دسته‌بندی نشده

موزاییک طرح سنگ لاشه

در زمینه پوشش کف امکان استفاده از محصولات متفاوتی برای کاربری های مختلف فراهم است که می توان از مهم ترین آنها به سرامیک ها، سنگ ها، کفپوش های ترکیبی، پارکت، انواع مختلف موزاییک و .. اشاره کرد. با این حال هر کدام از این موارد دارای ویژگی هایی هستند که باعث می شود با توجه به نوع نیاز، در اولویت بالاتری قرار بگیرند. یکی از کفپوش های بسیار پر طرفدار، موزاییک پرسی می باشند.

چرا که بخاطر ویژگی های منحصر به فردی مانند اجرای آسان، تنوع طرح، امکان کار در فضای باز و محیط های گرم و سرد، دست مصرف کننده را بیشتر باز می گذارد و به او اجازه می دهد در شرایط مختلف از این کف پوش ها استفاده کند. اما خود موزاییک ها دارای دسته بندی های زیادی از نظر فرآیند ساخت و همچنین ظاهر موزاییک می باشند.

معمولا ظاهر موزاییک ها بر اساس مواد استفاده شده در ترکیب آنها، متفاوت است. یکی از موزاییک های پر طرفدار که دارای ترکیب خاصی نیز می باشد موزاییک طرح سنگ لاشه است. از آنجایی که موزاییک های طرح لاشه سنگ بخاطر ویژگی های ظاهری و استحکامی که دارند بسیار مورد استقبال قرار می گیرند، به طوری که هم میزان کثیفی و لک را خیلی نشان نمی دهند و هم امکان ست کردن آنها با نماهایی مختلف دیوار و … وجود دارد، در این مطلب مجموعه پایا موزاییک بر آن شد که اطلاعات مربوط به این موزاییک ها را با شما مرور کند.

موزاییک طرح سنگ لاشه چیست

در دسته بندی موزاییک ها، یک شاخه ای وجود دارد که به عنوان موزاییک های مالون شناخته می شوند. این موزاییک ها که در دسته موزاییک های گران قیمت قرار می گیرند در سطح رویی خود بجایی یک شکل یک نواخت و همرنگ، از تعدادی سنگ لاشه برخوردار می باشند. سنگ لاشه های استفاده شده در سطح این موزاییک ها از تنوع بالایی برخوردار می باشند که باعث می شوند کیفیت و استحکام موزاییک سنگ لاشه متفاوت باشد.

موزاییک های طرح سنگ لاشه در کنار زیبایی، استحکام خوبی در برابر فشار  و تغییرات دمایی دارند و ماندگاری کیفیت سطح آنها بالا می باشد.

ویژگی های موزاییک سنگ لاشه

اشاره داشتیم که موزاییک های طرح سنگ لاشه از پرطرفدارترین موزاییک های موجود در بازار است، اما این میزان از استقبال بی دلیل نیست و به ویژگی های خاص موزاییک طرح سنگ لاشه مربوط می شود که شامل موارد زیر است :

  • تنوع زیاد در طرح و رنگ موزاییک های طرح سنگ لاشه
  • استفاده از رنگ های اکسید آهن که باعث می شود ماندگاری و کیفیت رنگ بیشتر باشد.
  • استحکام بالا در رفت و آمد عابر و وسایل نقلیه.
  • امکان دیزاین و هماهنگ کردن با نماهای جانبی و اطراف
  • قیمت مناسب نسبت به سار کفپوش ها.
  • قابلیت اجرای ساده و راحت
  • عدم سایز و از بین رفتن سطح
  • مقاومت خوب در شرایط آب و هوایی متفاوت ( سرما و گرما)

انواع موزاییک طرح سنگ لاشه

موزاییک های طرح سنگ لاشه با توجه به نوع سنگ لاشه به کار رفته و ابعاد آن در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. برای همین شرکت های تولیدی معمولا توانایی ساخت این موزاییک ها را با ابعاد مختلف سنگ لاشه دارند. مشتریان با توجه به طرح هایی که می بینند بعد از انتخاب نوع سنگ لاشه، ابعاد بکار رفته از آن در موزاییک را نیز انتخاب می کنند و سفارش می دهند. با این حال از نظر نوع سنگ لاشه، این موزاییک ها در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • موزاییک لاشه سنگ مرمر: در این نوع موزاییک ها برای سطح رویی از لاشه سنگ های مرمر استفاده شده است. امکان استفاده از انواع سنگ مرمر در این نوع موزاییک ها وجود دارد و با طرح درخواستی مشتری ساخته می شوند. موزاییک های طرح لاشه سنگ که دارای لاشه سنگ مرمر هستند، جزء گرانترین موزاییک های طرح لاشه سنگ هستند.
  • موزاییک لاشه سنگ چینی: در سطح این نوع موزاییک ها از سنگ های چینی مانند الیگودرز، ازنا و قروه استفاده شده است و دارای رنگ متمایل به روشن هستند. از نظر کیفیت نیز پایین تر از نوع سنگ مرمر قرار می گیرند.
  • موزاییک لاشه سنگ مرمریت: با توجه به اسم این نوع موزاییک ها در سطح آنها از لاشه سنگ های مرمریت استفاده می شود که تنوع بسیار زیادی دارند و سلیقه بیشتری را پوشش می دهند. همچنین نسبت به قیمت خود، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. در موزاییک هایی لاشه سنگ مرمریت به دلیل تنوع، امکان استفاده در زمینه هایی با رنگ های بسیار زیاد وجود دارد.

از دیگر مدل های موزاییک سنگ لاشه ای می توان به موزاییک های لاشه پروانه ای، موزاییک های لاشه پر طاووس و الوان اشاره کرد.

کاربرد موزاییک طرح لاشه سنگ

یکی از نکات مهمی که مجموعه پایا موزاییک به آن اهمیت می دهد، نوع کاربرد موزاییک است. موزاییک های طرح لاشه سنگ خصوصیات و ویژگی هایی دارند که دست شما را برای استفاده از آنها در محیط های روباز و همچنین سر بسته باز می گذارد.  همچنین استحکام این موزاییک ها کمک می کند تا بدون نگرانی از آنها در محیط هایی مانند حیاط، محوطه ویلا و باغ، پارکینگ و جدول بندی اطراف باغچه و درختان استفاده کنید.

از طرفی به دلیل تنوع در رنگ، کیفیت و زیبایی، می توان از این موزاییک ها برای کفپوش سالن ها، نمایشگاه ها، فروشگاه ها، محیط های اداری، سازمانی و … استفاده کرد.

همچنین با توجه به استحکام خوب این موزاییک ها در برابر باران های اسیدی و .. برای مناطق پر باران و همچنین محیط هایی که در رطوبت و آب زیاد قرار دارند مناسب می باشد. چرا که هم سطح آنها کیفیت خود را از دست نمی دهد و هم جلبک روی آن تشکیل نمی شود.

عوامل موثر بر قیمت موزاییک طرح سنگ لاشه

این دسته از موزاییک ها بخاطر ویژگی هایی که بیان شد دارای قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر موزاییک می باشند. چرا که هم گستردگی کاربرد آنها بالاست و هم اینکه از نظر ظاهر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال خود موزاییک هایی طرح سنگ لاشه نیز از تنوع قیمت برخوردار هستند که می شود از دلایل آن به فرآیند ساخت موزاییک های طرح سنگ لاشه، نوع سنگ لاشه استفاده شده و ابعاد این سنگ لاشه ها اشاره کرد.

مثلا موزاییکی که در آن از سنگ لاشه مرمری استفاده شده باشد دارای قیمتی متفاوت با موزاییکی است که دارای سنگ لاشه های چینی به کار رفته است. همچنین اگر یک نوع موزاییک لاشه دار، دارای سنگ لاشه های بزرگتری باشد، قیمت آن با موزاییک هایی که دارای سنگ لاشه های کوچکتر است، متفاوت خواهد بود.

مواد تشکیل دهنده موزائیک سنگ لاشه ای

این موزاییک ها از چند پارامتر اصلی شامل سیمان ( سیاه و سفید)، آب، پودر سنگ، سنگ ریزه و سنگ لاشه تشکیل شده اند. باقی تغییرات با توجه به رنگ مدنظر و فرآیند ساخت لحاظ می شود. همچنین نوع سنگ لاشه توسط مشتری انتخاب می گردد.

ابعاد موزائیک های طرح لاشه سنگ

این موزاییک ها نیز مانند انواع موزاییک در سایز های مختلف تولید می شوند و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. با این حال معروفترین و پرطرفدارترین سایز های این نوع موزاییک، ابعاد ۴۰ در ۴۰ و ۶۰ در ۶۰ سانتی متر می باشد. چرا که کار کردن با این ابعاد راحتتر است و اگر ابعاد موزاییک از این مقدار بیشتر باشد، حمل و نقل و اجرای آن سخت می شود. از طرفی اگر ابعاد آن از این مقدار کمتر باشد، سرعت اجرا کاهش پیدا می کند و تعداد بندهای موجود در کف زیاد می شود.

از نظر وزنی هم، معمولا هر یک متر مربع از این نوع موزاییک ها دارای وزنی معادل 50 کیلوگرم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *