دسته‌بندی نشده

موزائیک نانو چیست؟

موزائیک نانو چیست؟

از سری کفپوش های مقاوم در برابر عوامل محیطی همچون: تغییرات آب و هوایی، رطوبت، آلودگی و … که می توان برای محیط های باز نیز از ان ها استفاده کرد موزائیک ها هستند.

موزائیک ها تنوع بسیار زیادی دارند که به لطف تکنولوژی و فناوری امروز، نمونه نانو ان وارد عرصه فروش شده و به دلیل مشخصات و ویژگی های منحصری به فردی که دارد بسیار محبوب و پر فروش شده است.

موزائیک نانو یک کفپوش فوق متراکم می باشد که براساس فرآیند پلیمریزاسیون تشکیل شده است. اگر به دنبال یک کفپوش مناسب برای محوطه هتل، باغ و یا هر مکان دیگری هستید این گزینه می تواند انتخابی نوین و در عین حال کاربردی برای شما باشد. به نظر شما موزائیک نانو چیست؟

موزائیک نانو چیست؟

موزائیک نانو چیست؟

تفاوت موزائیک نانو با پلیمری

امروزه در بازار هستند اشخاص زیادی که به علت عدم ناآگاهی این دو نوع را با یکدیگر اشتباه می گیرند. اما توجه کنید که علاوه بر قیمت این موزائیک ها بر حسب ساختاری که دارند هم با هم متفاوت هستند. اما سوالی که مطرح می شود این است که فرق بین این دو در چیست؟

به عبارت ساده تر می توان گفت موزائیک نانو همان موزائیک پلیمری است که به آن ژل میکروسیلیس اضافه شده است. این ژل باعث می شود که خطرات زیست محیطی کم ترین تاثیر را روی موزائیک بگذارند و دوام و طول عمر بالایی داشته باشند. همین تفاوت ها است که باعث شده از این کفپوش ها برای کاربری های گوناگونی استفاده کرد.

موزائیک نانو چه ویژگی هایی دارد؟

ساختار و ترکیب مواد در کیفیت این کفپوش ها بسیار مهم است. اگر ژل میکروسیلیس در سطح بتن به صورت بکنواخت و یکدست پخش شود باعث افزایش کیفیت ان می شود و به موجب ان این موزائیک های نانویی دارای ویژگی زیر خواهند بود:

  • نفوذ پذیری ان به حداقل می رسد.
  • میزان سیمان به کار رفته در بتن کمتر می شود.
  • مقاومت کششیف فشاری و خمشی بتن بیشتر می شود.
  • استهلاک ان به حداقل می رسد.
  • مقاومت سایشی و الکتریکی بالایی خواهد داشت.
  • مواد شیمیایی مخرب توانایی نفوذ به ان را نخواهند داشت.
  • ترک های ان بسیار کمتر خواهد بود.
  • دوام و ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت.
  • دارای یک سری استاندارد های از پیش تعریف شده است که بر مقاومت و کیفیت بالای ان موثر است.
  • ضخامت های زیادی دارند. ( به صورت تقریبی برابر با 2 الی 2.5 سانتی متر است)

ژل میکروسیلیس و رابطه مستقیم ان با کیفیت موزائیک نانو

ژل ها مهم ترین جز سازنده این کفپوش ها هستند. البته نمونه های مختلفی از ان وجود دارد. اگر به دنبال برترین کیفیت هستید باید موزائیکی را خریداری کنید که از برترین ژل در ان استفاده شده است. در اغلب این ژل ها از روان کننده های ملامین و یا نفتالین استفاده شده است در ترکیب با عنصر های دیگری همچون رزین در سنگ های مصنوعی تاثیر عکس داشته و موجب کاهش کیفیت ان می شود.

زمانی این ژل تاثیر مثبت خواهد داشت و موجب با کیفیت بودن موزائیک ها می شود که افزودنی هایی همچون پلی کربوکسیلات باشد. اگر در ساختار ان از مواد نانو سیلیس هم استفاده شود دیگر کیفیت مثال زدنی خواهد داشت. این ژل علاوه بر تاثیر بر میزان کیفیت بر روی زیبایی ظاهری ان ها نیز تاثیر دارد.

تنوع رنگی موزائیک نانو

این موزائیک ها موجب زیبایی فضا می شوند. اگر به دنبال زیبایی محیط هایی همچون بالکن، حیاط و … هستید نگران نباشید، چرا که تنوع طرح و رنگ آن ها بسیار زیاد است. به جرات می توان گفت هر رنگی را که بخواهید می توانید داشته باشید. علاوه بر انتخاب رنگ می توانید برای جذابیت بخشیدن به آن طرح های متنوعی را با تفاوت رنگ ها ایجاد کنید.

این بستگی به خلاقیت شما و طراح داخلی تان دارد. البته تنها کاربرد این موزائیک ها برای مصارف خانگی نیست و می توانید از ان ها برای پارک ها، ویلا ها، پیاده رو ها و … استفاده کرد. از انجایی که ماندگاری و دوام بالایی هم دارد برای استفاده در طولانی مدت بهترین گزینه است.

موزائیک نانو چیست؟

موزائیک نانو چیست؟

ابعاد و اندازه های گوناگون موزائیک های نانو

از دیگر امتیازاتی که این موزائیک ها دارند این است که در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید می شود. دیگر زمان ان گذشته است که سرامیک ها را تنها در شکل های مربعی ببینید. بلکه امروزه در شکل های هندسی مختلفی از پنج ضلعی گرفته تا مستطیل و … تولید می شود. انتخاب ان به سلیقه شما و نیازتان بستگی دارد. علاوه بر شکل های گوناگون روی موزائیک ها نیز طرح های متنوعی در نظر گرفته می شود که باعث دو چندان شدن جذابیت ان می شود.

چه تعداد موزائیک نانو بخریم؟

احتمالا شما هم این سوال را در ذهن خود دارید که برای نصب موزائیک برای کفپوش به چه تعداد از ان ها نیاز دارید؟ پاسخ این سوال به متراژ فضای شما برمیگردد. طبیعتا هرچه متراژ بالا باشد تعداد زیادی هم از این موزائیک ها را نیاز دارید.

البته اگر شکل کف شما به صورت هندسی نیست و نمی توانید متراژ دقیق ان را در نظبر بگیرید می توانید مساحت ان را بدست اورد و مطابق با ان مقدار مورد نظر خود را خریداری نمایید. توصیه می شود در حین خرید یک بسته اضافه نیز تهیه کنید. چرا که به هر دلیلی ممکن است یکی از این موزائیک ها خراب شود و … که در این صورت نمونه جایگزین داشته باشید. پیدا کردن همان طرح از همان موزائیک ها در بازار بعد از گذشت مدت زمان طولانی کار دشواری خواهد بود.

موزائیک نانو چیست؟

موزائیک نانو چیست؟

مزایای استفاده از موزائیک های نانو

انتخاب های گوناگونی در بازار وجود خواهد داشت اما انتخاب بهترین ان ها کار دشواری است. نانو یکی از مدل های ان است که با خرید و استفاده ان می توانید از مزیت های خوب ان بهره مند شوید. این مزایا عبارتند از:

  • زیبایی چشمگیر و غیر قابل وصفی دارد.

همانطور که گفته شد در هر طرح و نقشی قابل اجرا است.

  • نصب راحت و ساده ای دارد.

به صورتی که می توانید در کوتاه ترین زمان ان را نصب نمایید. برای نصب ان نیاز به افراد زیادی هم ندارید اما باید به سراغ افراد متخصص و حرفه ای در این حوزه بروید.

  • روی هر سطحی قابل نصب می باشد.

نصب ان توسط سیمان انجام می شود. فرقی نمی کند بخش زیری آن ماسه باشد و یا سنگ و … در هر صورت قابل اجرا است.

  • وزن مناسبی داشته و مقاوم است.

البته این سبک وزن بودن به نسبت ویژگی های ان است وگرنه در قیاس با نمونه های موجود در بازار سنگین تر است.

  • از ایمنی بالایی برخوردار است.

دچار یخ زدگی و … نمی شود. به همین خاطر روی ان لیز نمی خورید و در هر شرایطی قابل استفاده است.

  • سیالات قدرت نفوذ به آن را ندارد.

رطوبت، مایع و هر ماده سیال دیگری نمی تواند به درون ان نفوذ کند.

  • برخی از نمونه های آن به صورت ضد حریق طراحی شده اند.

نگران آتش سوزی هم نباشید چرا که به صورت ضد حریق می باشد و تحمل درجه دمایی بسیار بالایی را دارد.

  • فشار و ضربات احتمالی آسیبی به ان نمی زند.

این محصولات به دلیل ساختاری که دارند از درجه سختی بالایی برخوردار بوده به همین خاطر ضربه ها و همچنین عبور وسیله های سنگین روی ان اسیبی به کف نمی زند.

  • عایق صوتی است.

از دیگر مزیت های موزائیک های نانو عایق بودن ان ها در برابر صوت است. به همین خاطر برای پشت بام ها، پنت هاوس ها و … نیز بسیار پیشنهاد می شود و جز انتخاب های عالی است.

  • جرم نمیگیرد

اگر به طرح ها و سطح ناصاف این موازئیک ها توجه کنید در می یابید که رسوب نمی تواند در بین ان ها گیر بیفتد. به همین خاطر زود کثیف نمی شود و به راحتی تمیز می شود. گذشته از ان  نمای براق و زیبای خود را برای همیشه حفظ می کند.

موزائیک نانو چیست؟

موزائیک نانو چیست؟

قیمت موزائیک نانو

کیفیت همیشه بر هر چیزی اولویت دارد. زمانی که به دنبال کیفیت بالا هستید باید سر کیسه را هم شل کنید. موزائیک های نانو به نسبت دیگر موزائیک هایی که در بازار موجود می شود قیمت بالاتری دارند. اما با توجه به مشخصات و ویژگی هایی که دارد ارزش خرید را داشته و می توانید به راحتی به صورت اینترنتی از پایا موزائیک خریداری نمایید. البته عوامل موثری همچون تعداد، رنگ، طرح، اندازه و … نیز بر روی قیمت نهایی و هزینه فروش این محصولات وجود دارد.

می توانید با تغییر اطرح های مد نظر خود مدلی متناسب با میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید انتخاب کنید. ما بهترین مدل ها وط رح های این موزائیک ها را با نازل ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار داده ایم. با پایا موزائیک کیفیت و زیبایی را زیر پاهایتان در هر فضایی که می خواهید لمس کنید و از بودن در چنین فضایی لذت ببرید. برای انتخاب راحت تر و همچنین اطلاع از قیمت های روز این محصولات می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و تجربه یک خرید ماندگار را با ما داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *