دسته‌بندی نشده

کفپوش بتنی پلیمری

کفپوش بتنی پلیمری

موزاییک پلیمری معروف به  بتن پی ام سی اسن و بت این نام شناخته می شود. کفپوش بتنی پلیمری دارای خواص زیادی است که به آن ها اشاره خواهیم کرد. کفپوش بتنی پلیمری در برابر فرسایش بسیار مقاوم است و در برابر رفت و آمد افراد روی آن مقاوم است. همچنین کفپوش بتنی پلیمری در برابر دما، سرما، گرما، برف و باران مقاوم است و در برابر ضربه و فشار از استحکام بالایی برخوردار است.

کفپوش بتنی پلیمری به علت های گفته شده نسبت به کفپوش های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش بتنی پلیمری در اکثر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد برای نمونه: کفپوش بتنی پلیمری در مکان هایی مانند خانه ها، اماکن تجاری، فرودگاه ها و دیگر موارد می توان اشاره کرد. همچنین کفپوش بتنی پلیمری به جای کفپوش یا موزاییک حیاطی در کف سازی و فضا سازی محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

کفپوش بتنی پلیمری از مزایای زیادی برخوردار است از جمله کفپوش بتنی پلیمری در رنگ های متنوع ای تولید می شوند و همچنین سرعت اجرای بالا و کاهش هزینه های اجرایی می توام اشاره داشت.

کفپوش

کفپوش

مزایای استفاده از کفپوش بتنی پلیمری

موزاییک پلیمری دارای مزایای زیادی می باشد که به آن ها اشاره خواهیم کرد. ۱- موزاییک پلیمری می تواند وزن خیلی زیاد و بالایی را تحمل کند به صورتی که هر متر مربع موزاییک پلیمری وقت سی هزار کیلوگرم را تحمل کند که این وزن از وزن یک تریلی بار کامل بیش تر می باشد.

۲- در برابر دما های مختلف مقاوم است، موزاییک پلیمری به خاطر نحوه تولید و مواد به کار رفته در تولید موزاییک پلیمری در برابر جذب آب مقاوم است و کمتر از ۱ درصدد فصل سرما و گرما شدید به خود جذب می کند. از موزاییک پلیمری در فصل سرما می توان استفاده کرد نظیر مناطقی مثل دماوند.

۳- در برابر ضربه و فشار محکم و مقاوم است، موزاییک پلیمری با موادی از جمله سینتیک و مواد افزودنی دیگر ترکیب می شود که باعث مقاومت بیشتر این محصول می شود.

کفپوش بتنی

کفپوش بتنی

چه عواملی قیمت موزاییک پلیمری را تعیین می کند و روی آن تاثیر گذار است

برای آنکه پارامتر ها تعیین شوند و عواملی که در تعیین قیمت موزاییک پلیمری یا اپوسکی تاثیر دارند باید به این سوالات پاسخ دهید:

۱- موزاییک پلیمری روی چه سطوحی می تواند اجرا شود؟

۲- چه اندازه زمان لازم است تا مواد اپوکسی خشک شوند و بتوان روی سطح اپوکسی شده رفت و آمد کرد؟

۳- کفپوش اپوسکی چه مقدار وزن زا می تواند تحمل کند و ضخامت تقریبی این کفپوش چه قدر است؟

۴- مدت زمانی که باعث ماندگاری سطوح اپوکسی چه اندازه و چند سال است؟

کفپوش اپوسکی کارایی زیادی دارد از جمله بر روی سطوحی مثل دیوار ها استفاده می شود علاوه بر این در کف دیوار ها قابل استفاده است. کفپوش اپوکسی قابلیت استفاده شدن بر روی سطوح یک دست مانند سطوح سیمانی، موزاییک و سطح می توان اشاره داشت.

باید دقت کنید که قبل از اجرای کردن موزاییک اپوکسی باید سطح یکسان سازی شده باشد و هم تراز شده باشد و خلل و فرج در سطح صورت گرفته باشد.

کفپوش پلیمری

کفپوش پلیمری

کاربرد کفپوش بتنی پلیمری چیست؟

سطوح بتنی کاربرد های بسیار زیادی دارند و بیش ترین کاربرد را در فضا های صنعتی و مکان های پر رفت و آمد دارند. بتن به عنوان کفپوش به این دلیل مناسب است که از مقاومت زیادی در محیط های صنعتی نسبت به مواد شیمیایی و تغییرات و یکپارچگی برخوردار است. ار کاربرد های موزاییک پلیمری می توان به بهداشت و تمیز کاری راحت تر و همچنین مقاوم بودن در برابر سایش اشاره داشت و نسبت به ضربه مقاوم است.

در گذشته کفپوش ها از جنس های مختلفی برخوردار بودند. کفپوش های قدیمی بیشتر به شکل سیمان معمولی یا انواع متفاوتی از موزاییک ها هستند که یه آن سرامیک اضافه می کنند و در مکان های سر پوشیده مورد استفاده قرار می گرفت ولی امروزه موزاییک پلیمری انتخاب متنوع تری از لحاظ مدل و شکل به کفپوش ها داده است.

کفپوش بتنی

کفپوش بتنی

زیبا سازی فضا ها با موزاییک پلیمری

از کاربرد های موزاییک پلیمری می توان به زیبا سازی فضا ها اشاره کرد. موزاییک پلیمری در فضا هایی مانند محوطه مجتمع های مسکونی، مدرسه ها، فروشگاه ها، ویلا ها و منازل زیبایی عنصر که از اهمیت زیادی برخوردار است مورد استفاده قرار می گیرد.

موزاییک پلیمری در برابر ضربه مقاوم است و در فضا ها و مکان هایی که رفت و آمد زیادی در آن وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد چرا که از استحکام بالایی برخوردار است مانند فضای کارخانه ها، بیمارستان ها و زمین های ورزشی و غیره.

کفپوش پلیمری به عنوان پوشش پلکان در فضا ها و محیط های خارجی بسیار مناسب است. کفپوش پلیمری به خاطر مواد سازنده اش از اصطکاک خوبی برخوردار است و راه رفتن روی این موزاییک ها را برای انسان راحت تر کرده است به همین دلیل انتخاب کردن کفپوش پلیمری برای پوشش پله بسیار مناسب است.

برای ساخت ویلا و طراحی ویلا، موزاییک پلیمری مناسب از چه ویژگی هایی برخوردار است

برای ساخت فضا های ویلا ها اصولا علاوه بر کیفیت و مقاومت، زیبا بودن مصالح از اهمیت زیادی برخوردار است. فضای داخل و خارج ویلا ها باید از ظاهر مناسبی برخوردار باشد تا وقتی افرادی در آن جا ساکن می شوند بتوانند اوقات خوشی را برای خود و اطرافیان شان رقم بزنند. بنابرین تنهایی که کفپوش برای ویلا انتخاب می کنید علاوه بر کارایی باید به زیبایی توجه کنید. کفپوش بتنی پلیمری به دلیل تنوع رنگی که در آن وجود دارد برای فضا سازی برای ویلا ها انتخاب مناسبی می باشد.

کفپوش بتنی در ویلا های شمال مورد استفاده قرار می گیرد چرا که در این ویلا ها رفت و آمد بیشتر است و بارش در آن بیشتر صورت می گیرد بنابرین انتخاب کفپوش بتنی پلیمری انتخاب مناسب تری می باشد.

کفپوش بتنی پلیمری انواع زیادی دارد از جمله: پرسی، واش بتن و غیره جهت ساخت فضای ویلا ها هستند به دلیل آن که از رنگ های طبیعی برخوردار هستند و از لحاظ ساختار با سنگ تزئین شده است و رنگ هایشان نزدیک به رنگ های طبیعت است و این باعث شده که زیبایی فضا را چند برابر کند.

موزاییک پلیمری برای باغ، راهرو های حیاط آپارتمان و روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش بتنی پلیمری را می توانید با چمن طبیعی و مصنوعی ترکیب کنید تا جلوه بهتری به محیط بیرونی ویلا شما بدهد.

کفپوش بتنی هم می توان به صورت پلیمری و هم به صورت موزاییکی استفاده شود. طول عمر کفپوش بتنی پلیمری بسیار زیاد است و نسبت به سنگ و موزاییک مدت زمان بیش تری می توانید از آن استفاده نمایید در نتیجه برای ویلا و منازل که هر سال می توانید کفپوش های محیط های خارجی که امکان تعویض در آن وجود ندارد می توانید کفپوش پلیمری تهیه نمایید چرا که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است. در نتیجه بهترین پیشنهاد برای خرید کفپوش ویلا ها کفپوش بتنی پلیمری بهترین انتخاب است.

ویژگی کفپوش های بتنی پلیمری

ویژگی کفپوش های بتنی پلیمری

ویژگی های کفپوش پلیمری

از ویژگی های مهم کفپوش پلیمری می توان به این موارد اشاره کرد: ۱- اولیم ویژگی کفپوش های بتنی پلیمری آن است که در برابر مواد اسیدی، خوردگی، باز های غلیظ و انواع مواد شیمیایی متفاوت می باشد بنابرین شما می توانید برای ششت و شوی این کفپوش های بتنی پلیمری ار مواد شوینده استاندارد و مطمئن استفاده کنید و از تمیز شدن این کفپوش ها لذت ببرید.

۲- دومین ویژگی کفپوش های بتنی پلیمری آن است که در برابر سرخوردگی بسیار مقاوم هستند و اصطلاحا دارای مقاومت مکانیکی می باشند.

۳- سومین ویژگی کفپوش های بتنی پلیمری آن است در برابر خوردگی و سایش بسیار محکم و مقاوم هستند

۴- کفپوش های بتنی پلیمری از دو جنس پلی یورتان و اپوکسی از مقاومت حرارتی بسیار بالایی برخوردار هستند

۵- کفپوش پلیمری از دو جنس پلی یورتان و اپوکسی در برابر حلال های صنعتی مقاومت می کنند

۶- کفپوش های پلیمری نسبت به کفپوش های دیگر به راحتی و آسانی نصب می شوند

۷- هنگامی که شما از کفپوش های پلیمری استفاده می کنید می توانید به این موضوع پی ببرید که این کفپوش ها قابلیت یکپارچگی و غیر قابل نفوذ بودن را دارا هستند

۸- اگر بعد از آن که شما این کفپوش های پلیمری را نصب کردید و بعد از نصب و اجرا مشکل به وجود آمد شما به آسانی و با کمترین هزینه می توانید این مشکل را حل و برطرف نمایید

۹- یکی از ویژگی هایی که کفپوش بتنی دارد آن است که دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح است و این قابلیت را دارد که به راحتی می توان آن را خط کشی کرد

۱۰- از ویژگی های دیگر کفپوش های بتنی آن است که قابلیت  چسبندگی به سطح های متفاوت را دارد و میزان چسبندگی آن در حد بسیار بالایی است

۱۱- کفپوش های بتنی پلیمری گرد و خاک را کمتر به خود جذب می نماید

۱۲- کفپوش های بتنی پلیمری عایق بسیار مناسبی هستند.

مواد تشکیل دهنده کفپوش های بتنی

کفپوش های بتنی از این مواد تشکیل و می شود و باعث می شود کفپوش بتنی به وجود آید: ۱- آب ۲- سیمان سیاه تیپ ۳- سیمان سفید ۴- پیگمنت ۵- رزین یا مواد روان کننده های قوی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *