موزاییک پلیمری, موزاییک پلیمری برای دیوار

موزاییک پلیمری برای دیوار

قطعا شما هم جزو کسانی هستید که به دیزاین خانه تان اهمیت زیادی می دهید و دوست دارید که برای ساخت آن از بهترین محصولات استفاده  کنید. یکی از محصولات پر کاربرد در جهت ساخت خانه، موزاییک پلیمری برای دیوار و کف خانه ها است. این نوع موزاییک ها بسیار مناسب و عالی برای دکوراسیون داخلی خانه ها می باشد. علاوه بر زیبا بودن این موزاییک ها، قیمت مناسبی دارند و هزینه های زیادی را بر دوش صاحب خانه نمی گذارند. برای اینکه دکوراسیون خانه خیلی شیک و زیبا شود باید هنگام خرید به نوع موزاییک و رنگ آن توجه داشته باشید، در واقع با این حال که این نوع محصول بسیار مناسب بوده ولی محل خرید و نوع انتخاب آن در کیفیت و زیبایی آن بسیار تاثیر گذار است. قطعا برای شما این سوال مطرح می شود که چگونه بهترین موزاییک پلیمری را انتخاب کنیم ؟ نگران نباشید، زیرا قرار است در رابطه با این موزاییک ها در ادامه، مفصل صحبت کنیم و به بررسی کامل آن بپردازیم. ولی قبل از آنکه به سراغ موضوع اصلی برویم توجه داشته باشید که رنگ این موزاییک ها کاملا بر روی دیزاین خانه تاثیر می گذارد، به همین دلیل هنگام انتخاب رنگ موزاییک در سایت پایا موزاییک به کد های رنگی آن توجه کنید.

خرید موزاییک پلیمری برای دیوار

خرید موزاییک پلیمری برای دیوار

معرفی موزاییک پلیمری برای دیوار

موزاییک های پلیمری نوعی سنگ مصنوعی می باشند که آنها را از طریق فرآیند پلیمری شدن و تغییر در مواد اولیه و تولید شبکه های بلوری می سازند. البته در نظر داشته باشید که در تولید آنها از سیمان هم استفاده می کنند که وجود آن باعث شده که استحکام و مقاومت این نوع موزاییک ها افزایش یابد، این در حالی که مقاومت این محصول دو برابر بتن تخمین زده می شود. این محصولات تفاوت چندانی با سنگ و چوب های طبیعی ندارند و شبیه به هم هستند.

مواد اصلی این موزاییک را سیمان، ماسه، رزین یا همان روان کننده پلیمری شکیل داده است. البته در کنار این مواد، وجود رنگ دانه های شیمیایی، مثل  قرمز، مشکی، سفید، قهوه ای، آبی، زرد، سبز و غیره باعث شده که تنوع رنگ  موزاییک پلیمری برای دیوار افزایش یابد و افراد با توجه به سلیقه شخصی به تزئین دیزاین خانه بپردازند. به جزء موارد گفته شده از رنگ ها برای صنایع رنگ، پلاستیک، کاشی و غیره هم استفاده می شود. این موضوع را در نظر داشته باشید که از موزاییک های پلیمری فقط برای دیوارها استفاده نمی کنند، بلکه آن را برای کف خانه و دیزاین حیاط و موارد این چنینی هم بهره می برند.

روش تولید موزاییک پلیمری برای دیوار

بد نیست اگر با روش تولید این موزاییک آشنا شوید، زیرا به شما در شناخت کیفیت و جنس موزاییک ها کمک می کند. در وهله اول برای ساخت موزاییک، مواد اولیه آن که در بالا هم آن ها را ذکر کردیم، یعنی سیمان، ماسه، سنگ دانه، رنگدانه و رزین را با هم ترکیب می کنند تا یک ماده ی خمیری شکل ایجاد شود . بعد آن ماده را در یک قالب از جنس لاستیک، سیلیکون و پلیمر قرار می دهند، سپس آن را بر روی نقاله میز ویبره انتقال می دهند.  انتقال آن به میز ویبره منجر می شود که ماده ی خمیری شروع به لغزش کند و هوا به خوبی وارد و خارج شود و باعث می شود که مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. البته لازم به ذکر است که انجام این کار باعث می شود که نقاله موزاییک های خام از کیورینگ به گرمخانه منتقل گردد. تمام این فرآیندها زمان زیادی را نمی گیرد، به طوری که برای تولید موزاییک پلیمری برای دیوار شاید حداقل ۲۴ ساعت زمان کافی باشد که بعد از گذشت این زمان موزاییک ها مستحکم می شوند.

انواع موزاییک

مزایای استفاده از موزاییک پلیمری برای دیوار

از آن جایی که در این موزاییک ها، پلیمر موجود است دارای کیفیت و مقاومت سایشی، خمشی و فشاری بالا است. همین باعث شده که موزاییک ها به نسب دیگر سنگ های مصنوعی و حتی طبیعی از مزایای برتری برخوردار باشد. ما لیستی از ویژگی های کلی این محصول را تهیه و در زیر درج کرده ایم، پس برای آشنایی بیشتر متن زیر، را مطالعه کنید :

  • به راحتی می توانید آن را بشویید، زیرا نفوذ پذیری نسبت به آب ندارد.
  • با ملات سیمان و ماسه به راحتی حل می گردد.
  • تنوع رنگ و طرح و نقش در این موزاییک بارز ترین ویژگی آن است، چون با وجود این ویژگی نیازی به برشکاری ندارد.
  • قابلیت پاک شوندگی دارند و آلودگی وارد بافت سنگ نمی شود و سطح آن را تیره نمی کند.
  • وزن پایین و سبکی دارد.
  • با این حال که دارای تکنولوژی های امروزه است، ولی قیمت آنها متفاوت بوده.
  • کاربرد چند منظوره دارد و می توان علاوه بر دیوار در نمای ساختمان ها هم از آن استفاده کرد.

معایب موزاییک پلیمری برای دیوار

در این بین بهتر است در کنار مزایای گفته شده با معایب موزاییک پلیمری برای دیوار هم آشنا شوید. در نظر داشته باشید که در کنار تمام مزایای گفته شده و برتری هایی که این نوع موزاییک پلیمر نسبت به دیگر موزاییک ها دارد، باز هم از معایبی برخوردار است که این معایب به شرح زیر می باشد :

  • هنگام تولید این موزاییک باید به درصد موادی که استفاده می شود، اهمیت داد که از حساسیت زیادی نسبت به تولیدی، میکس و مواد اولیه برخوردار است.
  • حساسیت بالا نسبت به مواد روان کننده و مواد جامد روان کننده دارد.
  • از حساسیت بالا نسبت به کیفیت و مقدار رنگدانه برخوردار است.
  • خشک و شکننده شدن موزاییک در صورت استفاده از پودر سنگ یا وجود خاک در ماسه
  • دوام موزاییک در برابر سنگ های طبیعی خیلی بالا نیست و در این رابطه سنگ های طبیعی حرف اول را می زنند.

با موزاییک ها آشنا شوید

نحوه نصب و اجرای موزاییک پلیمری برای دیوار

بهترین روش برای نصب موزاییک پلیمری همان روش موزاییک خیاطی است، به عبارت دیگر از روش ملات ماسه و سیمان به اضافه ی بتن می توان آن را نصب نمود. این مراحل شامل موارد زیر است :

  • ابتدا یک لایه از ملات تقریبا نیمه خشک را با سیمان بالا روی کف موزاییک بریزید و سپس آن را بر روی محل مورد نظر قرار می دهیم.
  • البته قبل از آن باید دوغان را به ملات اضافه کرده و بعد آن را نصب کنیم.
  • توجه داشته باشید که موزاییک پلیمری برای دیوار را به مساحت یک متر مربع قرار می دهند و در صورتی که هم شکل و مساحت نبودند می توانید با ضربه های چکش آن را هم تراز کنید.
  • البته با زدن ضربه به این موزاییک ها، دوغاب کلیه خلل بر روی محصول را پوشانده و بقیه دوغاب هم از بین درزها به سطح موزاییک پلیمری نفوذ می کند.
  • بعد از انجام فرآیند اسپری یعنی بعد از گذشت ۳۰ دقیقه باید اضافه های دوغاب را از روی موزاییک با یک پارچه یا گونی تمیز پاک کرد.
  • بعد از نصب تا حداقل ۲ روز نباید بر روی آنها راه رفت و چون این موزاییک ها برای دیوار استفاده می شوند پس تا چند روز نباید آن ها را دستکاری کرد.

البته در نظر داشته باشید که نصب موزاییک پلیمری برای دیوار به چهار روش انجام می شود که شامل بندکشی موزاییک پلیمری توسط ملات، بندکشی موزاییک پولیمری از طریق چمن مصنوعی، بندکشی موزاییک پلیمری با قلوه های سنگ، بندکشی موزاییک پلیمری با سنگ است.

اگر دوست دارید اتاق خواب تان به این زیبایی شود مراحل نصب سایت ما را بخوانید

خرید موزاییک پلیمری برای دیوار

به سراغ جذاب ترین قسمت این مقاله یعنی خرید آنها می رویم، همانطور که می دانید از این محصول در انواع و اشکال گوناگون وجود دارد که همگی دارای طرح و رنگ بسیار زیبایی هستند. ولی همه ی فروشگاه ها این محصولات را با تنوع رنگ و کیفیت بالا و قیمت عالی به فروش نمی رسانند، به عبارت دیگر هیچ فروشگاهی همچون پایا موزاییک نمی تواند آنچه را که نیاز دارید در اختیار تان بگذارد. دلیل این همه اطمینان به این فروشگاه به جزء معتبر و قیمت مناسب بودن آن، تنوع رنگ و کیفیت عالی و ضمانت کالا در پایا موزاییک است.

سخن پایانی

موزاییک یکی از سنگ فرش های مصنوعی، اما بسیار پر کاربرد و با کیفیت است که برابری می کند با سنگ فرش های چوبی و کیفیتی شبیه به چوب دارد. البته نه اینکه عینا مثل چوب باشد، ولی همان کیفیت را دارا است. البته این در صورتی است که از یک فروشگاه معتبر خرید کنید، زیرا هر فروشگاهی به جزء پایا موزاییک نمی تواند کیفیت مورد نظر را ارائه دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *