قالب موزاییک پلیمری, موزاییک پلیمری

قالب موزاییک ­های پلیمری و انواع آن

 

امروزه افراد به دلیل گران شدن آهن به دنبال جایگزین مناسب و با کیفیت به جای آن می ­باشند، قالب­ های پلیمری بهترین جایگزین قالب­ های بتنی محسوب می ­شوند. این قالب ­ها از جنس پلیمر فشرده هستند و پر مصرف­ترین قالب­ های کاربردی در ساخت و ساز به شمار می ­روند. قالب ­های موزاییک پلیمری از جنس پلی­اتیلن و پلی­پروپیلن ساخته شده است  و مقاومت بسیار بالایی نسبت به دیگر قالب­ ها دارند و در برابر سرما، گرما، ضربه، سایش و ..  مقاومت بسیار خوبی دارند که در ادامه بیشتر به آن می ­پردازیم.

قالب موزاییک ­های پلیمری و انواع آن

قالب موزاییک ­های پلیمری و انواع آن

مزایای قالب موزاپیک­ های پلیمری

  • قالب ­های موزاییک پلیمری وزن بسیار سبکی دارند و این کار را برای حمل و نقل موزاییک ­ها راحت تر می ­کند و باعث افزایش سرعت کار می­ شود.
  • این قالب­ ها در مقابل سرما یخ نمی‌ زنند و در مقابل گرما داغ نمی‌ شوند. موزاییک­ های پلیمری شبیه سنگ ­های طبیعی هستند و حتی با دمای 50 درجه زیر صفر مقاوم است و آسیبی نمی ­بیند.
  • این قالب­ ها نیازی به روغن کاری ندارند و بتن از قالب به راحتی جدا می ­شود.
  • در برابر ضربه و پرت شدن از ارتفاع مقاوم هستند.
  • این قالب­ ها نسبت به قالب­ های بتنی ارزان و به صرفه­تر هستند.

قالب موزاییک ­های پلیمری به قالب­ های فلزی مدولار شبیه هستند، این قالب ­ها از ماده­ایی که در برابر ضربه مقاوم می باشند، ساخته شده است و تکه­ های ساخته شده­ی این قالب­ ها با مواد خاصی به  هم دیگر وصل می­ شوند و در ابعاد و اندازه­ های مختلفی وجود دارند.

قالب موزاییک ­های پلیمری

قالب موزاییک ­های پلیمری

 مشخصات قالب موزاییک ­های پلیمری

  • قالب موزاییک ­های پلیمری در برابر فشار وارده مقاومتی به اندازه ی 600 تا 1000 کیلوگرم در سانتی متر مربع را دارند.
  • این قالب­ ها در برابر خمیدگی مقاومتی به اندازه­ی 60 تا 150 کیلوگرم در سانتی متر مربع را دارند.
  • در این قالب ها نفوذ آب کمتر از 3 درصد زیر صفر می ­باشد.
  • قالب موزاییک­ پلیمری در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت خیلی خوبی دارند.
  • قالب موزاییک پلیمری به دلیل داشتن رنگ دانه های شیمیایی در ررنگ ­های مختلفی تولید می شود.

روش صحیح شستن قالب ­ها و نگهداری از آن ها

برای شستن قالب موزاییک پلیمری بهتر است، 50 درصد آب و 50 درصد حوهر نمک صنعتی را با هم مخلوط کنیم و داخل قالب بریزیم، وقتی که شروع به فعل و انفعالات کرد باید قالب را در آوریم.

نکته­ی حائز اهمیت در شستن قالب های موزاییکی این است که به هیچ وجه از بنزین در شست و شوی آنان استفاده نکنیم؛ زیرا بنزین خود حلال به حساب می­آید و در صورت استفاده از بنزین باعث خوردگی در سطح  قالب می­ شود و باعث تغییر شکل آن می­ گردد و نهایتا قالب بی­کیفیت و نامرغوب تولید می شود.

مواد سازنده ی قالب موزاییک پلیمری

جنس این قالب ­ها نشکن و از تزریق ای بی اس به دست می­ آید که بنا به درخواست خریدار می توان ضخامت این قالب ­ها را تغییر داد.

کاربرد  قالب موزاییک­ های پلیمری

هزینه تولید موزاییک­ های پلیمری

هزینه تولید موزاییک­ های پلیمری

امروزه بهترین سنگ فرش ­ها  و کاربردی­ترین آن­ ها موزاییک ­های پلیمری است. ظاهر زیبای موزاییک ­ها و تنوع در انتخاب آن­ ها از عامل­ های مهم استفاده از موزاییک ­های پلیمری در سنگ فرش است، بنا براین برای تولید موزاییک­ های پلیمری به قالب­ های پلیمری برای ساخت آن ها نیاز داریم. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، این قالب­ ها با دیگر قالب ­های موجود در بارار متفاوت است. هزینه تولید موزاییک­ های پلیمری با توجه به انتخاب زرین  و ملات مرغوب و قالب خوب متفاوت است ولی با خرید قالب نا مرغوب ضرر بیش­تری خواهید کرد؛ زیرا این قالب ­های پلیمری بسیار مرغوب و با کیفیت هستند.

کلام پایانی

قالب موزاییک­ های پلیمری از با کیفیت ترین قالب های موجود در بازار است که به طور کامل ان را توضیح دادیم، امیدواریم بهره­ی لازم از این مطلب را برده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *