موزاییک پلیمری

مزایای موزاییک پلیمری یا پلاستیکی

مزایای موزاییک پلیمری یا پلاستیکی به دلیل ویژگی های زیادی که دارد بسیار زیاد است و ما در این مطلب قصد داریم که شما را با این مزایا آشنا سازیم. موزاییک سال های گذشته به منظور پوشش دهی کف ساختمان ها تولید شده و در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند. رفته رفته با  پیشرفت علم و تکنولوژی انواع مختلفی از موزاییک ها ساخته و وارد بازار شد که از نظر زیبایی و دوام نسبت به موزاییک های معمولی عملکرد بهتری دارند. یکی از این نوع موزاییک های ساخته شده، موزاییک پلیمری است که در این مطلب بررسی می کنیم.

انواع موزاییک ها برای کف پوشی حیاط

انواع موزاییک ها برای کف پوشی حیاط

آشنایی با موزاییک

بیاید دقیق تر با موزاییک آشنا شویم. کلمه موزاییک درواقع از لغت انگلیسی Mosaic گرفته شده و در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. موزاییک ها در انواع گوناگونی ساخته شده اند که راهکارهای تولید آنها متفاوت است. کاربرد اصلی موزاییک برای پوشش کف سطوح مختلف است. موزاییک در واقع نوعی بتن است که در طی فرایندهای تولید متراکم و فشرده است. فرایند فشرده سازی موزاییک ها به دو صورت است، یکی فشرده سازی به صورت ویبره ای یا لرزشی و روش دوم به صورت فشار پرسی است. مواد سازنده موزاییک ها پودر سنگ، سیمان، ماسه، سنگ دانه و آب هستند که مقدار پودر سنگ در انواع موزاییک های پلیمری متفاوت است. موزاییک های موجود در بازار در ابعاد و همچنین طرح های مختلفی وجود دارند. یک موزاییک به طور کلی دارای دو لایه زیرین و رویه است که هرکدام از مواد مختلفی تشکیل شده اند. لایه زیرین یا نارین به لایه ایی گفته می شود که وظیفه آن تحمل فشار است. جنس لایه نارین از ماسه سیمان و آب است. این لایه که در زیر قرار دارد تمام وزن موزاییک را تحمل می کند. این لایه نسبت به لایه رویه به دلیل تحمل فشار دارای ضخامت بسیاری است. لایه رویه به دلیل اینکه سطح رویه موزاییک را تشکیل می دهد نسبت به لایه زیری ضخامت کمتری داشته و همچنین جنس آن از پودر سنگ و سیمان و ترکیبات دانه دار رنگی و آب است. تا اینجا با موزاییک های معمولی آشنا شدید که از چه موادی ساخته می شوند حال باید با موزاییک پلیمری یا پلاستیکی آشنا شوید.

خرید موزاییک مناسب تراس

خرید موزاییک مناسب تراس

موزاییک پلیمری چیست؟

موزاییک پلیمری در طی فرایندهای پلیمریزاسیون تولید شده که این فرایندها باعث می شوند تا ساختار سیمان کریستال شده و تبدیل به شبکه بلوری گردد. تولید شدن موزاییک های پلیمری در طی این فرایندها سبب شده تا از موزاییک های بتنی بسیار مقاوم تر باشد. این نوع موزاییک به دلیل اینکه در طی فرایندهای پلیمریزاسیون تولید شده می توان گفت مقاومت و دوام آن حتی با مقاومت سنگ های طبیعی برابر است. موزاییک پلیمری درواقع یک سنگ مصنوعی است زیرا که توسط انسان ساخته می گردد. این نوع موزاییک به دلیل داشتن مقاومت بالا بهترین جایگزین برای موزاییک های طبیعی و مصنوعی دیگر به حساب می آید. موزاییک پلیمری حتی در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله آب و هوای مناطق سردسیر کشور، بسیار مقاوم و با دوام است و دچار سایش و شکستگی نمی گردد. همان طور که متوجه شدید موزاییک پلیمری در واقع از ترکیب بتن با مواد پلیمری ساخته می شود، و مقاومت و دوام بالایی دارد که باعث شده در میان بتن های متراکم جای گیرد. مزایای موزاییک پلیمری باعث شده تا کاربردهای آن گسترده تر از موزاییک معمولی باشد. در ادامه به کاربرد موزاییک پلیمری می پردازیم.

کاربردهای موزاییک پلیمری

کاربرد اصلی موزاییک پلیمری مانند موزاییک معمولی بوده و به طور کلی برای پوشش کف مکان های خارجی ساختمان ها و حیاط مورد استفاده قرار می گیرد. اما موزاییک پلیمری کیفیت بالاتر و همچنین مقاومت بسیار بالاتری نسبت به موزاییک های معمولی دارد. به همین دلیل کاربرد آن از موزاییک معمولی بیشتر است. پوشش پیاده روها در فضای عمومی، در بسیاری از معابر و حتی در کف باغ و ویلا نیز با موزاییک های پلیمری صورت می گیرد. موزاییک پلیمری به دلیل داشتن طرح های متنوع و زیبا، استفاده از آن برای پوشش و سنگ فرش کردن حیاط ساختمان، بسیار مناسب است و باعث می شود نمای حیاط جلوه زیباتری به خود بگیرد. این نوع موزاییک به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد، در برابر یخ زدگی نیز مقاوم است. از این رو برای پوشش کف حیاط ساختمان ها در مناطق سردسیر کشور بیشتر از موزاییک معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط به دلیل کاربردهای زیاد موزاییک پلیمری در تمام نقاط کشور افزایش یافته است.

کاربرد موزاییک

کاربرد موزاییک

مزایای موزاییک پلیمری یا پلاستیکی

همان طور که گفته شد مزایای موزاییک پلیمری یا پلاستیکی بسیار زیاد است و کاربرد فراوانی دارد.  یکی از مزایای مهم موزاییک پلیمری داشتن مقاومت بالا در برابر سایش و یخ زدگی است که برای پوشش کف حیاط ساختمان های مناطق سردسیر کشور کاملا مناسب است. یکی دیگر از مزایای استفاده از موزاییک پلیمری این است که نصب آسانی داشته با ملات ماسه و سیمان بر روی سطح کف حیاط نصب می گردد. به دلیلی که موزاییک پلیمری در برابر آب نفوذناپذیر است، قابل شستشو است. موزاییک های پلیمری در اندازه های مختلف ساخته می شوند و نیازی به برش کاری ندارند.

موزاییک های پلیمری برای کف پوشی پشت بام نیز کاربرد دارد  زیرا وزن پایین تری دارند و نسبت به موزاییک های معمولی سبک تر هستند. نکته دیگری که راجع به موزاییک پلیمری وجود دارد این است؛ که در طرح ها و نقوش متنوعی در بازار وجود دارد که هر کسی می تواند با توجه به سلیقه خود هر طرحی را انتخاب کند. حال که با مزایای موزاییک پلیمری یا پلاستیکی آشنا شدید می توانید با خیال راحت این نوع موزاییک را انتخاب و خریداری کنید.

مزایای موزاییک پلیمری

مزایای موزاییک پلیمری

 

انواع موزاییک پلیمری

بعد از آشنایی با مزایای موزاییک های پلیمری یا پلاستیکی نوبت آشنایی با انواع این نوع موزاییک ها و کاربرد آنها است. سایت payamosaic.com یکی از سایت هایی است که به عرضه انواع موزاییک ها از جمله موزاییک های پلیمری و انواع آن می پردازد که اگر شما قصد خرید موزاییک پلیمری را دارید، خرید از سایت پایا موزاییک پیشنهاد ما به شما است. انواع موزاییک های پلیمری عبارت اند از:

  • کف پوش های پی وی سی (PVC)

کف پوش های پی وی سی (PVC)

کف پوش های پی وی سی (PVC)

کف پوش های پی وی سی موزاییک هایی هستند که مناسب شرایط کاربری سنگین هستند زیرا مقاومت بسیار بالایی، در مقابل شکسته شدن، جمع شدن و ترک خوردن دارند. ولی ممکن است این مقاومت بالای آنها به دلیل استفاده از پاک کننده های حلالی و شوینده های قوی ای که در بازار وجود دارد،کاهش یاتبد. این نوع موزاییک پلیمری برای پوشش کف بیمارستان ها، مدارس، آشپزخانه ها و حمام های خانگی کاربرد دارد. از مزایای موزاییک های پلیمری پی وی سی می توان به تنوع در طرح و رنگ، سهولت در تمیز کردن، خواص عایقی و محافظتی و هم چنین قیمت مناسب اشاره کرد.

  • کفپوش وینیلی همگن

موزاییک کف وینیلی همگن قابل ارتجاع بوده و از بستر یا بایندر (Binder)، پرکننده ها و رنگ دانه ها تشکیل شده  که پایدارکننده ها را به آن برای ارتقای کیفیت آن افزوده اند. از ویژگی های آن می توان به مقاومت بالا، بهداشتی بودن و نسوز بودن و هم چنین تنوع در طرح و رنگ اشاره کرد.

کفپوش وینیلی همگن

کفپوش وینیلی همگن

  • کف پوش های پلی پروپیلنی

تخته های پلی پروپیلنی مواززیک های سبکی هستند و کارایی زیادی دارند. از مزایای  کفپوش های پلی پروپیلنی می توان چند منظوره بودن، سهولت در پاک سازی، افزایش رفاه استفاده کننده، مقاومت در برابر خوردگی و حمله باکتری ها و ایمنی بالا را نام برد.

کف پوش های پلی پروپیلنی

کف پوش های پلی پروپیلنی

  • کف پوش های پلی یورتان

کف پوش از جنس پلی یورتان در مصارف صنعتی به کار می رود؛ زیرا از کارایی و مقاومت بالایی برخوردار است. نکته مهمی که درباره این نوع کف پوش وجود دارد این است؛ که چند جزئی است یعنی ماده اصلی، سخت کننده و پرکننده به صورت جداگانه بسته بندی شده اند. مهم ترین ویژگی آن مقاومت بالا در برابر اسیدهای معدنی، حلال های ضعیف و اسیدهای آلی است.

کف پوش های پلی یورتان

کف پوش های پلی یورتان

  • کف پوش های اپوکسی

کف پوش های اپوکسی نیز مانند کف پوش های پلی یورتان از بخش های جداگانه ای تشکیل شده اند که شامل بخش اصلی، عامل پخت کننده و پرکننده هستند. این اجزا در محلی که قرار است اجرا شوند قبل از اجرا شدن، با یکدیگر مخلوط شده و سپس اجرا می گردند و از مزایای موزاییک های پلیمری اپوکسی می توان به اتصال خوب، مقاومت بالا در برابر ضربه، مقاومت سایش عالی، استحکام فیزیکی بالا و مقاومت شیمیایی عالی اشاره کرد.

کف پوش های اپوکسی

کف پوش های اپوکسی

  • کف پوش ها رابری

موزاییک های رابری دارای خاصیت های زیادی هستند ازجمله: انعطاف پذیری و پایداری در برابر جهندگی، مقاومت در برابر روغن و چربی ها، داشتن هزینه تعمیر و نگهداری پایین، طول عمر بالا کاملا قابل بازیافت بودن، فوق العاده بادوام، جاذب صدا، ایمنی و اقتصادی بودن. نکته دیگری که راجع به این کف پوش های رابری وجود دارد این است؛ که باعث رفع خستگی می گردند.

  • پوشش های بر پایه سیلیکون

موزاییک های پوششی که بر پایه سیلیکون تولید شده اند، به دلیل مقاومت بالایی که دارند و در در دسته کف پوش های مقاوم در دمای بالا و عوامل جوی را در بازار قرار می گیرند. این نوع پوشش مصارف صنعتی دارد و به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، در کوره ها، دیگ های بخار، تجهیزات مورد استفاده در کارخانجات شیمیایی، پالایشگاه ها و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای موزاییک پلیمری یا پلاستیکی ساخته شده بر پایه سیلیکون می توان به مقاومت در برابر گرما و پرتو فرابنفش و تقویت کننده اشاره کرد.

انواع موزاییک پلیمری

انواع موزاییک پلیمری

 

سخن آخر

سایت پایا موزاییک با ارائه خدماتی نظیر ضمانت اصالت و کیفیت، تضمین بهترین قیمت، تحویل سریع سفارش و ضمانت بازگشت کالا یکی از بهترین سایت ها در زمینه تولید انواع کف پوش های ساختمان ها مانند کف پوش پلیمری، کف پوش بتنی، جدول فانتزی، موزاییک و واش بتن است. پایا موزاییک با داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه موزاییک و جدول توانسته است اطمینان خاطر بسیاری از مشتریان را به دست آورد. با خرید از این سایت می توانید از کیفیت کف پوش های خریداری شده خود مطمئن باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *