انواع موزاییک, موزاییک پارکینگ

خرید موزاییک مناسب پارکینگ

تولید موزاییک واش بتن

یکی از محیط هایی که اجرای کفپوش آن نیاز به توجه و اهمیت بالایی دارد، پارکینگ  می باشد. چرا که کفپوش  پارکینگ ها علاوه بر ظاهر مناسب و زیبا باید دارای استحکام بالایی باشند تا در تردد زیاد خودروها دچار مشکل نشوند و کیفیت سطح آن ها نیز ماندگاری بالایی داشته باشد و به سرعت از بین نرود. بنابراین انتخاب درست موزاییک مناسب برای پارکینگ نیاز به تجربه، دانش و اطلاعات کافی دارد. در این مطلب مجموعه پایا موزاییک به صورت تخصصی در زمینه موزاییک پارکینگ اطلاعاتی را اراده می دهد که به شما عزیزان کمک می کند انتخابی درست و ماندگار داشته باشید.

خرید موزاییک مناسب پارکینگ

خرید موزاییک مناسب پارکینگ

موزاییک پارکینگ باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

قبل از اینکه انواع موزاییک مناسب برای پارکینگ را بررسی کنیم، خوب است بدانیم یک کفپوش مناسب برای پارکینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد و در ساخت آن چه نکاتی رعایت شده باشد.

  • استحکام و مقاومت به فشار بالا: اولین نکته این است که موزاییک کف پارکینگ به خاطر تردد خودرو، تحت فشار قرار می گیرد، بنابر این باید توانایی تحمل وزن خودرو را داشته باشد.
  • عدم لغزنده بودن و داشتن اصطکاک مناسب : موزاییکی که برای کف پارکینگ استفاده می شود نباید باعث سر خوردن افراد یا خودروها شود و یک سطح اصطکاک مناسب را باید ایجاد کند.
  • دارای تنوع رنگ و طرح باشد : از آنجایی که طراحی داخلی امروزه بسیار اهمیت دارد، در تمام فضاها حتی مواردی مانند موزاییک کف پارکینگ باید قابلیت استفاده از رنگ های متنوع و طرح های متفاوت وجود داشته باشد.
  • نظافت و شستشوی موزاییک راحت باشد : سطح پارکینگ ها معمولا بزرگ است و به دلیل باز بودن ورودی و داشتن فضاهایی که هوا وارد پارکینگ می شود، میزان ورود گرد و خاک زیاد است. همچنین خود لاستیک خودروها گاهی گل و لای بیرون را به درون پارکینگ وارد می کنند، بنابراین باید کفپوش پارکینگ به راحتی نظافت شود و زحمت زیادی ایجاد نکند.
  • جذب رطوبت پایین : معمولا کف پارکینگ میزان آب زیادی وارد می شود که ممکن است بخاطر شستن خود پارکینگ باشد و یا بخاطر شستن ماشین، بنابراین موزاییک باید جذب آب پایینی داشته باشد و به سرعت آب از سطح آن عبور کند و خشک شود.

انواع موزاییک مناسب برای پارکینگ

حالا که با ویژگی های موزاییک پارکینگ آشنا شدیم، باهم مروری داریم بر انواع موزاییک هایی که این ویژگی ها را دارا می باشند و برای پارکینگ مناسب هستند.

انواع موزاییک مناسب برای پارکینگ

انواع موزاییک مناسب برای پارکینگ

موزاییک سیمانی

این دسته از موزاییک ها شامل ترکیبی از سیمان، پودر سنگ و آب می باشند که هیچگونه سنگ ریزه و یا سنگ های تزئینی در آنها استفاده نمی شود. معمولا طرح روی این موزاییک ها به صورت شیار دارد است و قابلیت تولید در طرح ها و رنگ های مختلف برای آنها فراهم است. از نظر قیمتی موزاییک سیمانی جزء ارزانترین موزاییک های موجود در بازار به حساب می آید که استحکام مناسبی برای استفاده در پارکینگ دارد. همچنین استفاده از موزاییک سیمانی در محیط های گرم و یا محیط های سرد و همراه با یخبندان وجود دارد.

 

موزاییک های شیاردار

از دسته موزاییک های پر استقبال برای فضاهای بیرونی، پارکینگ ها و محوطه باغ و ویلا، می توان به موزاییک های شیار دار اشاره کرد. ویژگی  مهمی که در مورد موزاییک های پارکینگ بیان کردیم، عدم لغزنده بودن آنها بود، که موزاییک های شیار دار به خاطر برجستگی هایی که دارند، علاوه بر زیبایی، مانع لغزندگی و سر خوردن نیز می شوند. سطح استحکام موزاییک های شیار دارا بالا می باشد و به خوبی با کف سازی اصولی می توانند ماندگاری خوبی به عنوان موزاییک پارکینگ داشته باشند.

 

موزاییک های سنگ دار

بعد از موزاییک های ساده تمام سیمانی، موزاییک هایی سنگ دار قرار می گیرند که به خاطر استفاده از انواع سنگ های زیبا و خاص، به اسم موزاییک سنگ دار معروف هستند. البته میزان سنگ استفاده شده در موزاییک های سنگ دار و همچنین اندازه این سنگ ها متفاوت است که با توجه به سلیقه خریدار انتخاب می شود. قیمت این نوع از موزاییک ها در مقایسه با موزاییک هایی سیمانی و شیار دار بیشتر می باشد. معمولا افرادی از این نوع سنگ ها برای پارکینگ استفاده می کنند که به ظاهر آن خیلی اهمیت بدهند. به همین خاطر میزان استقبال و استفاده از موزاییک سنگ دار برای پارکینگ کم می باشد.

موزاییک های سنگ دار

موزاییک های سنگ دار

موزاییک گرانیتی

موزاییک های گرانیتی مانند موزاییک سنگ دار، علاوه بر سیمان و پودر سنگ از ماده سومی نیز در ترکیب خود بهره می برند. این ماده سوم متفاوت با سنگ هایی است که در موزاییک سنگ دار استفاده می شود. در واقع در موزاییک گرانیتی، دانه های ریز و درشت شن نیز در سطح موزاییک دیده  می شود. این دانه ها برجستگی های ریزی را در سطح موزاییک ایجاد می کنند که به کاهش لغزندگی آن کمک می کنند. از طرفی برجستگی های موجود در سطح موزاییک گرانیتی آنقدر نیست که در رفت و آمد اتومبیل ها مشکل ایجاد کند.

موزاییک گرانیتی به دلیل داشتن استحکام بالا و اصطکاک مناسب، یک گزینه ایده آل و خوب برای استفاده در کف پارکینگ می باشد.

 

موزاییک پلیمری

یکی از جدیدترین و پر مصرف ترین موزاییک های موجود در بازار، موزاییک پلیمری می باشد. این موزاییک ها که علاوه بر سیمان و پودر سنگ، از رنگ های معدنی، سنگدانه و روان کننده بتنی نیز در ترکیب خود بهره می برند، دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی می باشند. همچنین موزاییک پلیمری قابلیت تولید در طرح های مختلف از جمله سطح صاف، برجسته، طرح دار و … را دارا می باشد.

از طرفی مقاومت خوب موزاییک پلیمری در گرما و سرما باعث می شود ارزش استفاده از آن در پارکینگ که فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشد، دو چندان شود.

موزاییک پلیمری یکی از کامل ترین موزاییک ها می باشد و جزء پرفروشترین موزاییک های پارکینگی به حساب می آید.

 

در کنار موارد گفته شده، دسته های دیگری از موزاییک  نیز وجود دارند که برای پارکینگ استفاده می شوند که می توان از موزاییک پلاکی بخاطر تنوع در سایز بندی و سطح زیبای آن به عنوان یکی از بهترین موزاییک های پارکینگی نام برد. همچنین موزاییک بتن شسته ( واش بتن) هم مورد دیگری است که قابلیت استفاده به عنوان موزاییک پارکینگ را دارا می باشد.

چرا موزاییک برای پارکینگ بهتر از سرامیک است؟

اگر ویژگی های کلی این دو محصول را با هم مقایسه کنیم، به راحتی جواب این سوال را دریافت خواهیم کرد. پس با هم چند مورد را مرور کنیم :

  • قیمت : از نظر قیمت موزاییک نسبت به سرامیک ارزان تر می باشد.
  • مقاومت و استحکام : ضخامت موزاییک ها بیشتر است و در برابر فشار مقاومت بیشتری دارند.
  • گرما و سرما : در شرایط یخ بندان و همچنین هوای گرم، موزاییک ها مقاومت بهتری را از خود نشان می دهند و طول عمر بیشتری دارند، اما سرامیک ها دچار پوسته پوسته شدن و ترک می شوند.
  • تنوع طرح و زیبایی : درست است که موزاییک ها نیز امروزه متنوع شده اند، اما گستردگی طرح و رنگ در سرامیک خیلی بیشتر می باشد.

با بررسی نتایج بالا می بینیم که عواملی چون استحکام بالا، قیمت مناسب و همچنین طول عمر بیشتر در شرایط یخ بندان و گرما، برای موزاییک ها بیشتر است. همین موارد باعث می شود که موزاییک برای کفپوش پارکینگ به مراتب انتخاب  بهتری باشد.

چرا موزاییک برای پارکینگ بهتر از سرامیک است؟

چرا موزاییک برای پارکینگ بهتر از سرامیک است؟

سخن پایانی

با بررسی مطالب گفته شده توسط کارشناسان پایا موزاییک، می بینیم که موزاییک ها بهترین و به صرفه ترین کفپوش برای پارکینگ می باشند. در کنار این موزاییک های بتنی و شیار دار در میان انواع موزاییک، جزء ارزانترین انتخاب ها هستند که استحکام خوبی را هم ارائه می دهند و موزاییک های پلیمری جزء مستحکم ترین ها می باشند که در پارکینگ های سازمانی و پر رفت و آمد پیشنهاد می شود از این موزاییک ها استفاده شود.  با این حال مشاورین مجموعه پایا موزاییک در کنار شما می باشند تا به هرگونه سوال شما پاسخ دهند و شما را برای انتخاب بهترین نوع موزاییک همراهی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *