موزاییک پلیمری, موزاییک پلیمری چند ضلعی

موزاییک پلیمری شش ضلعی و هشت ضلعی

موزاییک پلیمری از زیر مجموعه های بتن متراکم است، به عبارتی دیگر یک نوع سنگ مصنوعی است که از ترکیبات بتن و مواد پلیمری تشکیل می شود. در قرن بیستم، زمانی که به تازگی با موزاییک پلیمری آشنا شده بودند متوجه این این موضوع شدند که موزاییک پلیمری دوام و عمر زیادی ندارد. اما رفته رفته و با گذشت زمان و همچنین با پیشترفت تکنولوژی های مهندسی شیمی این مشکلات بر طرف شد. در ادامه به موزاییک پلیمری شش و هشت ضلعی می پردازیم. جهت خرید انواع موزاییک ها به صفحه فروشگاه پایا موزاییک مراجعه نمایید.

با الهام از مهندسی شیمی توانستند که موزاییک  های پلیمری را به روزتر، با دوام تر و با عمر طولانی تری طراحی کنند، به طوری که در این زمان موزاییک های پلیمری جزو مورد پسندترین و کاربردی ترین کفپوش های زمین هستند و در زمینه ساختمان سازی و ساخت سازه های دیگر طرفداران زیادی دارد.

موزاییک پلیمری شش ضلعی و هشت ضلعی

موزاییک پلیمری شش ضلعی و هشت ضلعی

اگر بخواهیم بیشتر در مورد مواد تشکیل دهنده موزاییک پلیمری به شما توضیح دهیم باید بگوییم که مواد اصلی تشکیل موزاییک پلیمری از: سیمان، ماسه، بتن، رنگ دانه های شیمیایی و یا همان پیگمنت هایی که به رنگ سفید، مشکی، قرمز،سیز، قهوه ای، آبی و رزین است. رنگ دانه هایی که نام بردیم علاوه بر این که از آن ها در ساخت پلیمر استفاده می کنند، در ساخت صنعت پلاستیک، کاشی و رنگ هم مورد استفاده هستند.

یکی از نکته های قابل توجه که باید درباره موزاییک های پلیمری بدانید این است که، این موزاییک های پلیمری به دلیل مواد اولیه و روش تولید خاصی که دارند، می شود آن ها را در رنگ ها و اشکال مختلف تولید کرد. از همین جهت موزاییک های پلیمری متنوعی در بازار به فروش می رسند. موزاییک هایی با رنگ های متنوع و زیاد و همچنین با اشکال شش ضلعی و هشت ضلعی و غیره.

موزاییک پلیمری شش ضلعی

مواد اولیه ساخت موزاییک های پلیمری از چسب، بتن و یا همان سنگ های معدنی، روان کننده، ماسه و سیمان است. روش هایی که می توان با آن ها موزاییک های پلیمری چند ضلعی ساخت، به دو صورت هستند. روش اول، روش ویبره ای و روش دوم، روش پرسی.

همان طور که گفتیم ساخت موزاییک های پلیمری به دو روش ویبره ای و پرسی است، نکته ای که باید در این باره بدانید این است که، هر کدام از این روش ها دارای کیفیت جدایی هستند، یعنی ساخت موزاییک پلیمری با روش ویبره ای یک کیفیت دارد و با روش پرسی یک کیفیت دیگر.

نکته دیگری که لازم است شما در مورد موزاییک های پلیمری شش ضلعی بدانید این است که، این موزاییک ها علاوه بر جلوه و زیبایی که دارند، در دما و فضا های سرد و گرم مقاوم هستند. وزن سنگینی که دارند باعث می شود استحکام بالایی نیز داشته باشند.

موزاییک پلیمری شش ضلعی

موزاییک پلیمری شش ضلعی

کاربرد انواع موزاییک های پلیمری

از موزاییک های پلیمری چند ضلعی معمولا در پارک ها، معابر پیاده رو، رمپ ها و مکان های دیگر استفاده می کنند، که شما تا کنون حتما این موزاییک های پلیمری را در سطح شهر مشاهده کرده اید. همان طور که در ابتدای مقاله مطالعه کردید، موزاییک های پلیمری دارای ویژگی هایی هستند که موزاییک ها نیز دارای این قابلیت ها و ویژگی ها هستد. یکی از ویژگی های موزاییک های پلیمری این است که این موزاییک در رنگ های متفاوتی تولید و طراحی می شوند. رنگ های متنوع مانند رنگ قرمز، طوسی، سفید، مشکی، زرد و رنگ های ترکیبی. از دیگر ویژگی های موزاییک های پلیمری می توان به ضخامت آن اشاره کرد.

موزاییک های پلیمری دارای ضخامت های متفاوتی هستند اما معمولی ترین و پر مصرف ترین موزاییک پلیمری دارای ضخامت چهار تا شش سانتی متری است. موزاییک های پلیمری را می توان در مکان های عمومی و خصوصی نصب کرد. همان طور که گفتیم این موزاییک های پلیمری شش ضلعی دارای استحکام زیادی هستند که می توان با خیال آسوده آن ها را در پیاده رو ها، پارک ها و مکان های عمومی نصب کرد. علاوه بر آن به دلیل زیبایی و شیک بودن این موزاییک های پلیمری نصب آن می تواند باعث زیبایی و جلوه دادن محیط و مکان شود.

کاربرد موزاییک پلیمری شش ضلعی

در این قسمت از مقاله قصد داریم که از کاربرد های موزاییک  پلیمری برای شما بگوییم. مهم ترین و اصلی ترین کاربرد موزاییک  پلیمری استفاده از آن برای کف سازی است. این کف سازی می تواند برای پیاده رو و پارک ها باشد. این موزاییک های پلیمری بیشتر مورد استفاده، شهرداری ها قرار می گیرند. شهرداری ها از این موزاییک های شش ضلعی پلیمری برای ساخت جدول، پیاده رو ها و زیبا سازی شهر استفاده می کنند. اگر شما دقت کنید متوجه می شوید که این موزاییک های شش ضلعی پلیمری در بیشتر مکان های پر تردد مورد استفاده قرار می گیرند، پس این به آن معناست که این موزاییک های پلیمری دارای کیفیت زیادی هستند و کارایی بالایی دارند.

یکی دیگر از کاربردهای موزاییک پلیمری چند ضلعی این است که، از این موزاییک های شش ضلعی در کف پارکینگ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل زیبایی و استحکام زیادی که این موزاییک ها دارند از آن ها در کف سازی بیشتر پارکینگ ها استفاده می کنند. از دیگر کاربرد موزاییک های پلیمری می توان به کف سازی سرویس های بهداشتی عمومی و خصوصی اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که از این موزاییک های پلیمری در کف سازی مکان های اداری و تجاری نیز استفاده می کنند.

موزاییک پلیمری چند ضلعی

موزاییک پلیمری چند ضلعی

موزاییک پلیمری هشت ضلعی

همان طور که در ابتدای مقاله برای شما توضیح دادیم، موزاییک های پلیمری در ابعاد مختلفی وجود دارند، که یکی از پر کاربرد ترین آن ها را برای شما معرفی کردیم و توضیح دادیم. موزاییک های پلیمری هشت ضلعی نیز مانند موزاییک چند ضلعی پر کاربرد است. از موزاییک پلیمری هشت ضلعی در کف سازی لاوی ساختمان و برج ها استفاده می کنند. به دلیل استحکام بالایی که این موزاییک های پلیمری هشت ضلعی دارند، معماران و مهندسان می توانند با خیال آسوده و راحت از آن ها در ساخت معابر و پیاده روها نیز استفاده کنند.

موزاییک های پلیمری دارای تنوع رنگی بالایی هستند. رنگ هایی که برای ساخت موزاییک پلیمری استفاده می کنند زرد، قرمز،طوسی و در بعضی مواقع نیز آبی هستند. از موزاییک های پلیمری برای کف سازی پارکینگ ها استفاده می کنند زیرا همان طور که بار ها به آن اشاره کردیم این موزاییک های پلیمری دارای مقاومت بالایی هستند و در برابر آسیب دیدگی و خوردگی مقاوم هستند

سخن پایانی

ما در این مقاله قصد داشتیم شما را موزاییک های پلیمری 6 ضلعی و 8 ضلعی آشنا کنیم و مزایا و کاربرد آن را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله سوالاتتان رفع شده باشد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *