دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

امروز جهت ایجاد فضایی زیبا و مناسب در پیاده‌روها، حیاط‌ها و معابر پیاده  در محیط‌های خصوصی و عمومی از موزاییک‌ها یا همان صفحه‌های سنگی استفاده به عمل می‌آورند…یکی از دسته‌های پرکاربرد ابزار و مصالح عمرانی موزاییک‌ها می‌باشند. همان‌طور که می‌دانید موزاییک‌ها صفحه‌هایی سیمانی در ابعاد متعدد می‌باشند که به‌صورت مصنوعی و صنعتی تولید می‌شوند. در ساخت انواع مختلفی از موزاییک‌ها، عناصر متنوعی متناسب با جایگاه استفاده و مقاومت موردنیاز لایه‌ی پوشاننده استفاده می‌شود. جهت آشنایی بیشتر و معرفی موزاییک‌های مقاوم و باکیفیت با ما در مجموعه پایا موزاییک به نشانی http://Payamosaic.com همراه باشید.راهنمای خرید موزاییک مقاوم را برای مقرون به صرفه بودن خرید مهم بدانید.

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

موزاییک

همان‌طور که گفتیم موزاییک‌ها به دسته‌ای از پوشش‌های کفی گفته می‌شود که از تراکم و فشرده‌سازی ترکیبات و عناصر آب، شن، ماسه، سیمان‌سفید، سیمان خاکستری و رزین یا همان رنگ‌دانه‌ها ساخته می‌شود. البته در نمونه‌های جدیدتر موزاییک‌ها از ترکیبات پلیمری جدید به‌عنوان ماده اولیه سازنده‌ی موزاییک‌های مقاوم‌تر استفاده می‌شود.

انواع مختلف موزاییک‌ها

موزاییک‌ها با انواع سنگی و پلیمری بانام‌های مختلفی شناخته می‌شوند ازجمله موزاییک‌های سنگی می‌توان به نمونه‌های موزاییک شسته، سیمانی، شیاری، سنگ دار، پلاکی و … اشاره کرد. نمونه‌ی موزاییک‌های پلیمری نیز شاخه‌ی جداگانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.

مقاومت موزاییک

توانایی استحکام و سالم ماندن موزاییک‌ها بر این نکته در خرید و استفاده انواع مختلف آن‌ها هست. مسلماً هرچقدر کیفیت موزاییک بالاتر باشد و مقاومت بالاتری را نسبت به شرایط جوی سرد و گرم، فشار و … نشان دهد، قیمت بالاتری دارد. شما می‌توانید مناسب‌ترین نوع موزاییک را متناسب با جایگاه استفاده و با مشاوره و راهنمایی‌های مشاوران ما در مجموعه‌ی پایا موزاییک http://Payamosaic.com خریداری نمایید.

انواع مختلف مقاومت موزاییک

۱ موزاییک سیمانی

موزاییک‌های سیمانی به ساده‌ترین دسته‌ی موزاییک‌های ساخته‌شده گفته می‌شود. در ساختار این دسته از موزاییک‌ها تنها از سیمان استفاده می‌شود. درنتیجه این موزاییک‌ها نسبت به سایر دسته‌ها از مقاومت پایین‌تری برخوردار می‌باشند‌. به‌گونه‌ای که از زمان ساخت تا مصرف بااحتیاط حمل می‌شوند. موزاییک‌های سیمانی معمولاً در یکرنگ مشابه که همان رنگ سیمانی است تولید می‌شوند‌.

سطح دسته‌ای از موزاییک‌ها بدون طرح هست و یا طرح‌های ساده‌ای به‌صورت دستی پس از قالب‌زنی بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود. لازم به ذکر است که هرچقدر بر ضخامت موزاییک سیمانی افزوده شود، استحکام و مقاومت موزاییک نیز بالاتر خواهد رفت.

۲ موزاییک شسته

دسته‌ی دیگر موزاییک‌های سنگی نمونه‌ی شسته‌ی آن هست. دلیل این نام‌گذاری لایه‌ی سطحی موزاییک است. در موزاییک‌های شسته از لایه‌ی رویی شن دار استفاده می‌شود. همانند آنکه بر روی سطح خارجی موزاییک دانه‌های شن به‌صورت برجسته و کاملاً واضح قرار می‌گیرند. مقاومت موزاییک‌های شسته تقریباً مشابه موزاییک‌های سیمانی هست؛ اما در ظاهر، طرحی زیباتر بر روی موزاییک‌های شسته دیده می‌شود. توصیه‌ی استفاده از موزاییک‌های شسته نسبت به نمونه‌های سیمانی توسط مشاوران پایا موزاییک http://Payamosaic.com بیشتر انجام می‌شود.

۳ موزاییک سنگ دار

شاید در بین دسته‌های موزاییک سنگی زیباترین مدل را مختص به موزاییک‌های سنگدار دانست. بر روی سطح خارجی موزاییک‌های سنگ دار از سنگ‌ریزه‌ها و دانه‌های براق و جلا داده‌شده ازجمله دانه‌های گرانيت، دانه‌های رنگی شیشه و نمونه‌های دیگری ازجمله مرمر و … استفاده می‌شود‌. جالب است بدانید موزاییک‌های سنگ دار هم به‌صورت برجسته و هم به‌صورت سطحی و صاف تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که مقاومت موزاییک‌های سنگ دار به علت وجود دانه‌های درشت‌تر درزمینهٔ ی سیمانی، ساختاری بتنی به خود می‌گیرند. درنتیجه مقاومت‌تر از سایر نمونه‌های فوق ذکر می‌باشند.

۴ موزاییک پلاکی

مقاوم‌ترین نوع موزاییک‌های سنگی را می‌توان به دسته پلاکی متعلق دانست. موزاییک‌های پلاکی موزاییک‌های سیمانی هستند که در ساختار آن‌ها از لایه‌های مقاوم صنعتی به‌صورت بافت مرکب استفاده می‌شود. باوجوداینکه موزاییک‌های پلاکی به‌عنوان مقاوم‌ترین موزاییک‌های سنگی شناخته می‌شوند، زیبایی و جلای لایه‌های صیقلی آن نیز بسیار قابل‌توجه است. نمونه‌ای دیگر از موزاییک‌های مقاوم پیشنهادی پایا موزاییک http://Payamosaic.com موزاییک‌های پلاکی می‌باشند.

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری که بیش‌تر بانام مستعار سنگ‌های مصنوعی شناخته می‌شوند پر استحکام‌ترین و مقاوم‌ترین موزاییک‌های تولیدشده تا به امروز می‌باشند. ساختار موزاییک‌های پلیمری همان‌طور که از نامشان پیداست از ترکیبات پلیمری به‌علاوه ترکیبات پایه به‌عنوان مواد سازنده اصلی استفاده می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر ساختار موزاییک‌های پلیمری از ترکیبات شیمیایی به همراه شن، سیمان‌سفید، سیمان خاکستری، رنگ‌دانه و … استفاده می‌شود.

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

مقاومت موزاییک پلیمری

ترکیبات شیمیایی استفاده‌شده در موزاییک‌های بتنی قدرت و استحکام بسیار بالای را در این دسته از موزاییک‌ها ایجاد کرده است. به‌گونه‌ای که موزاییک علاوه بر اینکه جابجایی راحت‌تری دارد، استحکام و حتی مقاومت در برابر فشارهای جانبی را نیز تا حد زیادی تحمل می‌کند. رزین و رنگ‌دانه‌های استفاده‌شده در خمیر اولیه‌ی موزاییک پلیمری، طرحی زیباتر و خاص از موزاییک‌های سنگی به ارمغان می‌آورد.

مزایای موزاییک پلیمری

_ موزاییک‌های پلیمری همان‌طور که گفته شد، بیشترین مقاومت را در بین دسته موزاییک‌ها دارا هست.

_ طرح‌های رزینی سطحی و هم‌چنین دوطرفه‌ی این موزاییک‌ها نیز بسیار قابل‌توجه و چشم‌نواز است.

_ موزاییک‌های پلیمری در ابعاد و اندازه مختلف تولید می‌شوند.

_ طرح‌های زمینه‌ای متنوعی در موزاییک‌های پلیمری نسبت به سنگی‌ها دیده می‌شود.

_به دلیل سبک‌تر بودن ترکیبات شیمیایی و پلیمری، وزن موزاییک‌های پلیمری در عین استحکام بالا، کمتر از نمونه‌های سنگی هست که ویژگی بسیار کاربردی در بکار بردن آن‌ها است.

معایب موزاییک پلیمری

موزاییک‌های پلیمری علی‌رغم برتری‌هایی که نسبت به موزاییک‌های سنگی دارند، عیب‌هایی نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

_ هرچقدر در موزاییک‌های پلیمری از ترکیبات شیمیایی متفاوت استفاده کنند، نمی‌توانند زیبایی مشابه با سنگ‌های طبیعی را در آن‌ها پدیدآورند.

_ موزاییک‌های پلیمری در مقایسه با موزاییک‌های سنگی به دلیل استفاده از ترکیبات صنعتی از قیمت بالاتری نیز برخوردار می‌باشند. به‌گونه‌ای که گاهی اوقات ناچار به استفاده از موزاییک‌های سنگی می‌شویم.

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

راهنمای خرید موزاییک مقاوم

نتیجه‌گیری

مناسب‌ترین و بهترین دسته کف‌پوش‌های سیمانی و بتنی موزاییک‌ها می‌باشند که در دسته‌های سنگی (معمولی) یا پلیمری تولید و روانه بازار می‌شوند. نمونه موزاییک‌های سنگی به‌صورت ساده‌تر قابل‌تولید و استفاده می‌باشند به همین دلیل راحت‌تر است نمونه موزاییک‌های پلیمری در دسترس قرار می‌گیرند. همان‌طور که گفته شد موزاییک‌های سنگی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید به‌عنوان کف‌پوش از موزاییک‌ها در اکثر محیط‌های خانگی، باغی و… استفاده کنید. جالب‌تر این‌که شما با فراهم آوردن یک موزاییک خوب می‌توانید علاوه بر زیبایی و مقاومت بر آراستگی و تمیز بودن محیط موردنظر نیز بیفزایید. کارشناسان ما به‌صورت تمام‌وقت در مجموعه پایا موزاییک http://Payamosaic.com شما را در خرید و استفاده از انواع مختلف موزاییک راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *