انواع موزاییک, موزاییک واش بتن

انواع موزاییک واش بتن

شاید برایتان سوال باشد که موزاییک واشن بتن چیست؟ از واش بتن چه استفاده هایی می کنند؟ کاربرد واش بتن چیست؟ ما قصد داریم در این مقاله انواع موزاییک واش بتن را برای شما نام ببریم و انواع ویژگی های آن را برای شما معرفی کنید.

شما حتما تاکنون کف پارک ها، روف گاردن ها، پیاده روها و مکان هایی مانند این ها را دیده اید.  شما باید بدانید که برای کف سازی این مکان ها از واش بتن استفاده می کنند. در واقع برای مکان هایی که قصد دارند محوطه و کف را زیبا کنند از واش بتن استفاده می کنند.

به بتن شسته شده، واش بتن می گویند. اگر بخواهیم بهتر برای شما توضیح دهیم به این شرح می شود. واش بتن یک نوع کفپوش است که از سیمان، سنگ دانه های معدنی، چسب بتن و رنگ طبیعی برای ساخت آن استفاده می کنند. از دیگر افزودنی های واش بتن می توانیم به روان کننده ها اشاره کنیم که برای رنگ و طرح دادن به موزاییک واش بتن از آن ها استفاده می کنند.

انواع موزاییک واش بتن

انواع موزاییک واش بتن

مشخصات موزاییک واش بتن

کفپوش بتنی که مقاومت زیادی در برابر سرما، گرما و همچنین فشار زیاد دارد که در برابر خوردگی و آسیب دیدگی با دوام بوده و عمر بالایی دارد واش بتن می گویند. همان طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم از واش بتن در کف سازی معابر، پارک ها و حتی حیاط های خانه استفاده می کنند.

واش بتن ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند و به فروش می رسند، اما معمولی ترین ابعاد و اندازه آن 60*30 است. ضخامت موزاییک واش بتن معمولا از چهار سانتی متر با پنج و نیم سانتی متر است. برای ساخت موزاییک های واش بتن رویه آن را برجسته می کنند.

همان طور که پیش تر گفتیم واش بتن ها انواع مختلفی دارند، شما می توانید با هر سلیقه ای دارید رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید، لازم است بدانید که واش بتن.ها از نظر ابعاد نیز تنوع دارند و بسته به محیطی که قرار است نصب شود می توانید کفپوش مناسب را انتخاب کنید.

زمانی که به روش ویبره ای با مواد اولیه مخلوط شد آن را در قالب هایی با جنس لاستیکی می ریزند و پس از گذشت تقریبا بیست و چهار ساعت آن را از قالب ها جدا می کنند و با واتر جت یا همان فشار آب زیاد و سمباده لعاب هایی که روی سیمان مانده است را پاک و جدا می کنند.

مشخصات موزاییک واش بتن

مشخصات موزاییک واش بتن

ویژگی دیگر سمباده کشیدن روی واش بتن این است که باعث برجستگی واش بتن می شود و علاوه بر این  ها زیبایی را در واش بتن دو برابر می کند. روشی که برای شما شرح دادیم، روش ویبره ای بود؛ اما روش دیگری نیز وجود دارد که آن روش، روش پرسی است. در روش پرسی بتن را در قالب هایی ریخته و رویه آن سیمان و ماه می ریزند. در این قسمت با فشاری که دستگاه پرس به بتن وارد می کند موزاییک واش بتن دو لایه تولید می شود. لازم است بدانید که رویه این موزاییک واش بتن از سنگ دانه های طبیعی پوشیده شده است. این موزاییک ها را در اتاق های بخار قرار می دهند و بعد از مدتی که در آن جا ماند آن را می شویند، حالا موزاییک واش بتن با رویه سنگ دانه آماده فروش و عرضه در بازار است.

واش بتن خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

زمانی شما قصد دارید اطلاعاتی در مورد محصولی بدست بیاورید باید ویژگی هایی که باعث مرغوبیت محصول می شود را بدانید. همچنین باید بدانید که داشتن چه مشخصاتی محصول را بی کیفیت می کند. ویژگی هایی که باعث می شود ما متوجه شویم که واش بتن خوب است به شرح زیر می باشد:

موزاییک

واش بتن خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

یکی از این خصوصیات سنگ دانه هایی که داخل واش بتن هستند، است. به این صورت که اگر موزاییک واش بتن شکسته شد شما باید در تمامی قسمت های موزاییک و کفپوش سنگ دانه ها را مشاهده کنید. اگر در تمامی قسمت ها سنگ دانه ها را دیدید یعنی این موزاییک و کفپوش واش بتن خوب است.یکی دیگر از این ویژگی ها این است که، اگر کفپوش و موزاییک واش بتن از مقدار بتن استانداردی ساخته شده باشد و سایر افزودنی ها به میزان کافی در آن استفاده شده باشد، در هنگام شکستن سیمان و سنگ هایی که در آن به کار رفته است از هم جدا نمی شوند. زمانی که شما قصد برش موزاییک و یا کفپوش واش بتن را دارید باید حواستان باشد که در لا به لای سنگ ها حباب مشاهده نشود. شما باید به توجه داشته باشید که موزاییک و کف پوش واش بتنی که مشخصات و ویژگی های فوق را نداشته باشد مرغوب نیست، دوام ندارد و همچنین دارای مقاومت مکانیکی نیست.

مزایای موزاییک واش بتن

در این قسمت از مقاله قصد داریم که از مزایا و ویژگی های موزاییک واش بتن برای شما بگوییم با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

موزاییک واش بتن آجیلی 40 40

موزاییک واش بتن آجیلی 40 40

  • موزاییک و کفپوش واش بتن یکی از به صرفه ترین و ارزان ترین کفپوش ها و موزاییک های دکوراتیو موجود در بازار است.
  • مهم ترین ویژگی که این موزاییک ها و کفپوش های واش بتن دارند که آن ها را از سایر کفپوش و موزاییک ها جدا می کند، زیبایی این کفپوش ها است. این موزاییک و کفپوش های واش بتن با سطحی برجسته و سه بعدی و همچنین تنوع رنگی که دارند، طرفداران زیادی به خود اختصاص داده اند.
  • موزاییک و کفپوش های واش بتن عمر طولانی تر و دوام بیشتری نسبت به سایر کفپوش ها و موزاییک ها دارند و همچنین برای نگهداری به هزینه زیادی نیاز ندارند.
  • موزاییک واش بتن مانند دیگر موزاییک ها لغزنده نیست و یا حداقل لغزندگی آن از سایر کفپوش ها و موزاییک ها کم تر است.
  • موزاییک های واش بتن دارای طیف رنگی بسیار بالایی هستند و با هر سلیقه ای سازگاری دارند.
  • موزاییک و کفپوش های واش بتن نسبت به دیگر موزاییک ها و کفپوش ها نصب و اجرای آسان تری دارند.
  • این موزاییک های واش بتن در برابر بارش برف و باران و همچنین سرما مقاوم هستند.

انواع موزاییک های واش بتن

همان طور که در ابتدای مقاله برای شما توضیح دادیم، موزاییک های واش بتن دارای انواع مختلفی هستند. از مدل ها و انواع موزاییک واش بتن می توان به، واش بتن آنتیک یا همان سنگ ریز و واش بتن معمولی یا همان سنگ درشت اشاره کرد.

موزاییک واش بتن آجیلی درشت 40 40

موزاییک واش بتن آجیلی درشت 40 40

واش بتن آنتیک

ویژگی واش بتن آنتیک به این صورت است که، از سنگ ریزه های معدنی در ساخت و تولید آن استفاده شده. به دلیل این که از سنگ ریزه های معدنی ساخته شده است دارای تراکم بالایی است و همین موضوع باعث استحکام بیشتر موزاییک می شود و از طرفی دیگر باعث زیبایی دو چندان محصول شده است.

نکته دیگری که باید در مورد خرید موزاییک واش بتن برای شما بگوییم این است که، هنگام پیاده روی و قدم زدن روی این موزاییک های واش بتن آنتیک حس خوبی به انسان منتقل می شود.

زمانی که به مرحله آخر تولید موزاییک های واش بتن آنتیک می رسند، از یک برس فلزی برای شستشوی آن استفاده می کنند، این کار به این دلیل است که همه سطح موزاییک واش بتن یکسان باشد و پستی و بلندی در آن وجود نداشته باشد.

واش بتن درشت رنگ روشن

واش بتن درشت رنگ روشن

واش بتن معمولی

اگر به خوبی قسمت قبلی مقاله را مطالعه کرده باشید، ما گفتیم که در مرحله آخر تولید موزاییک واش بتن آنتیک از یک برس فلزی برای گرفتن و رفع نا همواری استفاده می کنند.

اما برای ساخت موزاییک های معمولی واش بتن از این برس ها استفاده نمی کنند، زیرا مدل این موزاییک ها نا هموار است و به طور کلی جلوه این موزاییک های واش بتن با سنگ های درشت طراحی شده.

معایب موزاییک های واش بتن

ما به شما توصیه می کنیم در محیط و دما های بسیار سرد از موزاییک های واش بتن استفاده نکنید، زیرا ممکن است موجب ترک و شکستگی شود.

تمیز نگه داشتن موزاییک های واش بتن مشکل است، اما این مشکل بیشتر در موزاییک های واش بتن معمولی است.

واش بتن معمولی که درون خود دارای سنگ دانه های درشت است مانع راحت راه رفتن و قدم زدن افراد می شود.

سخن پایانی

ما با تهیه این مقاله قصد داریم که شما را با انواع موزاییک های واش بتن آشنا کنیم و مزایا و معایب و همچنین کاربرد آن ها را برای شما توضیح دهیم. امیدواریم که با مطالعه دقیق این مقاله با انواع و کاربرد موزاییک های واش بتن آشنا شده باشید و سوالاتتان رفع شده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *