگی های فیزیکی که دارد از قیمت مناسبی هم برخوردار است، همین امر باعث محبوبیت آن در میان مردم شده. موزاییک ها از تراکم بالایی برخوردار می باشند و به نسبت دیگر کفپوش ها از معایب کمتری هم برخورداری دارند. بادوام بودن و سرعت اجرای بالا و همچنین تنوع در طراحی و تولید این مصالح ساختمانی باعث افزایش کاربرد آن در محیط های مختلف شده است. همچنین چون شکل و ابعاد آن متنوع و متفاوت است، دست مشتری هنگام خرید باز بوده و می تواند انواع مختلفی از موزاییک ها را متناسب با سلیقه خود خریداری کند. در رابطه با این محصول لازم است نکاتی را ذکر کنیم که آن هم این است که به دلیل قیمت مناسب صرفه اقتصادی آن بالاست و می توان از آن برای مناطق سردسیر استفاده کرد.

قیمت موزاییک برای اتاق خواب

قیمت موزاییک برای اتاق خواب

انواع موزاییک برای کف اتاق

در این قسمت از مقاله به معرفی انواع موزاییک برای کف اتاق می پردازیم که از نظر شکل، جنس، سایز و ابعاد متفاوت هستند. توجه داشته باشید که به طور کلی موزاییک ها به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم می شوند که دسته موزاییک پلیمری جزو پرطرفدار ترین نوع موزاییک مدرن است.

  • موزاییک سیمانی : این موزاییک از هیچگونه سنگدانه تزیینی بر روی سطح خود برخورداری ندارد و شکل و ظاهر آن کاملاً ساده می باشد.
  • موزاییک شیار دار : این موزاییک از سطحی با فرورفتگی و برجستگی های زیادی برخوردار است که گاها آن را برای پیاده رو ها استفاده می کنند و کاربرد آنچنان زیاد در کف خانه ها و اتاق خواب ندارد.
  • موزاییک واش بتن یا شسته : بر روی سطح این موزاییک ها دانه های شن برجسته وجود دارد و از سنگدانه های طبیعی و افزودنی های بتنی تولید شده اند که کاربرد گسترده ای هم دارد.
  • موزاییک پلاکی : سطح رویه این مصالح سخت و صیقل پذیر می باشد که اندازه سنگ ها با در نظر گرفتن اندازه های موزاییک ها مشخص می شود که شکل آن کاملاً صاف است.
  • موزاییک های سنگی : موزاییک هایی هستند که سطح رویه آنها از سنگ های تزئینی برخوردار می باشند.
  • موزاییک پلیمری : موزاییک پلیمری که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم، یکی از معروف ترین نوع موزاییک ها می باشد که جز نسل جدید موزاییک مدرن محسوب می شود و از مزایای بالایی برخورداری دارد و می توان آن را برای محیط های مختلفی استفاده کرد.
انواع موزاییک ها

انواع موزاییک ها

عوامل تاثیر گذار در موزاییک برای کف اتاق

نمی توان منکر آن شد که موارد متعددی وجود دارد که بر خرید این محصول تاثیر می گذارد، ولی چون تعداد آن زیاد است مهم ترین آنها را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

اولین و مهم ترین پارامتری که هنگام خرید، باید به آن توجه کنید این است که برای چه محیطی می خواهید موزاییک را مورد استفاده قرار دهید. زیرا همانطور که گفتیم انواع موزاییک وجود دارد که هر کدام را برای محیط های مختلفی استفاده می کنند. از آنجایی که قرار است موزاییک برای کف اتاق استفاده کنید، پس باید به جذابیت ظاهری و نمای زیبای آن توجه داشته باشید. زیرا این موارد در دکوراسیون اتاق خواب تان تاثیر می گذارد. نکته دیگری که باید آن را در نظر داشته باشید این است که موزاییک ها از تنوع بالایی برخوردار هستند و می  توانید آن را با توجه به سلیقه شخصی تان خریداری کنید. جدا از ویژگی های ظاهری و سلیقه شخصی افراد در خرید این موزاییک، دوام، کیفیت و ایمنی آن هم بسیار موثر است.

راهنمای خرید موزاییک

راهنمای خرید موزاییک

سخن پایانی

موزیک ها از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی هستند که می توان آن را برای خانه و اتاق خواب مورد استفاده قرار داد. شاید بتوانید هر موزاییکی را برای محیط بیرونی خانه استفاده کنید، اما قطعاً محیط داخلی و اتاق خواب از جمله محیط های مهمی هستند که باید هنگام انتخاب موزاییک برای آن دقت زیادی به خرج دهید. البته ما به شما فروشگاهی را معرفی می کنیم که محصولات آنها از کیفیت، کارایی و دوام بالایی برخوردار هستند و قیمت آنها بسیار مناسبی می باشد. فروشگاه مورد نظر همان پایا موزاییک است که عرضه کننده تمام کفپوش و موزاییک بوده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *