دسته‌بندی نشده

خرید موزاییک پلیمری در تهران

از آنجایی که در طراحی داخلی و بیرونی، نمای کف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه نوع نمای کف و ویژگی های آن به چه مواردی توجه کنید. یکی از مواردی که در نمای کف بسیار کاربردی است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این نوع موزاییک ها در کنار ظاهر زیبایی که دارند، از استحکام و کیفیت مطلوبی نیز برخوردار می باشند. در این مطلب مجموعه پایا موزاییک به بیان ویژگی های موزاییک پلیمری و همچنین نکات مهم در خرید موزاییک پلیمری در تهران می پردازد. پس اگر قصد اطلاع و خرید موزاییک پلیمری را دارید این مطلب را از دست ندهید.

 

موزاییک پلیمری چیست؟

ابتدا تعریفی داشته باشیم از موزاییک پلیمری که بدانیم قصد خرید چه نوع کفپوشی را داریم. به بیان ساده تر، موزاییک های پلیمری در واقع یک نوع کفپوش بتنی هستند که به صورت فوق متراکم  و طی یک فرایند پلیمریزاسیون ساخته می شوند. در این فرایند به وسیله لرزشی که ایجاد می شود، میزان تراکم به مقدار بسیار بالایی افزایش پیدا می کند.

در ترکیب مواد اولیه برای ساخت موزاییک پلیمری، از ماسه، سنگ دانه، رزین های سمنت پلاس، سیمان، رنگ  دانه های شیمیایی و در نهایت آب استفاده می شد.

تولید این نوع موزاییک ها در ابعاد و رنگ های مختلفی انجام می شود و حتی در بعضی موارد امکان ساخت ابعاد سفارشی مشتری فراهم می باشد.

خرید موزاییک پلیمری در تهران

خرید موزاییک پلیمری در تهران

 

انواع موزاییک پلیمری برای خرید کفپوش در تهران

از آنجایی که موزاییک های پلیمری به صورت ترکیبی از مواد انتخاب شده تولید می شوند، بسته به محیط، شرایط آب و هوا و اینکه در تماس با بارش و بارندگی است یا در محیط سر بسته استفاده می شود، دارای ویژگی های متفاوتی خواهند بود. البته برای شهری مانند تهران، بخاطر نوع آب و هوا نگرانی خاصی در مورد استفاده از موزاییک های پلیمری وجود ندارد. چرا که این موزاییک ها در شرایط آب و هوایی سرد و گرم هم طول عمر بسیار خوبی دارند و کیفیت خود را حفظ می کنند.

با این حال شرکت های سازنده بر اساس اندازه، مواد سازنده، فرآیند تولید و … موزاییک های پلیمری را در دسته بندی های مختلفی قرار می دهند.

مشخصات فیزیکی موزاییک های پلیمری برای استفاده در تهران

اگر بخواهیم از نظر استحکامی و توان موزاییک پلیمری در شرایط مختلف نکاتی را بیان کنیم، باید بگوییم که بسته به فرآیند ساخت توانایی تحمل فشار 500 تا 1000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در این نوع موزاییک ها وجود دارد. البته که مهمترین پارامتر در مورد موزاییک ها چون در کف استفاده می شوند همین تحمل فشار وزنی است. در کنار این مورد، مقاومت سایشی خوبی را نیز از خود نشان می دهند که مقدار آن از حدود 0.4 هم کمتر می باشد.

بنابر این موزاییک پلیمری تمام ویژگی های استحکامی و سایشی را برای استفاده در محیط های مختلف را دارا می باشد.

مورد بعدی که برای کفپوش ها مهم است، ابعاد آنهاست، چرا که حمل و نقل و اجرای صحیح و زیبای یک کفپوش تحت تاثیر ابعاد مناسب آن می باشد. موزاییک های پلیمری معمولا در شکل هندسی مربع و مستطیل و با ابعاد استاندارد  زیر تولید می گردد :

30 * 30

۴۰ * ۴۰

۴۵ * ۴۵

۵۰ * ۵۰

۶۰ * ۴۰

انواع موزاییک پلیمری برای خرید کفپوش در تهران

انواع موزاییک پلیمری برای خرید کفپوش در تهران

 

 کاربردهای موزاییک پلیمری در تهران

حالا که شما قصد خرید موزاییک پلیمری در تهران را دارید، آیا این موزاییک مناسب محل مورد نظر می باشد و کاربرد خوبی   خواهد داشت؟ برای پاسخ به چنین سوالی باید بدانیم که از موزاییک های پلیمری برای چه اهداف و کاربردهایی می توانیم استفاده کنیم.

  • کفپوش راهروها در حیاط و باغ : در محیط های ویلایی، حیاط تالارها و باغ ها، می توان از موزاییک پلیمری برای مسیر کشی استفاده کرد. چرا که هم ماندگاری خوبی در فضای بیرون دارد و هم اینکه بخاطر تنوع طرح و رنگی که دارد، زیبایی محیط باغ و حیاط شما را چندین برابر می کند.
  • کفپوش سالن ها : از این نوع موزاییک برای کفپوش سالن های همایش، نمایشگاه ها، فروشگاه ها، سالن لابی، راهروها، پله ها و … می توان استفاده کرد. چرا که هم امکان دیزاین آن با تمام این محیط ها وجود دارد و هم اینکه سلیقه های زیادی را بخاطر تنوع رنگ خود پوشش می دهد.
  • بازسازی ساختمان ها : یکی از پیشنهادات پایا موزاییک استفاده از موزاییک پلیمری برای بازسازی ساختمان ها می باشد. اگر قصد دارید یک محیط را از حالت قبلی به حالت جدید با ظاهری بسیار متفاوت و رنگی کاملا مخالف آنچه در قبل بوده در بیاورید، انتخاب موزاییک پلیمری بهترین گزینه است. چرا که در زمینه سرامیک ها و کفپوش های دیگر اینقدر تنوع رنگ در اختیار مصرف کننده وجد ندارد.
  • پارک ها و معابر عمومی : یکی دیگر از کاربردهای موزاییک پلیمری استفاده در محیط های سرباز و عمومی مانند پارک ها و معابر عمومی می باشد که در کنار طول عمر بسیار زیاد و مناسب، به زیباسازی فضای شهری نیز کمک می کند که در راستا زیبا سازی تهران نیز بسیار موفق می باشد.
  • نما سازی اطراف درختان و باغچه ها : برای ایجاد محیط های زیبا در اطراف درختان، باغچه ها و … نیز از موزاییک پلیمری می توان استفاده کرد.
 کاربردهای موزاییک پلیمری در تهران

 کاربردهای موزاییک پلیمری در تهران

 

برای خرید موزاییک پلیمری چه طرحی انتخاب کنیم؟

به دو ویژگی استحکام و تنوع رنگ در موزاییک پلیمری بسیار اشاره کردیم، اما یک ویژگی بسیار خاص و کم نظیر دیگر در این نوع موزاییک ها وجود دارد که آن را به مراتب با ارزش تر می کند. این ویژگی تنوع طرح در سطح موزاییک است. طرح هایی که در عین زیبا بودن، بسیار با کیفیت می باشند. در زیر چند نمونه از این طرح ها را معرفی می کنیم :

  • موزاییک پلیمری طرح چوب : کفپوش های چوبی و طرح پارکت مدتها یکی از پر فروش ترین های بازار بودند، اما خیلی افراد ترجیح می دهند که همزمان از کفپوشی استفاده کنند که هم جنس متفاوتی با چوب داشته باشد و هم طرح آن با طرح پارکت یکی باشد. طول عمر موزاییک پلیمری به مراتب بیشتر است و قابلیت استفاده در محیط بیرونی و مرطوب نیز وجود دارد. ابعاد این موزاییک ها معمولا 15 در 60 است.
  • موزاییک پلیمری طرح سنگ ریزه و قلوه ای : این نوع موزاییک پلیمری بیشتر برای محیط ویلایی و باغچه ها استفاده می شود و ظاهر کار را بسیار طبیعی و دلنشین می کند.
  • موزاییک پلیمری با فضای چمن کاری : بعضی از موزاییک های پلیمری به گونه ای طراحی شده اند که می توان در بند ها و مرزهای بین آنها چمن کاری کرد. این نوع موزاییک ها برای پارک ها و معابر عمومی بسیار مناسب می باشد و در زمان بارندگی آب زیادی روی آنها قرار نمی گیرد.
  • موزاییک پلیمری حاشیه دار: این نوع موزاییک ها برای محیط هایی که می خواهند چندین طرح پیاده کنند، مرز بندی داشته باشند و یا در فضاهای سالنی و سازمانی نیز قابلیت استفاده دارد.
چرا بهتر است در تهران موزاییک پلیمری بخریم؟

چرا بهتر است در تهران موزاییک پلیمری بخریم؟

از سایر طرح های دیگر می توان به مواردی چون طرح موج دار، طرح گرونا، طرح مالون،  طرح خشتی، طرح آجر و … اشاره کرد.

 

چرا بهتر است در تهران موزاییک پلیمری بخریم؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که تهران یک شهر با آب و هوای 4 فصل است که در تابستان بعضی روزها میزان گرما به مقدار زیادی بالا می رود و همچنین در زمستان با روزهایی مواجه خواهید شد که دما به زیر صفر درجه هم می رسد. از طرفی میزان آلودگی هوا بالاست و بارندگی های موجود در تهران به دلیل این آلودگی تبدیل به باران اسیدی می شوند و عملا اگر کفپوش مناسبی در فضاهای بیرونی استفاده نکرده باشید، بعد از مدتی به دلیل گرما، سرما و همین باران های اسیدی دچار افت کیفیت می شود.

استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار

استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار

اما موزاییک پلیمری بخاطر فرآیند ساخت و میزان تراکم بالایی که دارد، ماندگاری بسیار خوبی در چنین شرایطی را دارا می باشد.

از طرفی بخاطر تردد وسایل نقلیه مختلف و همچنین فشارهای جانبی که به کفپوش وارد می شود، میزان استحکام آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مورد هم موزاییک پلیمری توانسته است به مقدار زیادی خود را اثبات کند.

پس دلایل زیر عاملی برای خرید موزاییک پلیمری در تهران است :

  • استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار
  • مقاومت در برابر رطوبت و باران های اسیدی
  • طول عمر بالا در شرایط آب و هوایی گرم و سرد
  • تنوع طرح مناسب با محیط های مختلف
  • تنوع رنگ مناسب با محیط های مختلف
  • بالا بودن کیفیت سطح و ماندگاری طولانی آن
  • در دسترس بودن
  • قابلیت اجرای آسان
بالا بودن کیفیت سطح و ماندگاری طولانی آن

بالا بودن کیفیت سطح و ماندگاری طولانی آن

سخن آخر خرید موزاییک پلیمری

برای خرید موزاییک پلیمری باید به شرکت های سازنده و کارگاه های معتبری مراجعه کنید که محصولات درجه یک ارائه می دهند. همچنین تنوع طرح و رنگ در این کارگاه ها زیاد باشد. چرا که در صورت نبودن تنوع، انتخاب مصرف کننده محدود می شود. از طرفی بخاطر شرایط پروژه های مختلف، برای خرید موزاییک پلیمری باید به شرکتی مراجعه کنید که در زمان مورد نظر محصول را به شما تحویل بدهند. بعضی از شرکت ها ثبت سفارش را انجام می  دهند، اما تحویل موزاییک در این شرکت ها با تاخیر انجام می شود.

مجموعه پایا موزاییک برای ارائه مشاوره  در زمینه انتخاب نوع موزاییک، طرح و مشخصات آن به صورت کامل پشتیبانی های لازم را در اختیار شما همراهان قرا می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *