دسته‌بندی نشده

خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط

کاربرد موزاییک پلیمری

خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط نسبت به گذشته افزایش یافته است در این مقاله با معرفی موزاییک پلیمری و کاربردهای آن شما را با این نوع موزاییک آشنا میکنیم. کشورهای اروپایی به خصوص کشور آلمان و ایتالیا پیشتاز تولید موزائیک هستند. خصوصاً اینکه موزاییک‌های تک لایه ای برای اولین بار در کشور آلمان تولید شده است. متاسفانه در ایران تنهای کارخانه که در شهر یزد واقع است، این نوع موزاییک تک لایه‌ای را تولید می‌کند. در بین مصالح ساختمانی یکی از پر استفاده ترین مصالح، موزاییک است؛ که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع موزاییک، موزاییک پلیمری است؛ که بسیار پر کاربرد بوده و کارایی زیادی دارد. در این مقاله شما را با این نوع موزاییک آشنا می‌کنیم.

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری

موزاییک چیست؟

کلمه موزاییک در اصل از لغت انگلیسی Mosaic گرفته شده است. موزاییک‌ها انواع گوناگونی دارند و در طی راهکارهای متفاوتی به تولید می‌رسند. کاربرد اصلی موزاییک برای پوشش کف سطح است. موزاییک در واقع نوعی بتن است که متراکم و فشرده است. موزاییک‌ها در فرآیند تولید به دو روش فشرده می‌شوند، یکی از روش‌ها، روش ویبره‌ای یا لرزشی است و روش دوم، روش فشار پرسی است. موزاییک‌ها از پودر سنگ، سیمان، ماسه، سنگ دانه و آب ساخته می‌شوند؛

که هر کدام از موزاییک‌ها در ابعاد و همچنین طرح‌های مختلفی وجود دارند. یک موزاییک به طور کلی دارای دو لایه زیرین و رویه است که هر کدام را به طور مختصر بیان میکنیم. لایه زیرین یا نارین به لایه‌ایی گفته می‌شود که وظیفه آن تحمل فشار است. این لایه که در زیر قرار دارد تمام وزن موزاییک را تحمل می کند. این لایه نسبت به لایه رویه به دلیل تحمل فشار دارای ضخامت بسیاری است. جنس لایه نارین از ماسه سیمان و آب است. لاییه رویه به دلیل اینکه سطح بر روی موزاییک را تشکیل می دهد نسبت به لایه زیری ضخامت کمتری دارد و همچنین جنس آن از پودر سنگ و سیمان و ترکیبات دانه دار رنگی و همچنین آب است.

اهمیت خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط

انجام این فرآیندهای پلیمریزاسیون سبب می‌شود تا ساختار سیمان کریستال شده و تبدیل به شبکه بلوری می‌گردد. موزاییک پلیمری که در طی این فرایند‌ها تولید می‌شود، بسیار مقاوم‌تر از موزاییک بتنی است. مقاومت و دوام این نوع موزاییک به دلیل پلیمری بودن می‌توان گفت حتی با مقاوت سنگ‌های طبیعی برابر است. موزاییک پلیمری به دلیل اینکه انسان باعث ساخت آن می‌شود در دسته سنگ‌های مصنوعی قرار می‌گیرد.

این نوع موزاییک به دلیل مقاومت بالایی که دارد امروزه جایگزین  خوبی برای موزاییک‌های طبیعی و مصنوعی دیگر به حساب می‌آید. موزاییک پلیمری حتی در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله آب و هوای مناطق سدسیر کشور، بسیار مقاوم و با دوام است. همان‌طور که متوجه شدید موزاییک پلیمری از ترکیب بتن با مواد پلیمری ساخته می‌شود، برای همین به دلیل مقاومت و تراکم بالا در دسته بتن‌های متراکم قرار می‌گیرد.

نحوه تولید موزاییک پلیمری

برای تولید موزاییک پلیمری ابتدا مواد اولیه درون یک مخلوط کن با هم مخلوط می‌کنند. همان‌طور که گفته شد موزاییک پلیمری از سنگ دانه، ماسه، سیمان، رنگدانه های شیمیایی و همچنین رزین سمنت پلاست و آب ساخته می‌شود و این مواد باهم مخلوط شده و ماده خمیری را ایجاد می‌کنند. بعد از اینکه ماده خمیری آماده شد و در قالب‌هایی از جنس سیلیکون پلاستیک و پلیمر ریخته شد آن را به روی نقاله میز ویبره انتقال می‌دهند.

همان‌طور که می‌دانید در فرایند تولید موزائیک دادن لرزش و ویبره از اهميت بالایی برخوردار است زیرا با این کار به دلیل لرزاندن خمیر حباب‌های هوایی که داخل مواد وجود دارند از آن خارج می شود و این باعث می شود مواد به صورت همگن درآیند. بعد از این مرحله موززیک خام را برای پخته شدن به گرم‌خانه منتقل می کنند. بعد از ۲۴ ساعت زمان دادن به آن، موزاییک پلیمری کاملا آماده است و شما میتوانید همان لحظه از آن استفاده کنید؛ زیرا کاملا مستحکم است.

مراحل تولید موزایک پلیمری

مراحل تولید موزایک پلیمری

کاربردهای موزاییک پلیمری

کاربرد موزاییک پلیمری مانند موزاییک معمولی است و برای پوشش کف مکان‌های خارجی ساختمان‌ها و حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما موزاییک پلیمری کیفیت بالاتر و همچنین مقاومت بسیار بالاتری نسبت به موزاییک معمولی دارد. برای همین بیشتر از سایر موزاییک‌های موجود کاربرد دارد.

از موزاییک‌های پلیمری برای پوشاندن پیاده روها در فضای عمومی، در بسیاری از معابر و حتی در کف باغ و ویلا استفاده می‌کنند. موزاییک پلیمری به دلیل داشتن طرح‌های متنوع و زیبا، استفاده از آن برای پوشش و سنگ فرش کردن حیاط ساختمان، بسیار مناسب و جلوه گر است. این نوع موزاییک به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد، در برابر یخ زدگی نیز مقاوم است. از این رو برای پوشش کف حیاط ساختمان‌ها در مناطق سردسیر کشور بیشتر از موزاییک معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط به دلیل کاربردهای زیاد موزاییک پلیمری در تمام نقاط کشور افزایش یافته است.

مزایای خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط

همان طور که گفته شد یکی از ویژگی‌های موزاییک پلیمری مقاومت بالا در برابر سایش و یخ زدگی است که جزو مزایای استفاده از موزاییک پلیمری به حساب می‌آید. یکی دیگه از مزایای استفاده از موزاییک پلیمری این است که به آسانی نصب می‌شود این نوع موزاییک با ملات ماسه و سیمان بر روی سطح کف حیاط نصب می‌گردد.

موزاییک پلیمری به دلیل اینکه در برابر آب نفوذ پذیر نیست قابل شستشو است موزاییک‌های پلیمری در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند و این خود یکی از مزایای موزاییک پلیمری به حساب می‌آید؛ زیرا دیگر موزاییک نیازی به برش کاری ندارد. موزاییک‌های پلیمری وزن پایین‌تری دارند نسبت به موزاییک‌های معمولی سبک تر هستند به خاطر همین ویژگی موزاییکی پلیمری از آن بر روی پشت بام‌ها نیز استفاده می کنند.

کاربرد موزاییک پلیمری

کاربرد موزاییک پلیمری

سخن آخر

خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط علاوه بر داشتن مزایا و ویژگی‌های زیاد معایبی نیز دارد که خوشبختانه معایب آن کم است. شما می‌توانید با خرید اینترنتی با صرف وقت و هزینه کمتر محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

برای اینکه خرید موزاییک پلیمری مناسب حیاط یا هر کاربرد دیگری را به صورت اینترنتی و با اطمینان خاطر انجام دهید، می‌توانید با مراجعه به سایت پایا موزاییک از انتخاب خود مطمئن باشید. این سایت با داشتن تضمین بهترین قیمت، تحویل سریع سفارش، ضمانت اصالت و کیفیت و هم‌چنین ضمانت بازگشت، در دسته سایت‌های معتبر ارائه دهنده موزاییک پلیمری قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *