رنگ موزاییک پلیمری, موزاییک پلیمری

رنگ موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری یا همان سنگ مصنوعی، کف پوشی می باشد که از بتن و مواد پلیمری ساخته می شود. این نوع موزائیک و کف پوش به جهت پوشش فضای بیرونی در مناطقی که شرایط آب وهوایی متفاوتی دارند راه حل مناسبی است. از این نوع پوشش در پیاده روها، پارک ها، حیاط منازل مسکونی، باغ، جداسازی حیاط و ساخت جدول دور باغچه و درخت و غیره استفاده می شود.  در طی فرایند ساخت موزاییک پلیمری از مخلوط آب، افزودنی های بتنی، سیمان پرتلند بتنی تهیه می شود که از آن موزاییک پلیمری ساخته می شود. رنگ موزاییک پلیمری در زیبا سازی کفپوش ها بسیار کمک میکند و شکل

به فرایند فشرده سازی و متراکم ساختن سیمان به جهت ساخت موزاییک پلیمری پلیمریزاسیون می گویند. طی این فرایند سنگ دانه های سیمان به هم می چسبند و موزاییک پلیمری تولید می شود. استحکام این نوع موزاییک باتوجه به فرایند ساخت آن ۲ برابر بیشتر از بتن است. این نوع موزاییک ها ایستادگی و مقاومت بالایی در برابر سرما تا ۵۰ درجه زیر ۰ و تحمل حرارت تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد را دارند.  همچنین از بابت فرسایش و سابیده شدن نگرانی در مورد آن ها وجود ندارد. باتوجه به این که این سنگ ها از طرح ها و قالب ها و رنگ های متنوعی برخوردار هستند ظاهر آن ها شبیه سنگ های طبیعی است که به همین دلیل به آن ها سنگ مصنوعی گفته می شود.

در ادامه مطلب به بررسی  مزایا و معایب موزاییک پلیمری و معرفی انواع رنگ موزاییک پلیمری و ساختمان آن می پردازیم.

نقاط قوت و نقاط ضعف موزاییک های پلیمری

این سنگ ها در انواع رنگ ها و طرح ها موجود هستند. علاوه برآن همان طور که ذکر شد در برابر حرارت بسیار بالا و همچنین سرمای شدید مقاوم اند، سرعت اجرا در آن ها بالاست و در حین اجرا نیاز به برش کاری ندارند و به راحتی شسته می شوند.

از نقاط ضعف این موزائیک ها می توان به این موارد اشاره کرد که در مناطقی که تردد وسایل نقلیه زیاد است، نمی توان از این موزاییک ها استفاده کرد، هم چنین روند تولید آن ها باید بادقت بالا صورت گیرد و نکته دیگر اینکه درجه حساسیت این محصول در استفاده از مواد اولیه تولید مانند مواد فوق روان کننده و آب بالاست.

تنوع رنگ در موزاییک های پلیمری

همان طور که پیش ازاین ذکر شد رنگ موزاییک پلیمری متنوع است و این محصول در انواع رنگ های زیبا و چشم نواز به مشتریان عرضه می شود. موزاییک های پلیمری در ۹ رنگ متفاوت و جذاب تولید می شوند این رنگ ها عبارت اند از: رنگ طوسی، قهوه ای، زیتونی، نسکافه ای، ابر و بادی، سفید، زرد و قرمز.

درواقع رنگ هایی که در موزاییک های پلیمری استفاده شده است از نوع معدنی و به صورت عمقی است که این رنگ ها از مقاومت بالا در برابر نور و اشعه ماورا بنفش خورشید و همچنین تغییرات دما برخوردار هستند. در این موزاییک ها حسن براق بودن و شفاف بودن تا مدت ها حفظ می شود.

تنوع رنگ در موزاییک های پلیمری

تنوع رنگ در موزاییک های پلیمری

در این موزاییک ها از رنگ دانه های شیمیایی مختلفی در رنگ های متنوع بهره می برند. موزاییک های پلیمری در برابر موزاییک های سنتی و قدیمی که تنها در رنگ های قرمز و سفید تولید می شدند، از تنوع رنگ بالاتری برخوردار هستند. دلیل این تنوع رنگ این است که در موزاییک های قدیمی از روان کننده استفاده نمی شد این در حالی است که استفاده از فوق روان کننده ها در موزاییک های پلیمری امروزی باعث می شود تا به صورت آزادانه تر بتوان از هر رنگ دانه ای برای رنگ کردن موزاییک استفاده کرد.

علاوه بر این مقاومت در برابر نور خورشید این موزاییک ها در برابر محیط های قلیایی نیز بسیار مقاوم اند این رنگ ها از اکسید فلزات تولید می شوند و وارداتی هستند که از ترکیب آن ها می توان به رنگ های متنوعی دست یافت. علاوه بر واردکردن این محصول از کشورهای دیگر، شرکت هایی نیز در داخل وجود دارند که این محصول را تولید می کنند. این موزاییک ها در ابعاد استاندارد مختلفی چون ۳۰ در ۶۰، ۴۵ در ۴۵، ۴۰ در ۴۰، و 60 در ۴۰ ارائه می شوند.

نصب موزاییک پلیمری

نصب این نوع موزائیک بسیار آسان است و به ۴ روش انجام می شود: بندکشی موزاییک با چمن مصنوعی، بندکشی این نوع موزاییک با قلوه سنگ، بندکشی با سنگ و بندکشی با ملات.

این سنگ ها جلوه چشم نواز خیره کننده و زیبایی را در کف به نمایش می گذارند. در مقایسه با مقاومت پایین سنگ های طبیعی در برابر تغییرات جوی، موزاییک های پلیمری با توجه به روند خاص تولید در آن ها از مقاومت بالاتری برخوردارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *