دسته‌بندی نشده

واش بتن دیواری

برای داشتن یک خانه با نمای زیبا و مستحکم شما باید کاشی و یا کفی‌های پر کاربرد برای خانه‌تان استفاده کنید. درواقع یک کفی و یا موزائیک قابل استفاده و پر‌کاربرد برای خانه و راه رو‌ها و پیاده رو‌ها باید از استحکام بالایی برخوردار باشد و همچنین ضد‌ضربه بودن این کاشی‌ها به مراتب قابل استفاده‌تر است.امروزه برای زیبایی نمای کف خانه‌ها و موزائیک‌های خانه از واش بتن دیواری استفاده می‌کنند.

چون در کنار زیبایی نماها از استحکام بالایی برخوردار است و ضد ضربه بودن و پر استفاده بودن این واش بتن دیواری هم از مزایای این کاشی می‌باشد. واش بتن دیواری از مزایای بسیاری برخوردار است و قابلیت‌های یک موزائیک پر‌کاربرد را دارد.

به دلیل اینکه اکثر افراد به انتخاب همین بتن های دیواری می‌پردازند می توان این واش بتن دیواری را تایید کرد پس بهتر است کاربرد و مزایای این بتن‌ها را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

موزاییک واش بتن آجیلی 60 30

موزاییک واش بتن آجیلی 60 30

واش بتن دیواری چیست؟

واش بتن دیواری متشکل از ماسه،سیمان،سنگ‌های رودخانه یا معدنی روان کننده و چسب بتن است. و می‌توان گفت به دلیل استحکام بالا و ضد ضربگی بالا و رنگ‌های مقاومی که در آن بکار رفته برای نماسازی و شکل سازی ساختمان‌ها و محوطه سازی و پیاده رو‌ سازی و کف سازی بکار می‌رود. پس می‌توان گفت واش بتن دیواری بدلیل کاربرد خوب آن برای اکثر کف سازی‌ها بکار می‌رود و این می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای استفاده بیشتر موارد باشد.

هر کدام از ترکیبات واش بتن دیواری کاربرد بسیار زیادی برای نماسازی‌های مکان‌های مختلف دارد. زیرا بتن‌ها با ترکیبات موثری که دارند اثرپذیری و تاثیرگذاری بسیاری در اماکن مختلف دارند و این باعث می‌شود انتخاب چنین بتن دیواری گزینه بسیار بهتری برای سازنده‌ها و معماران و افراد ساخت و ساز باشد. برای اطلاع از مزایا و کاربرد ترکیبات این واش بتن دیواری در ادامه مقاله همراه باشید.

کاربرد واش بتن دیواری

واش بتن دیواری بدلیل استحکام و مزایای بالا کاربرد بسیاری در کف سازی ساختمان‌ها و اماکن و راهرو‌ها و پیاده رو‌ها بکار می‌رود. زیرا بدلیل قدرت بالای واش بتن دیواری در برابر فرسودگی و خرابی و آب و  هوا و گرما و سرما، مقاومت بالایی را دارا می‌باشد. پس کاربرد بالا و کیفیت بسیار خوب این واش بتن‌های دیواری مسلما قابلیت خوبی را به هم می‌زند. درواقع واش بتن‌های دیواری از اهک و ماسه و شن و گرانیت‌های و سنگدانه‌های دست دوم تشکیل شده به دلیل ترکیبات بسیار با کیفیت این موزائیک‌ها می‌توان گفت استفاده بسیار زیادی برای اکثر اماکن بکار می‌رود.

این واش بتن‌ها به دلیل کاربرد بالا استفاده خوبی برای اکثر اماکن و کفی‌ها دارند پس بهتر است بدانید واش بتن‌های دیواری کاربرد بسیاری دارد.در ادامه درمورد کاربرد ترکیبات واش بتن دیواری صحبت خواهیم کرد. با دانستن ترکیبات این بتن‌ها به تحلیل بیشتری درمورد بتن ها می‌پردازید. پس در ادامه همراه ما باشید.

  • سنگ آهک

سنگ آهک که از تکه های شکسته شده‌ی سخره‌های اهکی به دست می‌آید به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه  و فرسایش در ساخت کف ساده استفاده می‌شود و می‌توان گفت ترکیب بسیار قابل استفاده و خوبی برای نصب کاشی در کفی‌ها و راهرو‌ها می‌باشد.

  • ماسه

برای تقویت ایجاد ضخامت در بتن آسفالت استفاده می‌‌‌گردد. و نیز برای کفی و قسمت و نماهای مختلف بکار می رود از آنجا که ماسه از قدرت بالایی در بکارگیری دارد پس ترکیب خوبی برای اکثر جاها استفاده می‌شود.

  • شن

درواقع ترکیب شن از الک سنگ‌های معدنی و خورد کردن سنگ‌های طبیعی حاصل می‌شود. اما شن استحکام بالایی دارد و برای استفاده واش بتن دیواری و کفی‌ها بکار می‌رود.

  • گرانیت

از کریستال‌های میکا و کانی کوارتز تشکیل شده و دارای رنگبندی زیادی می‌باشد. این سنگ‌ها با استحکام بالایی که دارد برای استفاده و بکارگیری در بتن‌های نوع شسته دیواری به عنوان تزئین و نماسازی بکار می‌رود.

  • سنگدانه‌های دست دوم

خورد شده‌های دورریز مرتبط از قبیل بتن و یا اجر به دست می‌آیند. از جهتی که این ماده از مقاومت کمتری برخوردار می‌باشد قیمت کمتری نسبت به مصالح برخوردار می‌باشد. اما کیفیت بالایی دارد و در جاده سازی و کف سازی بکار می‌رود.

پس این نوع بتن‌ها از این ترکیبات کامل بکار رفته که تاثیرگذاری بیشتری در این مصالح دارد. زیرا این ترکیبات نسبت به حجم بکارگیریشان در این بتن‌ها تاثیر متعادل و خوبی دارد. و می‌تواند به تاثیرپذیری سریع بتن‌ها و ساخت انها عمل کند. اما شما باید مرغوبیت این بتن ها را تشخیص دهید.

در مرحله اول برای تشخیص اینکه بتن دیواری اصل است یا خیر

باید آن بشکنید و یا به آن ضربه بزنید. اگر سنگ دانه‌های آن جدا شوند مسلما مرغوب نیست ولی در صورتی که جدا نشد بتن دیواری مرغوب می‌باشد و اصل می‌باشد. و درصورتی که سنگدانه در یک ردیف بتن پخش شده باشد مسلما مرغوب است. در بتن شسته‌ی مرغوب و اصل مسلما حباب هوا بین سنگدانه‌ها و همچنین سیمان نیست.

معمولا در بتن‌های شسته مرغوب از پرتلند با عیار 400 الی 500 استفاده می‌شود. درواقع بتن دیواری مستحکم و مرغوب باید قابلیت فشار در حدود 300 گرم  را داشته باشد و در برابر آب و یک سری فشار‌ها مقاوم و با استحکام بماند. درواقع شما باید با یک سری امتحانات بر روی این بتن‌ها متوجه مرغوب بودن آن بشوید. در هر بتن دیواری مقاومت در برابر فرسایش و آب رفتگی و فشار می‌تواند با کیفیت بودن و اصل بودن آن بتن را نشان دهد. و شما با تشخیص و دقت به این مسائل می توانید مرغوب ترین بتن ها را خریداری کنید.

مزایا و معایب واش بتن دیواری

درواقع واش بتن‌های دیواری مزایای بسیاری دارد نسبت به اینکه این بتن ها نصب راحت و ارزان قیمت‌تر، نما و جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد و برای کفی‌ها و جاده سازی‌ها و خانه‌ها و راهرو‌ها و پیاده روها بکار می‌رود. پس درواقع بتن‌ها در برابر فرسایش و آب رفتگی و آب و هوای مختلف، بسیار مقاوم می‌باشد و کاربرد بسیار بالایی دارد. پس در نظر داشته باشید واش بتن‌ها کیفیت بسیار خوبی دارند و برای استفاده اماکن مختلف کاربردی هستند.

واش بتن‌ها اکثر قابلیت‌های یک موزائیک پرکاربرد برای نصب در اماکن مختلف را دارا می‌باشد. درواقع استحکام و مقاومت بالای بتن‌ها در برابر فرسایش و فشار می‌تواند یک مزایای بسیار خوب و کاربردی باشد. و اما معایب این بتن‌ها بسیار کم می‌باشد و این معایب شست و شوی این بتن‌ها به دلیل سطح ناهموار و ناصاف باعث مشکل می‌شود اما در کل بحث سر این موضوع می‌باشد که این بتن‌ها مزایای بسیاری دارد و معایب بسیار کمتری دارا هست و این موضوع باعث می‌شود انتخاب این بتن‌ها بسیار گزینه‌ی خوب و پرکاربردی باشد.

در نظر داشته باشید استفاده از بتن‌های دیواری نسبت به بقیه موارد نسبتا بهتر کاربردی‌تر آن است. به دلیل مقاومت در برابر فرسایش و سختی این بتن‌ها می‌توان از آنها به عنوان کاربردی‌ترین مصالح برای نمای خانه و کفی‌ها نام برد. می‌توان در تفاوت بتن‌های دیواری با بقیه موارد و نوع‌ها گفت که این نوع بتن‌ها بسیار مورد استفاده برای ساختمان‌ها و راهرو‌ها و کفی‌ها می‌باشد و می‌توان از آن به عنوان بهترین انتخاب نام برد. برای تشخیص این موضوع می‌توانید جنس و مقاومت این بتن دیواری را با موارد و موزاییک‌های دیگر مقایسه کنید اما بهترین و ساده‌ترین مصالح برای بکارگیری در اماکن و کفی‌ها بتن‌هاب دیواری می‌باشد. نسبت به معایب کمتر و مزایای بیشتر می‌توان پر‌کاربرد بودن این بتن‌ها را تایید کرد.

چرا پایا موزاییک

پایا موزاییک مجموعه‌ای کامل برای مشاوره و خرید بتن‌ها و نصب بسیاری از نماها و موزاییک‌ها است، که در مراحل نصب موزاییک موردنظر خانه‌تان تا مراحل آخر نصب درست آن به شما کمک می‌کند. برای انتخاب مرغوب‌ترین موزاییک‌ها نیاز دارید مجموعه‌ای مانند پایا موزاییک به شما کمک کند و با راهنمایی‌های مجموعه بهترین انتخاب را در نظر بگیرید و در مراحل نصب آن دانش‌ها و کمک‌هایی دریافت کنید. درواقع برای انتخاب بهتر به یاد داشته باشید پایا موزاییک بهترین مجموعه برای راهنمایی و خرید بهترین‌ها برای شما می‌باشد پس در این مراحل انتخاب موزاییک‌ها و نماهای خانه‌تان و نصب آن با مجموعه پایا موزاییک در ارتباط باشید.

در نظر داشته باشید پایا موزاییک بهترین‌ها را به شما ارائه می‌دهد و در مراحل انتخاب بهترین موارد با شما همکاری می‌کند. زیرا شما با انتخاب مجموعه درست برای خرید مصالح خود می‌توانید نصف راه صحیح خرید این بتن‌ها و مصالح را طی کرده باشید. پس شما می‌توانید با مجموعه‌ی پایا موزاییک بهترین خرید را داشته باشید.

جدول فانتزی طرح محرابی واش بتن (سفید_قرمز)

جدول فانتزی طرح محرابی واش بتن (سفید_قرمز)

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود به مزایا و معایب و مواردی مربوط به بتن‌های دیواری صحبت کنیم و شما می‌توانید با توجه بر مقاومت و استحکام بتن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید. درواقع شما باید کیفیت بتن‌های انتخابیتان را براساس استحکام و قدرت در برابر فرسایش بسنجید و در نظر بگیرید با انتخاب بتن‌ها شما می‌توانید نمای بهتری به خانه‌تان بدهید. البته توجه کنید با در نظر گرفتن کیفیت و مرغوبیت مصالح آنها را انتخاب کنید.

واش بتن‌های دیواری طبق موارد بیان شده کاربرد و مزایای بسیاری دارد و تاثیر پذیری بسیار خوبی در استفاده کفی‌ها جاده‌ها و راهرو‌ها و اماکن ساختمانی دارد. توصیه می‌شود طبق دستورالعمل های بیان شده بتن‌ها را با مرغوبیت انتخاب کرده و از تاثیرات آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *