دسته‌بندی نشده

موزاییک پلیمری پشت بام

موزاییک پلیمری

لازم به ذکر است که بگوییم چندین نوع موزاییک در دنیا وجود دارد که در این قسمت ما قصد داریم راجب موزاییک های پلیمری توضیحات لازم را بدهیم. به طور کلی موزاییک پلیمری از خانواده سنگ های مصنوعی است. فقط هنگام تولید ان یک تغییرات اساسی در تشکیل این موزایک ها رخ می دهد.

حالا منظور ازاین تغییرات، چه می باشد؟!هنگام تولید این موزاییک ها، ان ها را درون  مولکول های سیمانی شکل قرار می دهند در داخل موزاییک اتصال زنجیره ای به وجود می اید بنابراین باعث مقاوم بودن و استحکام ان می شود و یک عامل دیگر این می باشد.

انجام دادن این عملیات باعث می شود موزایک به طور کریستال سیمانی و حالت شبکه های بلوری شده در می اید و بسیار بسیار مقاوم  شده به طوری که از بتن هم بیشتر، مقاوم می شود.‌بعد از ساخته شدن، براساس ازمایشات انجام شده بر روی این سنگ ها متوجه این می شوند که موزاییک پلیمری از نظر مقاوم بودن و استحکام بالا با بعضی از سنگ های طبیعی به طوریکسان می باشد. موزاییک پلیمری پشت بام یکی از انواع مختلف استفاده از این محصول است.

 

موزاییک پلیمری پشت بام

موزاییک پلیمری پشت بام

ترکیبات موزاییک پلیمری

در این قسمت به سراغ ترکیبات این سنگ های مصنوعی یا موزاییک پلیمری می رویم. ترکیبات موزاییک پلیمری به طور کلی از سیمان، بتن و پلیمر می باشد و در تولیدات این موزاییک ها از رنگ های مختلف استفاده می کنند که وقتی به بازار عرضه می شود  بسیار جذاب و زیبا می باشد و تقریبا از نظر شکلی با سنگ های طبیعی شباهت ویژه ای دارند.

به علتی که این سنگ ها از استحکام بالایی برخورد است  و در برابر هر گونه ضربه ای بسیار مقاوم می باشد، برای این موارد این موزاییک ها را می توان در هرجایی استفاده کرد  و برای پشت بام بسیار مناسب می باشد چون پشت بام ها در ارتفاع زیادی می باشد و معمولا دورتا دور ان باز است ودر برابر برف و باران هیچ گونه تغییری در این موزاییک ها ایجاد نمی شود.

یک مورد بسیار مهم این می باشد که این موزاییک ها به علت استحکام و مقاومت بالا در برابر سرمای زیاد و یخ بندان های شدید  مقاوم است و اب را خیلی کم به خود جذب می کند و به همین علت می توان در پشت بام ها و حیاط ها  با خیال اسوده استفاده کرد و در مطالب بالا راجب رنگ های این موزاییک ها ذکر کرده ایم باید بگوییم که رنگ این موزاییک ها در برابر نور خوشید و گرما هیچ گونه تغییری نمی کند.

 

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمر چگونه تولید می شود

در این قسمت راجب تولید موازییک پلیمری یک توضیح مختصری خواهیم داد.در اول کار با ترکیبات مثل ماسه، سیمان، سنگ های ریز، رنگ های شیمیایی، رزین و اب با مخلوط کن های  مخصوص شرکت ان ها را باهم مخلوط می کنند انقدر باید با این دستگاه مخصوص  بچرخد تا به صورت خمیری شکل در بیاید.

بعد از اینکه این ماده خمیری تهیه شده است ان ها را در ظرف های لاستیکی و پلیمری مخصوص قرارمی دهند و بعد از ریختن مواد داخل این ظرف ها ان هارا به روی میز ویبره  منتقل می کنند.وقتی ظرف ها روی این میز ها گذاشته می شود این میزهای ویبره کار خود را شروع می کنند و ظرف ها را می لرزاند تا هوای داخل خمیر در بیاید و مواد یکسان شود. بعد از این مرحله قالب ها را به گرم خانه های مخصوص  انتقال می دهند و طی ۲۴ ساعت این خمیر به  موزاییک تبدیل می شود.

 

کارخانه موزاییک پلیمری

کارخانه موزاییک پلیمری

ویژگی های موازییک پلیمری

در مطالب قبلی ذکر کرده ایم که موزاییک های پلیمری یا سنگ های مصنوعی از ترکیبات خاصی ایجاد شده اند برای مثال سیمان و پلیمر اصلی ترین ترکیب این موزاییک ها می باشند و این که یکی از ویژگی های این موزایک ها این است که هر گونه رنگی را به خود می گیرد و همین علت باعث شده که رنگ بندی های زیادی از این موزاییک ها در بازار وجود داشته باشد و  همین ویژگی اصلی ان ها را جذاب و زیبا کرده است طرفداران زیادی به خود جذب می کند و این موزاییک ها در برابر نور خورشید و گرمای زیاد رنگ ان ها تغییری نمی کند و به همان حالت باقی می مانند.

بیشتر این موزاییک ها از واردات کشور تامین می شوند یکی دیگر از ویژگی های این موزایک ها این می باشد که در برابر یخ بندان و سرماهای شدید هیچ گونه تغییری نخواهد کرد شاید تا به حال شاهد این موضوع بوده اید که چه در منازل خود یا اطرافیان موزاییک های حیاط ان ها ترک خورده یا رنگ خود را از دست داده اند و شاید همین مورد  باعث شده زیبایی حیاط  از دست برود ولی این موزایک ها این گونه نمی باشند. .

موزاییک های پلیمری در برابر حرارت بالاتر از ۲۵۰ درجه سانتی گراد هیچ تغییری نمی کند و اسیبی نمی بیند . .

مطلب دیگر این می باشد که درهنگام تولید تراکم بافت های این موزاییک ها را خیلی بالا می برند که جذب اب ان خیلی کم باشد به همین دلیل این موزاییک ها برای استفاده در پشت بام طرف دار زیادی دارد چون که اب را خیلی کم ،حدود۲ درصد به خود جذب می کند و همین علت باعث می شود سقف خانه دچار نم زدگی نشود.‌ یکی دیگر از این ویژگی ها ساختار اصلی این موزاییک ها می باشد که هنگام نصب کردن ان ها سریع مواد را به خود جذب کرده وبه سطح مورد نظر می چسبد.

موزاییک پلیمری پشت بام

موزاییک پلیمری پشت بام

مزایای موزاییک پلیمری

به علت این که در این موزاییک از پلیمر های مانند رزین استفاده می کنند همین مورد باعث شده که کیفیت ان بالا برود و در برابر ضربه یا فشار های زیادی مقاوم باشد و هیچ گونه ترکی روی این موزاییک ها ایجاد نشود.

موزاییک های پلیمر از مزایای بالایی برخوردار است که در قسمت بعدی چند مورد از این مزایا را توضیح خواهیم داد.

  • به راحتی می توانید این موزاییک ها را شستشو دهید و اب را زیاد به خود جذب نمی کند.
  •  موادی با ترکیبات سیمان و ماسه اب به راحتی در سطح مورد نظر نصب خواهند شد.
  •  این موزاییک ها در اندازه های مختلف تولید شده است دیگر نیازی ندارد برشکاری روی ان ها ایجاد شود.
  •  چون این موزاییک ها چند کاربرد دارد برای همان می توانید از این موزاییک ها در پشت بام ،حیاط، کف پوش داخل منزل و …… استفاده کنید.
  • موزاییک پلیمری هیچ گونه جرم یا کثیفی را به خود نمی گیرد که باعث شود رنگ ان تیره شود و اگر کثیف شود با یک شست شویی عادی تمیز خواهد شد.
  • نمای بلوری و براقی دارد.
  • تنوع سایز و رنگ ان بسیار بالا می باشد.
  • از وزن سبکی برخوراراست.
  • قیمت ان بسیار مناسب می باشد.

معایب

موزاییک پلیمری از نوع سنگ های مصنوعی است و این سنگ ها تولیدات دست انسان ها می باشد این سنگ ها از ویژگی و مزایای زیادی برخوار است و حالا می خواهیم برویم به سراغ معایب ان ها برای مثال:

  • در هنگام نصب باید دقت فراوانی داشته باشید واگرنه نصب ان جالب در نمی اید.
  • این موزاییک ها بسیار ترد می باشد
  • هنگام برش امکان دارد نرم شود برای همان در اندازه های مختلفی تولید کردند که ان ها را برش ندهید.
موزاییک پلیمری پشت بام

موزاییک پلیمری پشت بام

خرید عمده موزاییک پلیمری

این موزاییک ها را می توان از فروشگاه ها خریداری کرد درسته قیمت ان ها بسیار ارزان و مناسب می باشد اگر برای متراژ زیادی می خواهید بهتر است از شرکت های تولید کنند سفارش دهید این گونه قیمت ان برای شما بسیار به صرفه خواهد بود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی سایت های فروشگاهی زیادی ایجاد شده است می توانید با تحقیقات و پرسو و جو از اطرافیان خود این سایت ها پیدا کرده و وارد سایت شده در انجا سفارش خود را انجام دهید و از طریق لینک های مشخص هزینه محصول خود را پرداخت نموده وپشتیبان سایت زمان تحویل محصول را به شما می گوید ودر زمان مشخص شده محصول خود را تحویل بگیرید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر لازم نیست در بازار ها به دنبال محصول خود باشید می توانید در منزل خود سفارش دهید. در همه مطالب ذکر شده ، تمام توضیحات مهم را راجب موزاییک های پلیمری داده ایم. اگر به دنبال محصول با کیفیتی هستید که سال های زیادی از ان استفاده کنید و دچار هیچ گونه تغییری نشود می توانید از موزاییک های پلیمری استفاده کنید این نوع موزاییک ها بر اثر بارندگی ، حرارت خورشید، سرمای شدید، ضربه ، فشار زیاد و….بسیار مقاوم است و هیچ گونه اسیبی نمی بیند.

موزاییک پلیمری در اندازه و رنگ های مختلی تولید شده است و برای انتخاب ان ها دچار مشکل نخواهید شد . با استفاده کردن از این موازییک ها فضای زیبایی را برای منازل خود ایجاد می کنید و از دیدن ان ها لذت می برید.امیدوارم که تمام مطالب را با دقت مطالعه کرده باشید و موزاییک های پلیمری را برای منازل خود انتخاب کرده و مطمعن باشید از انتخاب خود هرگز پشیمان نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *