دسته‌بندی نشده

جدول فانتزی چیست

جدول فانتزی

یکی از پرکاربردترین ابزارهای عمرانی در ساخت کف پیاده‌روها، خیابان‌ها و فضای سبز و… جدول‌ها هستند. امروزه جدول‌کشی‌ها بدون آنکه توجه زیادی به آن‌ها بشود بیشتر از هر چیز دیگری در مقابل ما قرار دارند. بر همین اساس سعی بر استفاده از جدول‌هایی طرح‌های زیبا فانتزی شده است. اگر می‌خواهید با جدول‌های فانتزی بیشتر آشنا شوید با ما در مجموعه http://Payamosaic.com تا آخر متن همراه باشید. تا پاسخ کامل به پرسش جدول فانتزی چیست را شرح دهیم.

انواع جدول فانتزی

انواع جدول فانتزی

جدول فانتزی چیست

جدول‌های فانتزی به دسته‌ای از جدول‌های رنگی گفته می‌شود که جهت حاشیه زنی خیابان‌ها و فضای سبز سوءاستفاده قرار می‌گیرند. جدول‌های فانتزی همانند موزاییک‌هایی با لبه‌های پازلی در مجاورت یکدیگر قرار می‌گیرند. از جدول‌ های فانتزی به شکل دانه‌های پازل به‌هم‌پیوسته در کف پیاده‌روها و خیابان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

درواقع جدول‌های فانتزی همانند سایر جدول‌های بتنی باضخامت کمتر او هستند که ظاهری بسیار زیبا و متفاوت دارند. جدول‌های فانتزی معمولاً بارنگ‌های خاکستری، قرمز و زرد بیشتر از سایرین رنگ‌ها به چشم می‌خورند. جالب است بدانید جدول‌های فانتزی رنگ‌های دیگر نیست قابل‌تولید است؛ اما جالب است بدانیم که در ساخته جدول‌های فانتزی از چه مواد سازنده‌ای استفاده می‌شود که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

جنس جدول فانتزی چیست

یکی از پرکاربردترین گروه جدول‌های بتنی را جدول‌های فانتزی به خود اختصاص می‌دهند. جدول‌های فانتزی را بانام جدول‌های دورچین نیز می‌شناسیم. بدین معنی که از ساختار جدول‌های فانتزی که نازک‌تر از جدول‌های بتنی با لبه‌های زیباتری می‌باشند جهت حاشیه زنی باغچه‌ها و دورچین درخت‌ها استفاده می‌شود. جدول‌های فانتزی در سه زیرگروه اصلی متناسب با مواد سازنده قرار می‌گیرند. می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با کاربرد و کیفیت جدول‌های فانتزی با ما https://Payamosaic.com در ارتباط باشید.

جدول فانتزی مدل محرابی

جدول فانتزی مدل محرابی

الف جدول‌ فانتزی Beton Wash

جدول فانتزی‌های بتن واش علاوه بر ظاهری زیبا در کیفیت و مواد سازنده نیز خوب عمل کرده‌اند. در ترکیبات سازنده جدول فانتزی بتن واش از سیمان، شن یا ماسه نرم، خاک‌سنگ ریزدانه‌های بارنگ مختلف ساخته‌شده‌اند. تنها با تغییر سنگ‌ریزه‌های رنگی مختلف بتن واش های متنوع عرضه می‌شوند. قالب‌زنی‌ها نوع طرح، شکل و ابعاد قالب را تعیین خواهد کرد.

دسته دیگر جدول‌های فانتزی Beton Wash نمونه رزین دار آن‌ها است. قوی‌ترین نوع جدول فانتزی‌های بتن واش نمونه رزین دار است که هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده از آن او به محیط‌های سرد و گرم، آبی و… وجود ندارد. این در حالی است که از نمونه‌های سیمانی Beton Wash در محیط‌های تغییر اقلیم و ایجاد هوای سرد به دلیل کاربرد نامناسب و تخریب زودهنگام به کمترین مقدار استفاده می‌شود. قالب‌زنی این نمونه از جدول‌ های فانتزی (Beton Wash) در ظرف‌های پلیمری و پلاستیک‌های فشرده صورت می‌گیرد.

نحوه قالب‌زنی جدول فانتزی Beton Wash

پس از ترکیب کامل مواد سازنده و عناصر ترکیبی Beton Wash، آن‌ها را در هجمه‌های مشخص داخل ظرف‌های بزرگ ویبره کرده او به بیشترین میزان تراکم و فشردگی دست پیدا کند و هیچ‌گونه حبابی در ساختار آن باقی نماند. سپس ترکیب ایجادشده را در داخل قالب‌های پلیمری ریخته و تحت‌فشار و دستگاه، طرح‌ها و ابعاد مشخص‌شده آماده می‌شوند.

جدول فانتزی ویبریل

برخلاف جدول‌ های فانتزی بتن واش، استفاده از جدول‌های فانتزی ویبریل، در اکثر مکان‌ها ممنوعیت مصرف دارد. دلیل این محدودیت‌ها ساختار ساده‌تر این جدول فانتزی است.‌جالب است بدانید در ساختار جدول فانتزی ویبریل تنها از روش ویبراسیون یا همان ویبره کردن مشابه موزاییک‌سازی استفاده می‌شود. در جدول فانتزی ویبریل از سیمان، شن و ماسه، برانگیزِ و آب استفاده می‌شود. مسلماً نبود عناصر استحکام‌بخش دیگر در ساختار جدول ویبریل از استحکام ولی جدول نیز می‌کاهد. همین اساس این دسته از جدول‌ها را با ابعاد ضخیم‌تر می‌سازند. در این نوع از جدول‌ها از قالب‌های پلاستیکی و در بعضی موارد از قالب‌های فلزی کم ضخامت و ورقه‌ای استفاده می‌شود.

جدول فانتزی

جدول فانتزی

 نحوه‌ی قالب‌زنی جدول فانتزی ویبریل

در قالب‌زنی جدول‌های ویبریل با ترکیب و ادغام کامل عناصر سازنده جدول در داخل دیگ‌های بزرگ و ویبراسیون هم‌زمان با مخلوط شدن ترکیبات او گرفته می‌شود. بر این اساس شوریدگی لازم در بین ذرات سازنده‌ی جدول حفظ خواهد شد سپس ترکیب به‌دست‌آمده را در قالب‌های پلاستیکی و ورقه‌ای قرار می‌دهند. پس از خشک شدن محصول، قالب‌ها را آب‌پاشی می‌کنند. این کار بر استحکام جدول‌ها وی می‌افزاید.

ججدول فانتزی ریز پلیمر

قوی‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع جدول‌های فانتزی، ریز پلیمرها هستند. ترکیبات استفاده‌شده در جدول فانتزی ریز پلیمر متنوع‌تر و درنتیجه قوی‌تر از سایر جدول فانتزی‌های موجود در بازار است. در ساختار جدول فانتزی ریز پلیمر از سیمان‌های رنگی متناسب با طرح کار، ترکیبات بتنی، شن ریزه و همچنین از ترکیبات رزین دار جهت افزایش استحکام در برابر ضربه و فرسایش استفاده می‌شود.

دلیل نام‌گذاری استفاده از ریز پلیمرهای کربوکسیلیک جهت افزایش درگیری و مقاومت بیشتر است. شما با فراهم آوردن و به کار بستن جدول‌های فانتزی ریز پلیمر استحکام بیشتری را در حاشیه‌ی باغچه‌ها، درخت‌ها، خیابان‌ها و… هم‌زمان با طرحی زیباتر ایجاد خواهید کرد. شما تنها با مراجعه به سایت http://Payamosaic.com و استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان ما بهترین و زیباترین نمونه‌های جدول فانتزی پلیمری را در مناسب‌ترین او با ضمانت قیمت خریداری کنید.

نحوه‌ی قالب‌زنی جدول فانتزی ریز پلیمری

قالب‌زنی جدول فانتزی ریز پلیمری به دلیل ترکیبات شیمیایی ریز پلیمری در ساختار جدول، به‌مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از سایر جدول‌های فانتزی است. پس از یکدست کردن کامل ترکیبات سازنده جدول ریز پلیمری عناصر کربوکسیلیک را در ترکیب اضافه کرده و تراکم را به بیشترین حد ممکن می‌رسانیم.

توجه داشته باشید فرآیند فشرده‌سازی پس از اضافه شدن ترکیبات شیمیایی استحکام‌بخش به‌وسیله فشار بخار صورت می‌پذیرد. او به دلیل گران‌تر بودن اجزای سازنده‌ی جدول فانتزی ریز پلیمری به‌طور دقیق مقدار خمیرها وزن شده مقدار مشخص‌شده پس از قالب‌زنی به‌صورت مجدد جهت سفت شدن تحت‌فشار بخار قرار می‌گیرد.

جدول فانتزی

جدول فانتزی

 نتیجه‌گیری

جدول‌های فانتزی به‌عنوان بستری جداکننده با استحکام و زیبایی مختص به خود مناسب‌ترین گزینه جهت ایجاد محیط‌های دور باغچه و درختچه‌ها می‌باشند. جهت آشنایی بیشتر به سایت ما به نشانی http://Payamosaic.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *