دسته‌بندی نشده

موزاییک طرح سنگ تراورتن

دوستان عزیز فعلا موزاییک طرح سنگ تراورتن موجود نیست لطفا از دیگر محصولات ما دیدن فرمایید

در طراحی و دیزاین محیط های داخلی و بیرونی یکی از مهم ترین پارامترها نمای کف می باشد. البته اشاره به این نکته نیز بسیار ضروری است که نمای کف، علاوه بر زیبایی باید از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد که بتواند در برابر فشار، ضربه و مایعات ماندگاری خوبی داشته باشد. طراحان با توجه به نوع کاربری محیط های مختلف از انواع کفپوش ها استفاده می کنند. کف پوش های موزاییکی نیز یکی از رایج ترین و پرکاربردترین کف پوش های مرسوم در بازار هستند که طرفداران خاص خود را دارند. پایا موزاییک در این مطلب به صورت اختصاصی به موزاییک های طرح سنگ تراورتن می پردازد. موزاییک هایی که در کنار زیبایی و تنوع طرح ظاهری، استحکام بسیار بالایی دارند و امکان استفاده از آنها در محیط های بیرونی مانند پیاده رو، پارکینگ و محیط های داخلی مانند سالن ها وجود دارد.

سنگ تراورتن

ابتدا تعریفی داشته باشیم بر سنگ تراورتن که اسم این نوع سنگ در کاربردهای مختلف چه به صورت خالص چه سرامیک تراورتن و چه موزاییک تراورتن زیاد به گوش می خورد. این سنگ نیز مانند سایر سنگ های معدنی به صورت مستقیم از طبیعت بدست می آید که بر اثر ایجاد فرآیند های خاص و متفاوتی با سایر سنگ ها به مرور ایجاد شده اند. افرادی که در زمینه سنگ  شناسی و مواد معدنی فعالیت می کنند با توجه به استحکام، سختی و مشخصات ظاهری می توانند این سنگ را از سایر سنگ های معدنی تشخیص بدهند.

بستر و معدن اصلی این نوع سنگ چشمه های آب گرم، غارها و محیط های آهکی همراه با رطوبت می باشد. از نشانه های ظاهری سنگ تراورتن می توان به حفره های موجود در سطح آن اشاره کرد که ناشی از خروج دی اکسید کربن می باشد. این سنگ ها بعد از حفر شدن، به صورت بلوک استخراج شده و روانه کارخانه می شوند.

ویژگی های سنگ تراورتن 

سنگ های تراورتن جزء سنگ های لوکس دسته بندی می شوند که از قیمت مناسبی برخوردار هستند. این سنگ ها دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند که به مدت چند دهه می توانند کیفیت خود را حفظ کنند. همچنین با توجه به تنوع رنگ و ظاهری که دارد، امکان تزیین و طراحی با سایر سبک های دکوراسیون توسط این سنگ ها وجود دارد.

همچنین از دیگر ویژگی های بارز سنگ تراورتن تنوع رنگ آن است که شامل رنگ های گردویی، بژ، عاج، قهوه ای، نقره ای و طلایی می باشد که هر کدام از این رنگ ها نیز دارای طیف روشن تا تیره می باشند.

موزاییک طرح سنگ تراورتن

موزاییک طرح سنگ تراورتن

 

اما حالا که با سنگ تراورتن آشنا شدیم، می توانیم درک بهتری نسبت به موزاییک های طرح سنگ تراورتن داشته باشیم. این موزاییک ها که در سال های اخیر تبدیل به یکی از پرفروش ترین موزاییک های بازار شده اند، بخاطر لوکس و جذاب بودن، طرفداران زیادی را به سمت خود کشیده اند.

ویژگی های موزاییک طرح سنگ تراورتن

موزاییک های طرح سنگ تراورتن از نظر ویژگی و مشخصات شباهت بسیار نزدیکی به سنگ تراورتن دارند. به همین خاطر در کنار زیبایی، عواملی چون استحکام، کیفیت و ماندگاری از دیگر ویژگی هایی است که باعث می شود موزاییک طرح سنگ تراورتن بسیار کاربردی باشد.

در کنار مواردی که گفته شد، با توجه به فرآیند فشرده سازی در مرحله تولید موزاییک، از منظر استحکام بسیار مناسب برای استفاده در محیط های بیرونی می باشد.

مقاومت به ضربه و فشار از دیگر ویژگی های موزاییک طرح سنگ تراورتن است. این خود باعث می شود که اجرای این نوع سنگ در محیط های بیرونی توجیه داشته باشد.

از دیگر مزایا و ویژگی های موزاییک طرح سنگ تراورتن این است که نسبت به سنگ تراورتن قیمت بسیار مناسب تری دارد و باعث می شود افراد بیشتری توانایی خرید و استفاده از آن را داشته باشند.

ویژگی منحصر به فرد موزاییک های طرح سنگ در تکنولوژی جدید تراکم بالای 90 درصد می باشد. که در بعضی موارد به 99 درصد نیز می رسد. این تراکم باعث افزایش استحکام می شود.

ابعاد موزاییک طرح سنگ تراورتن

از آنجایی که این نوع موزاییک نیز فرآیند تولید را مانند سایر موزاییک ها طی می کند و یک محصول استخراجی نیست، به همین خاطر می تواند در ابعاد و اندازه های بسیار گسترده ای تولید شود و به بازار ارائه گردد. از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین ابعاد موزاییک طرح سنگ تراورتن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • 10*10 سانتی متر
  • 10*20 سانتی متر
  • 20*30 سانتی متر
  • 20*40 سانتی متر
  • 40*40 سانتی متر

بنابراین دست خریدار برای سفارش انواع موزاییک باز است. با این شرایط بیشترین ابعادی که توسط کارگاه ها و تولیدی ها ارائه می شوند، ابعاد 30*30 و 40*40 هستند. چرا که هم وزن مناسبی دارند و هم سرعت اجرای موزاییک با این ابعاد بهتر است.

حالا اگر از نظر الگوی سطح بخواهیم انواع موزاییک طرح سنگ تراورتن را بررسی کنیم شامل مربعی منظم، هرینگیون، آجری شکل ( استاگر)، اسپیرال و طرح چوب می باشد.

کاربرد موزاییک طرح سنگ تراورتن

از آنجایی که محل استفاده و شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی بر انتخاب نوع موزاییک دارد، باید بدانیم برای چه محیط هایی و با توجه به چه شرایط آب و هوایی می توانیم از موزاییک طرح سنگ تراورتن استفاده کنیم.

اگر به ویژگی های این موزاییک به طور دقیق دقت کرده باشید، متوجه شده اید که میزان استحکام در این موزاییک ها بالا می باشد و توانایی مقاومت تحت فشار ناشی از عبور اتومبیل و وسایل نقلیه را دارد. به همین خاطر می توان از این موزاییک به عنوان کفپوش در فضاهای رو باز مانند حیاط، محوطه باغ و ویلا، ورودی تالارها و فضای آن، فضای پارک ها، پارکینگ ها، محوطه بندی ویلاها استفاده کرد.

از طرفی نکته دیگری که در مورد این نوع موزاییک  اهمیت دارد، سطح ظاهری آن است. شما از موزاییک طرح سنگ تراورتن می توانید برای نماهای داخلی به عنوان کفپوش نیز استفاده کنید. چرا که این نوع موزاییک دارای سطح زیبای یک سنگ است و بسیار لوکس و خاص می باشد. پس می توان در مواردی مانند کفپوش سالن ها، نمایشگاه ها، سالن پذیرایی و سالن تالار، ساختمان های اداری، شرکت ها و .. استفاده کرد.

اجرای موزاییک طرح سنگ تراورتن

برای اجرای این نوع موزاییک نیاز به تخصص متفاوتی نیست و تمام استاد کارانی که توانایی اجرای موزاییک طرح های دیگر را دارند، می توانند این موزاییک را نیز به صورت کامل اجرا کنند. ساده بودن فرآیند اجرا از نظر مصالح و سرعت کار، نیز  خیال شما را برای داشتن یک کفپوش مناسب و ایده آل راحت می کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که در فرآیند اجرای موزاییک برای محیط  های روباز و مواردی که فشار وارده بسیار زیاد است، حتما کف سازی به صورت کامل و خیلی حرفه ای انجام شده باشد. چرا که خالی بودن  و نشست زیر موزاییک باعث کاهش مقاومت آن در برابر فشار می شود.

قیمت موزاییک طرح سنگ تراورتن

این نوع کفپوش با اینکه زیبایی خاصی به محل اجرا می دهد، اما نسبت به انواع سنگ از قیمت مناسب تری برخوردار است. با این حال باید توجه کنید که شما از نوع خاصی از موزاییک استفاده می کنید که دارای ویژگی های با ارزش ظاهری و کیفیتی  است، به همین خاطر هزینه و قیمت آن نسبت به موزاییک های ساده بیشتر می باشد.

اگر بخواهیم به صورت جامع به این موزاییک نگاهی داشته باشیم، قیمت آن در برابر کیفیت و زیبایی که ارائه می دهد مناسب است و برای خرید به صرفه می باشد.

موزاییک طرح سنگ تراورتن

موزاییک طرح سنگ تراورتن

سخن پایانی

در انتها اگر یک جمع بندی نسبت به این موزاییک داشته باشیم، نظر پایا موزاییک این است که این محصول در سطح کیفیتی بسیار خوب با ویژگی های گفته شده از جمله نمای ظاهری سنگ گونه، ماندگاری  طولانی با حفظ کیفیت ظاهری و استحکام بالا، یک انتخاب مناسب برای استفاده به عنوان کفپوش می باشد. در عین حال مشاورین مجموعه پایا موزاییک همواره در کنار شما هستند تا برای اطلاعات تکمیلی شما را راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *