دسته‌بندی نشده

خرید انواع واش بتن نما

نحوه اجرای واش بتن 2

واش بتن نما یکی از انواع روش های پرداخت بتن است که با کاربرد تزیینی، می توان آن را در سازه های مختلف مورد استفاده قرار داد. اگر به هنگام قدم زدن در پارک و یا پیاده روی در خیابان کمی به سطوحی که بر روی آن راه می روید، دقت کنید متوجه موزاییک هایی با طرح و رنگ های متنوع خواهید شد. این نوع از موزاییک ها همان واش بتن است.

واش بتن در واقع از بتن شسته شده الهام گرفته و می تواند کفپوش زیبا و جذابی را ایجاد نماید. از ویژگی بارز این نوع بتن، وجود سنگدانه های برجسته و رنگی است که گزینه ای ایده آل برای زیبا سازی محوطه می باشد. واش بتن نما علاوه بر جنبه زیبایی استحکام و مقاومت بالایی نیز دارد.

واش بتن با توجه به شرکت سازنده و همچنین نوع کاربرد، در ابعاد و سایزهای مختلفی به بازار ارائه می گردد تا افراد با توجه به سلیقه خود مناسبترین را برای کفپوش انتخاب نمایند. اگر در پی کسب اطلاعات هستید و بیشتر مایل اید که در مورد واش بتن نما بدانید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با پایا موزاییک باشید.

نحوه اجرای واش بتن 3

نحوه اجرای واش بتن

واش بتن نما چیست؟

واش بتن یا به اصطلاح انگلیسیWashed Concrete  در واقع نوعی صفحه پیش ساخته از جنس بتن است که برای انجام کارهای نما به خصوص در بخش محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. نام این مدل برگرفته از فرایندی است که در آن صورت می گیرد، یعنی لایه سطحی بتن توسط فشار آب شسته می شود.

پس واش بتن، همان بتن شسته شده است که به دلیل داشتن ظاهری زیبا برای کفسازی در باغ، پیاده رو، پارک، حیاط و سایر محیط هایی که به نوعی زیباسازی آن ها اهمیت دارد مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر جنبه زیبایی، دارای استحکام و مقاومت بالا نیز می باشد از این رو به عنوان کفپوشی مناسب در معابر و پارک ها به کار می رود. واش بتن در ابعاد و رنگ های متنوعی ساخته می شود.

سفید و قرمز، سفید و مشکی، آجیلی، سفید و سبز، سفید و زرد از جمله رنگ های پرکاربرد در این بتن می باشد. برای زیباتر نمودن سطوح، در کنار واش بتن نما از سایر تجهیزات جانبی همچون چراغ LED نیز استفاده می شود. در کل این مدل از موزاییک از محصولات لوکس به حساب می آید که امروزه برای محوطه بسیار پرکاربرد است.

مزایای استفاده از واش بتن در محیط

این کفپوش دارای مزایایی می باشد که در ادامه به ذکر برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

مقاومت بالا در برابر سرما و نفوذ آب؛ از این رو به راحتی دچار یخ زدگی نمی شود.

تنوع در رنگ

مقاومت فشاری بسیار بالا

آسان بودن روش اجرا

کمتر بودن لغزش بر روی کفپوش واش بتن در مقایسه با سایر کفپوش ها

سخت جدا شدن سنگدانه ها از بتن به دلیل چسبندگی بالا

استفاده از سیمان پرتلند با عیار 400 در ساخت کفپوش ماش بتن نما

ایجاد نمایی جذاب و زیبا با صرف نمودن هزینه ای اقتصادی

کاربرد موزاییک واش بتن

کاربرد موزاییک واش بتن

آشنایی با انواع واش بتن

واش بتن در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

واش بتن پرسی

این نوع از موزاییک طی فرایند پرس شکل می گیرد. برای ساخت آن، نصفی از قالب را با سیمان، ماسه و آب و مابقی را با مخلوط آماده پرس می کنند. پس از این که فرایند پرس بر روی مخلوط صورت گرفت، ماده که حالتی متراکم شده به خود گرفته از قالب خارج و به مدت 24 ساعت در اتاق بخار نگهداری می شود. هر چه که پرس با قدرت بیشتری اعمال شود، واش بتن از استحکام بالاتری برخوردار خواهد بود.

واش بتن درجا

یکی از قدیمی ترین روش های ساخت واش بتن، روش درجا است. در این شیوه، مخلوطی که آماده شده را در درون قالب های مخصوص می ریزند و سطح آن را صاف و با آب فشار قوی شستشو می دهند تا از این طریق سیمانی که اطراف سنگدانه ها را گرفته شسته شود و قسمتی از سطح حالتی برجسته بگیرد. ساخت موزاییک به روش درجا به دلیل عدم استحکام بالا چندان رایج نیست.

جدول فانتزی مدل محرابی

واش بتن ویبره

برای ساخت موزاییک بدین روش، ابتدا مخلوطی از آب، سیمان، پودر سنگ و سنگدانه را در داخل قالب مخصوص ریخته و سپس آن را بر روی میز ویبره قرار می دهند تا حباب های موجود آن بر اثر لرزش های ایجاد شده از بین بروند. این ویژگی یعنی از بین رفتن حباب ها موجب شده تا مخلوط متراکم تر شود و پایداری و استحکام بیشتری را به دست آورد.

واش بتن آنتیک

این روش از ساخت، در مقایسه با سایر روش ها، جدیدتر است و تمام مراحل با کمک ماشین های مخصوص انجام می گیرد. مخلوطی که در واش بتن آنتیک مورد استفاده قرار می گیرد شامل سیمان، آب، پودر میکرونیزه و همچنین پیگمنت های رنگی است. حساسیت کار در این روش بسیار بالا می باشد. سنگدانه های مورد استفاده بایستی از نظر جذب آب، ضریب سایش، مقاومت و همچنین یکنواختی رنگ حالتی استاندارد داشته باشند.

کاربرد استفاده از واش بتن نما

واش بتن نما به دلیل داشتن ظاهری زیبا، مقاومت بالا و همچنین عدم لغزندگی، به عنوان کفپوش در بسیار از مکان های عمومی و فضاهای سبز، پارک ها، روف گاردن، باغ، پیاده رو و … مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی این قبیل از کفپوش ها این است که می توان با سایر مصالح ترکیب نمود و از آن طریق طرح هایی خاص ایجاد نمود. علاوه بر آنچه که اشاره نمودیم از کفپوش بتن نما می توان برای محیط های بسته ای مانند ساختمان مسکونی، اداری، ویلا، فضاهای کنار استخر و … نیز به کار برد.

سنگدانه های مورد استفاده در واش بتن نما

واش بتن نما همان طور هم که پیش تر اشاره نمودیم مخلوطی از سیمان، سنگدانه، آب و برخی مصالح دیگر می باشد. مهمترین بخش این مخلوط سنگدانه است که ظاهری زیبا به سطح موزاییک می بخشد. پرکاربرد ترین سنگدانه های مورد استفاده در ساخت واش بتن، سنگ هایی همچون بازالت، گرانیت و کوارتز است که زیبایی این کفپوش را دو چندان می کنند.

علاوه بر این سنگدانه های طبیعی می توان از مواد مصنوعی مانند شیشه های رنگی و یا حتی صدف های دریایی نیز استفاده نمود. البته در این زمینه، باید از سنگدانه‎هایی استفاده کرد که فاقد هر گونه اکسید آهن باشند چرا که موجب لکه دار شدن سطح موزاییک و در نتیجه ظاهری ناخوشایند می شوند. علاوه بر این، در انتخاب سنگدانه بایستی به پارامترهای دیگری از جمله شکل، دوام، رنگ، اندازه و سختی نیز توجه کرد تا هزینه پروژه مقرون به صرفه باشد.

قیمت واش بتن نما

از جمله سوالاتی که بسیاری از کاربران در خصوص واش بتن نما می پرسند، قیمت این محصول است. باید بگوییم که قیمت این موزاییک بر اساس پارامتر های مختلفی همچون کیفیت مواد مورد استفاده مشخص می گردد. هر چه سنگ به سیمان بچسبد و به راحتی از آن جدا نگردد یقینا نشان می دهد که واش بتن از کیفیت بالایی برخوردار است و به خوبی می تواند در برابر شرایط محیطی، سایش و … از خود مقاومت نشان دهد.

برای تشخیص این که موزاییک از کیفیت لازم برخوردار است می توان با کمک یک چکش فلزی ضربه هایی را به سطح آن وارد نمود، اگر با ضربات کم، بشکند و سنگ های داخلی آن از هم جدا شوند، قطعا کیفیت پایینی دارد. علاوه بر این، قیمت نیز می تواند متاثر از نوع محیط و کاربری آن، رنگ، ترکیبات به کار رفته، ابعاد، متراژ و … نیز باشد.

کلام پایانی

امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله از سایت پایا موزاییک، توانسته باشد که اطلاعات ارزشمندی را درباره انواع واش بتن نما در اختیار شما سروران گرامی قرار دهد. چنانچه در زمینه انواع واش بتن نما و ویژگی های این محصول سوالی دارید می توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *