واش بتن, واش بتن ویبره

همه چیز درباره واش بتن ویبره

واش بتن ویبره یک نوع کف پوش بتنی محسوب می شود که برای زیباسازی یا تزئین مکان هایی در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد. این موزاییک در بازار به موزاییک شسته و سنگ برجسته نیز معروف است. بهتر است بدانید واش بتن از ترکیب کردن بتن با سنگ دانه های ریزودرشت ایجاد می شود و با استفاده از روان کننده هایی مثل چسب بتن به مرحله تولید در کارگاه یا کارخانه می رسد. سطح واش بتن تولید شده در مرحله آخر با آب معمولی و یا اسیدهای مخصوص شسته خواهد شد تا سنگ های ریزودرشتی که در سطح واش بتن قرارگرفته اند به میزان معین معلوم گردند و هرچه سنگ واش بتن در این مرحله بیشتر شسته شود سطح آن بیشتر نمایان می شود و برعکس آن کمتر شسته شدن آن ها با مواد مخصوص باعث پنهان بودن سطح واش بتن می گردد.

قسمت بزرگی از رنگ هایی که در واش بتن استفاده شده است مربوط به سنگ ریزه ها و یا سنگ های بزرگی است که در تولید واش بتن به کار گرفته شده است. واش بتن هایی که برای محیط خارجی استفاده می شوند یا برای تزئین می توانند یکرنگ یا تک رنگ باشند که از شناخته ترین این رنگ ها می توان به سفید، سفید لیمویی، سفید قرمز، سفید مشکی و سفید سبز اشاره کرد. در ادامه این مطلب به شناخت و بررسی واش بتن ویبره می پردازیم.

واش بتن ویبره ای چیست و در کجا کاربرد دارد؟

برای ساخت و تولید واش بتن ویبره ای ابتدا بتن و افزودنی هایی که مربوط به ساخت بتن است در دستگاه به آن ها اضافه می شود و باهم میکس می شوند، سپس مواد به دست آمده را در قالب های لاستیکی قرار می دهند تا قالب ها روی یک نقاله که به صورت ویبره در حال حرکت است قرار بگیرند، جالب است بدانید ویبره ای برای این نوع واش بتن مورداستفاده قرار می گیرد به خاطر حباب گیری است و سبب یکنواخت شدن سطح و فرم واش بتن در درون قالب می شود. پس از انجام این مرحله موادی که در داخل قالب ها وجود دارد در فرآیند بتن و بخار و در اصطلاح کیورینگ قرار بگیرند تا بعد از بیست و چهار ساعت این نوع واش بتن آماده برای فرچه شدن و یا تمیز شدن با آب یا اسید مخصوص است. از مزایای استفاده از روش ویبره ای بالا بردن سرعت تولید است که البته در زمان کیورینگ و درست استفاده نکردن از مواد و استفاده کمتر افزودنی هایی که موردنیاز بتن است از کیفیت کار کم کرد و استفاده از روش ویبره ای را فدای یک تولید زیاد کرد.

مزایا استفاده از واش بتن چیست؟

یکی از مزایای استفاده از واش بتن ویبره ای این است که این محصول نسبت به موزاییک و کفش پوش ارزان ترین نوع آن محسوب می شود و استفاده از آن در هر جا مثل محوطه های باغ و ویلا و حتی فضای باز ساختمان نیز مناسب است. بهترین مزیت این نوع واش بتن ظاهر زیبا در محیطی است که استفاده می شود زیرا دارای سطح سه بعدی و برجسته است که بارنگ بندی طبیعی که دارد حس خوبی را در محیط و فضای ویلایی ایجاد می نماید. استفاده از موزاییک به جای واش بتن ویبره ای باعث ایجاد اصطکاک می شود و همچنین باعث ناهموار بودن مسیرهای عابر پیاده شده است، استفاده از واش بتن که بهترین نوع کف پوش در معابر نیز می تواند باشد.

بهتر است بدانید واش بتن ها نسبت به موزاییک های سیمانی و بتنی عمر بیشتری دارند و با هزینه کمتر قابل خریداری می باشند و میان  انواع واش بتن ها و موزاییک ها نوع ویبره ای این محصول به دلیل اینکه بیشتر به هم متصل هستند و در به صورت پرسی در کنار هم قرارگرفته اند آلودگی کمتری به خود جذب می کنند و راحت تر تمیز می شوند. از دیگر مزایایی که برای این نوع واش بتن نسبت به سایر موزاییک ها دارد عدم لغزش است و در رنگ های مختلف نیز تولید می شود که باسلیقه ای که دارید می توانید برای فضای بیرونی باغ و ویلایی خود انتخاب نمایید. برای انجام این طرح از واش بتن کار ساده ای دارید و در اصطلاح به راحتی در هر مکانی قابل اجرا می باشند. در برابر سرما و بارش باران نیز مقاوم هستند و به راحتی شکسته نمی شوند و معمولاً اگر باکیفیت باشند عمر طولانی دارند.

واش بتن ویبره ای چه معایبی دارد؟

به طورکلی در ساخت و تولید هرمحصولی نمی توان عیب و نقص های آن را نادیده گرفت و واش بتن ویبره ای نیز از این قاعده مستثنی نیست اما با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب این مشکلات و نقایصی که در کار وجود دارد را می توان به حداقل رساند. جذب کردن آلودگی محیطی در واش بتن ویبره ای کم نیست اما اگر یک واش بتن ویبره ای با سنگ دانه های ریز انتخاب نماییم این مشکل به حداقل خواهد رسید و آلودگی ها کمتر مشخص خواهد بود. اگر واش بتن ویبره ای بزرگ را انتخاب کردید برای ویلا یا هر منطقه ای که شما از این واش بتن استفاده می کنید برای قدم زدن و پیاده روی دچار مشکل خواهید شد که با انتخاب این نوع واش بتن با سنگ دانه های ریز این مشکل شما برطرف خواهد شد. اگر در مناطق سردسیر در حال سکونت هستید استفاده از واش بتن پیشنهاد نمی شود و می توان موزاییک های پلیمری را جایگزین آن ها کرد.

چه نکاتی را باید در هنگام خرید واش بتن در نظر بگیریم؟

برای اینکه یک انتخاب درست برای خرید واش بتن ویبره ای داشته باشید در ایتدا نوع محیطی که قرار است واش بتن ویبره ای نصب گردد را بررسی نمایید که به چه نوع واش بتنی نیاز مند است مثل کاربرد در محیط آپارتمان، ویلا، باغ و غیره. در انتخاب واش بتن ویبره ای باید در نظر داشت که در چه نوع آب و هوایی زندگی می کنید و اگر در آب و هوای سردسیر هستید بهتر است از این نوع واش بتن ساتفاده نکنید و تنها موزاییک پلیمری را بررسی نمایید. در انتخاب واش بتن بهتر است طیف رنگ هایی که برای محیط بسیار مناسب است را یاداشت نمایید تا یک انتخاب درست داشته باشید. اگر محوطه ای که قرار است واش بتن نصب و به کار گرفته شود، برکه، آبشار و محیط آبی وجود دارد بهتر است از کفپوش های واش بتن استفاده شود، استفاده کردن از واش بتن در مناطق گرمسیر مشکلی را بوجود نمی آورد و حتی در دراز مدت کارایی دارد. انتخاب واش بتن کوچک در فضاهای کوچک باعث شلوغ شدن فضا می شود پس در فضای کوچک از واش بتن ویبره ای بزرگ استفاده نمایید.

خرید مستقیم موزاییک واش بتن از پایا موزاییک

مجموعه پایا موزاییک تولید کننده انواع موزاییک واش بتن، پلیمری، پرسی، بتنی، کفپوش بتنی و پلیمری، جدول فانتزی، ارزان ترین قیمت را با خرید مستقیم از کارخانه تجربه کنید، علاوه بر قیمت مقرون به صرفه، کیفیت مطمئن را نیز تجربه کنید. برای سفارش محصولات به صفحه فروشگاه سایت ما مراجعه کنید و پس از انتخاب کالای مورد نظر به صورت تلفنی محصول خود را سفارش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *