دسته‌بندی نشده

واش بتن ارزان قیمت

همه ما به دنبال وسیله های ارزان با قیمت پایین و کیفیت بالا هستیم. افرادی که در امور ساختمان سازی فعالیت میکنند یا می خواهند برای خود خانه یا ویلا بسازند به این فکر می افتند که چه نوع مصالحی بخرند که هم جنسشان خوب باشد هم هزینه تمام شده پایین در بیاید. از آن جایی که کفپوش حیاط و پارکینگ و راهرو از واجبات یک خانه است قطعا قیمت آن نیز بسیار مهم و با اهمیت می باشد.

برای کف حیاط و پارکینگ و پله و راهرو می توان از انواع موزاییک  و سرامیک و استفاده کرد. یکی از موزاییک هایی که ظاهر بسیار زیبایی دارد و ارزان قیمت هم هست واش بتن نام دارد. واش بتن برای مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و در اکثر نقاط شهر می توانید این نوع موزاییک ها را مشاهده کنید. برای آشنایی با موزاییک واش بتن با ما همراه باشید.

واش بتن با کیفیت و ارزان

واش بتن با کیفیت و ارزان

واش بتن

واش بتن نوعی موزاییک است که با سنگ های ریز و درشت ساخته می شود به طوری که نمای رویه موزاییک، سنگی خواهد بود. واش بتن در مکان های مختلفی همچون  اماکن دولتی و تجاری و اداری و صنعتی و تفریحی و سیاحتی و حیاط خانه و ویلا و باغ و دور محوطه استخر و پارکینگ و رمپ پارکینگ و راهرو و پشت بام و روف گاردن و پیاده رو و دور باغچه و پارک و مکان های عمومی (بیمارستان، هتل، آتش نشانی) و اکثر مکان های سرپوشیده و بدون سرپوش  کارایی دارد.

نکته دیگری که توجه را به کفپوش واش بتن جلب می کند رنگ بندی متنوع آن است. واش بتن در رنگ های سفید و مشکی و لیمویی و قرمز و سبز و سفید مشکی و سفید قرمز و سفید لیمویی و سفید سبز، و در طرح های رودخانه ای و آجیلی تولید می شود. واش بتن ابعاد متنوعی دارد و برای انواع متراژ ها مناسب است.

بیش ترین ابعاد و سایزی که در واش بتن انتخاب می شود سایز های ۵۰ در ۵۰ و ۴۰ در ۴۰ و ۳۰ در ۶۰ و ۳۰ در ۱۰۰ و ۴۰ در ۱۰۰ است. البته مشتری می تواند هر سایزی که مد نظرش باشد را سفارش دهد . همچنین واش بتن با شرایط آب و هوایی گوناگون (سرد و گرم) سازگار است.

                  

واش بتن ارزان قیمت سنگ برجسته

واش بتن ارزان قیمت سنگ برجسته

عوامل موثر در قیمت واش بتن

قیمت واش بتن به عوامل مختلفی همچون نوع سنگ به کار رفته در واش بتن، مرغوبیت سیمان و روش ساخت واش بتن بستگی دارد. سنگ و سیمانی که در موزاییک واش بتن استفاده می شود باید مناسب باشد تا واش بتن با کیفیتی تولید شود. همچنین روش تولید واش بتن و دستگاه هایی که با آن ها واش بتن را می سازند باید به گونه ای باشند که محصول نهایی مرغوبیت و کیفیت داشته باشد. روش های مختلفی برای ساخت واش بتن وجود دارد که آن ها را نام می بریم.

انواع واش بتن ارزان : روش پرسی، روش درجا، روش ویبره ای

روش پرسی

در این روش قالب پنجاه پنجاه پر می شود یعنی اول ۵۰ درصد قالب با سیمان و سنگ دانه و آب و پودر سنگ پر می شود و ماسه و سیمان آب ۵۰ درصد بعدی قالب را تشکیل می دهد. بعد از آن نوبت پرس کردن مواد با قدرت۳۰۰ تن  است. بعد از این که فرایند پرس کردن انجام شد واش بتن را از قالب خارج کرده و تا ۲۴ ساعت درون اتاق بخار نگهداری می کنند.

بعد از آن می توان عملیات ساب کردن را انجام داد. پرس بیشتر مساوی است با تراکم بیشتر واش بتن. اگر برای ساخت واش بتن دستگاه خوبی استفاده نشود، قیمت و کیفیت واش بتن پایین خواهد آمد (مقاومت پایین، جذب آب، خرد شدن به خاطر سرما و یخ زدگی).

واش بتن سنگ ریز آنتیک ارزان

واش بتن سنگ ریز آنتیک ارزان

روش درجا

در این روش ابتدا یک لایه سیمان می ریزند و بعد سایر مواد اولیه به همراه سنگ دانه ها را روی آن می ریزند و پرس می کنند. تولید واش بتن با این روش با محدودیت هایی روبه رو است به همین دلیل کمتر در ایران مورد استفاده قرار می گیرد چون به تجهیزات و امکانات نیاز دارد.

روش ویبره ای

در این روش تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و در قالب می ریزند بعد قالب ها را تحت فرایند ویبره قرار می دهند تا مواد درون قالب یکدست شود و حباب های کار گرفته شود. بعد از آن نوبت به مرحله کیورینگ می رسد که در این مرحله قالب ها را در معرض بخار قرار می دهند.

سر آخر بعد از گذشتن ۲۴ ساعت می توان عملیات ساب زدن یا فرچه زدن را روی موزاییک ها انجام داد (فرق ساب زدن و فرچه زدن در این است که در فرچه زدن سنگ های روی موزاییک برجسته می مانند ولی در ساب زدن روی واش بتن را با ابزار لازم صاف و صیقلی می کنند).

روش تشخیص واش بتن با کیفیت

واش بتن های نا مرغوب با قیمت پایین تری به فروش می رسند ولی کیفیت لازم را ندارد. برای تشخیص واش بتن نامرغوب از مرغوب می توان ترفند هایی را به کار برد مثلا واش بتن مرغوب باید بتواند دمای بین ۴۰- تا ۶۵ درجه را تحمل کند. روش دیگر این است که با شیء فلزی مانند چکش به وسط واش بتن آرام ضربه بزنید اگر شکست یعنی مرغوب نیست.

اگر سنگ های واش بتن بر اثر ضربه از موزاییک جدا شود یعنی واش بتن در فرایند تولید به خوبی فشرده نشده و استحکام کافی را ندارد. همچنین  بهتر است بدانید که سنگ دانه باید تا عمق زیرین واش بتن را پر کند  یعنی سنگ دانه ها نباید فقط روی کار قرار بگیرند بلکه سنگ باید تمام سطح واش بتن را در بر بگیرد.

                  

واش بتن سنگ درشت آجیلی ارزان

واش بتن سنگ درشت آجیلی ارزان

سنگ های واش بتن

موزاییک های واش بتن با دو نوع سنگ درشت و ریز تولید می شوند که به ترتیب به سنگ درشت واش بتن معمولی و به سنگ ریز واش بتن آنتیک می گویند. قیمت واش بتن آنتیک نسبت به واش بتن معمولی بالاتر است چون فرایند تولید آنتیک سخت تر است و به خاطر انسجام و فشردگی که بین سنگ ها وجود دارد می توان گفت مقاوم تر هم هست. ولی واش بتن سنگ درشت هم مزیت ها و ویژگی های خاص خود را دارد.

عامل دیگری که در قیمت واش بتن اهمیت دارد فروشگاه یا مغازه ای است می خواهید واش بتن را از آن خریداری کنید. برخی مغازه های نامعتبر قیمت را بالا می برند و از شما پول اضافه دریافت می کنند. بهتر است برای خرید های حضوری و اینترنتی خود به فروشگاه های معتبر و با سابقه مراجعه کنید تا خیالتان از بابت قیمت و کیفیت راحت باشد. اگر این فروشگاه ها تضمین قیمت و اصالت و کیفیت، ضمانت بازگشت و ارسال سریع هم داشته باشند راحتی خیال شما صد چندان می شود.

فروش واش بتن ارزان در فروشگاه های معتبر

فروش واش بتن ارزان در فروشگاه های معتبر

خرید واش بتن از پایا موزاییک

در کل واش بتن جزو کفپوش های ارزان و به صرفه به حساب می آید به دلیل اینکه تمام مواد اولیه آن در داخل کشور موجود است و نیاز به واردات مواد اولیه با هزینه های کلان نیست. همچنین فرایند ساخت این نوع موزاییک ها تا حدی آسان است و نیاز به ابزار و دستگاه های پیشرفته آنچنانی ندارد. نسبت به سایر کفپوش ها واش بتن از هر نظری ایده عالی است؛ ظاهر زیبا و طبیعی، مناسب برای اکثر مکان ها، مقاوم در برابر شرایط جوی و سیل و آتش سوزی و قیمت بسیار مناسب.

همه این ویژگی های خوب به وضعیت مواد اولیه و شرایط تولید بستگی دارد اما وقتی از فروشندگان مطمئن واش بتن را خریداری کنید دیگر نگران کیفیت بد این محصول نخواهید بود. مجموعه پایا موزاییک یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر است که انواع گواهینامه های معتبر را اخذ کرده است و با سابقه طولانی مدت و تجهیزات پیشرفته واش بتن های با کیفیتی در اختیار شما قرار می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *