دسته‌بندی نشده

کارخانه موزاییک پلیمری

کارخانه موزاییک پلیمری

کارخانه‌هایی در سطح کشور وجود دارند که به تولید و ساخت موزاییک پلیمری می‌پردازند که به عنوان کارخانه موزاییک پلیمری شناخته می شوند و  موزاییک پلیمری در واقع یکی از انواع سنگ‌های مصنوعی می‌باشد که با انجام فرایند‌های صنعتی و شیمیایی بر روی سیمان و ترکیب آن با مواد دیگر و همچنین در طی انجام فرایند پلیمریزاسیون که در نتیجه آن ساختار‌ها و پیوند‌های شیمیایی سیمان تغییر می‌کند به وجود می‌آید و می‌توان بیان داشت که به دلیل همین انجام شدن فرایند پلیمریزاسیون در ساخت این موزاییک و این محصول به آن موزاییک پلیمری گفته می‌شود.

فرایند‌هایی که بر روی بتن برای ساخت و تهیه‌ ی موزاییک پلیمری انجام می‌شود سبب می‌شود که سیمان سازنده این موزاییک کریستاله شده و در نتیجه زنجیر‌های مقاومتی بسیاری در آن تشکیل شود که همین امر سبب می‌شود که موزاییک پلیمری که از این روند و فرایند به دست آمده، بسیار مستحکم و مقاوم باشد. به طوری که می‌توان بیان داشت مقاومت و استحکام این نوع موزاییک در حدود ۲ برابر موزاییک بتنی می‌باشد و البته مقاومت این محصول یه تقریب با اغلب سنگ‌های طبیعی برابر می‌باشد.

کارخانه موزاییک پلیمری

کارخانه موزاییک پلیمری

نام و عناوین دیگر موزاییک پلیمری

این نوع از موزاییک در بین تولیدکنندگان آن، خریداران و همچنین مهندسان عمران و مهندسان ساختمان با نام های متفاوتی شناخته می شود و عناوین مختلفی را دارا می‌باشد. نام‌ها و عناوین این محصول به شرح زیر می‌باشد:
● موزاییک پلیمری
● موزاییک رزینی
● سنگ پلیمری
● بتن پلیمری
● سنگ مصنوعی سمنت پلاست
● کفپوش پلیمری
● کفپوش بتنی و پلیمری

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری

ویژگی‌ های موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری دارای ویژگی‌های خاص و شگفت انگیزی می‌باشد که باعث می‌شوند این موزاییک دارای مزایا و برتری نسبت به سایر موزاییک‌های موجود باشد. از این ویژگی‌ها می‌توان گفت مقاومت آن در برابر سرمای خیلی شدید و یخبندان‌ها بسیار زیاد است حتی گاهی در دمای ۵۰ درجه زیر صفر نیز مقاومت دارد.

همچنین موزاییک پلیمری قادر است دما‌های بسیار بالا و حتی دما‌های تا 200 درجه سانتی گراد را هم بدون این که ذره‌ای آسیب ببیند تحمل کند. دلیل این تحمل گرمای بالا این است که بالای بافت موزاییک بسیار متراکم می‌باشد و جذب آب آن بسیار بسیار پایین می‌باشد؛ جذب آب آن خیلی کم و در حدود ۳ درصد می‌باشد.

این ویژگی‌های ذکر شده سبب می شود موزاییک پلیمری دارای قدرت و مقاومت بسیار بالایی در برابر تغیرات از جمله انقباض ‌ها و انبساط‌ها باشد و در منطقه‌های مختلف آب و هوایی شکننده نباشد و آسیب نبیند.

همانطور که ذکرشد این نوع موزاییک و یا سنگ مصنوعی از ترکیب پلیمر و سیمان به دست می‌آید و همچنین این نوع از موزاییک‌ها دارای رنگ‌های بسیار جذاب مثل سنگ های طبیعی هستند و ویژگی‌های این رنگها در برابر نور خورشید این است که در برابر اشعه‌های مختلف از جمله فرابنفش و محیط های قلیایی بسیار مقاوم هستند و تا زمان‌های بسیاری شفافیت و براقیت خودشان را از دست نمی دهند. آنها از اکسید فلزات به دست می‌آیند. به علاوه از ترکیب رنگهای جدید و متنوع ایجاد می‌شود.

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری

مزایا موزاییک‌ های پلیمری

هر محصولی که تولید و بازار‌ها عرضه می‌شود به طور قطع دارای مزایا و معایبی می باشد که موزاییک پلیمری نیز از این قاعده مستثنی نیست. مزایا و معایب این موزاییک‌های پلیمری به شرح لیست زیر می باشند:
● مقاومت در برابر گرما
● مقاومت در برابر سرما
● مقاومت فشاری بالاتر و بیشتر نسبت به محصولات دیگر
● تنوع بالا کار
● شکل ظاهری زیبا و خاص
● قابلیت نصب ساده و آسان
● قابلیت اجرا باب سلیقه شما (ترکیبی و یا تک رنگ)
● عدم نیاز به برشکاری هنگام اجرای آن
● قابلیت استفاده برای نمای ساختمان
● قابلیت شستشو آسان
● نفوذناپذیری در برابر آب
● قابلیت خود پاک شوندگی
● براق بودن
● تنوع بالا در رنگ و ابعاد و همچنین طرح
● وزن کم و سبک بودن
● قیمت ارزان و مقرون به صرفه

کارخانه موزاییک پلیمری

کارخانه موزاییک پلیمری

معایب موزاییک‌های پلیمری

بدیهی و واضح است که هر محصولی که تولید می‌شود در عین دارا بودن مزایا دارای معایبی نیز هست. اما نکته مهم و قابل توجه در خریداری کردن یک محصول این است که مزایا‌ی آن از معایبش بیشتر بوده و به اصطلاح خرید آن محصول به صرفه باشد. در اینجا سعی داریم شما را با معایب موزاییک‌های پلیمری آشنا کنیم. معایب موزاییک‌های پلیمری به شرح زیر می‌باشد:
● مقاومت فشاری بالا این محصولات فقط در حد عبور و مرور انسان و تا حد کمی عبور ماشین و وسایل نقلیه می‌باشد. واضح است که این محصولات، فانتزی و کلاسیک هستند و توان مقاومت در برابر فشار محل‌های پر رفت و آمد وسایل نقلیه و به خصوص ماشین‌های بزرگ و سنگین را ندارد، بنابراین از آنها نمی توان برای پوشاندن کف پارکینگ‌های عمومی و یا مکان‌هایی که ماشین‌های سنگین عبور و مرور می‌کنند استفاده کرد.
● از دیگر معایب کفپوش های پلیمری می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تولید این محصول به دقت بسیار بالایی نیاز دارند. مقدار فوق روان کننده‌ها، میزان درصد رزین، مواد سازنده و همچنین میزان مخلوط کردن مواد سازنده با یکدیگر، از عوامل مهمی است که در تولید تاثیر به سزایی دارد و بسیار باید با دقت بالایی صورت گیرد تا محصول با کیفیت و درجه یکی تولید شود.

موزاییک پلیمری طرح واش ترکیبی 40*40

موزاییک پلیمری طرح واش ترکیبی 40*40

ترکیب‌های سازنده موزاییک پلیمری و روش‌های ساخت موزاییک پلیمری

مواد اولیه ساخت این موزاییک پلیمری شامل سیمان، ماسه، سنگ دانه، رنگدانه های شیمیایی، رزین سمنت پلاست و آب هستند و برای ساختن و فراوری این نوع موزاییک ابتدا مواد سازنده را درون یک مخلوط کن می‌ریزند و با هم مخلوط می کنند و در نهایت ماده ای خمیری ایجاد می‌شود. سپس ماده ی خمیری به دست آمده را در قالب هایی مختلفی می‌ریزند که این قالب‌ها از جنس های لاستیک، سیلیکون و پلیمر می باشند، پس از آن مواد به دست آمده را روی نقاله میز ویبره انتقال می دهند.
پس از آن میز ویبره ماده خمیری را می لرزاند و حباب های هوا از داخل آن خارج و مواد به خوبی ترکیب می‌شوند. همچنین درحین همین عمل حرکت نقاله موزاییک های خام را به منظور کیورینگ به گرم خاانه منتقل می کند و پس از ۲۴ ساعت موزاییک پلیمری آماده می‌شود. طی این 24 ساعت موزاییک ها به اندازه‌ ی کافی مستحکم می‌شوند که می‌توان بلافاصله از آنها استفاده کرد.

قیمت موزاییک پلیمری در بازار

قیمت انواع محصولات و از جمله موزاییک پلیمری در یک کشور بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ از جمله این عوامل می‌توان به شرایط اقتصادی، سیاسی و معشیتی حاکم در آن کشور اشاره کرد. بنابراین قیمت و هزینه موزاییک‌های پلیمری نیز از این امر مستثنی نیست.
همچنین خریداران این محصول می‌توانند این موزاییک پلیمری را از درب کارخانه‌ی سازنده‌ی آن، یعنی کارخانه تولید کننده موزاییک پلیمری تهیه کنند و هزینه کمتری بپردازند زیرا خریداری کردن محصولات از درب کارخانه معمولا کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر می‌باشد.

 

موزاییک پلیمری طرح نگین 45*45

موزاییک پلیمری طرح نگین 45*45

خرید و فروش موزاییک پلیمری به صورت عمده و خرده

خیلی از افراد به واسطه‌ی کارشان به خرید و فروش انواع موزاییک‌ها و سرامیک‌ها از جمله موزاییک‌های پلیمری وابسته و مرتبط می‌شوند‌. به خصوص افرادی که شغلشان مربوط به کار‌های ساخت و ساز و ساختمانی می‌باشد به طور قطع بیشتر به خرید و فروش موزاییک پلیمری مربوط می‌شوند.
خرید و فروش موزاییک پلیمری را می‌توانید از درب کارخانه انجام دهید؛ تا قیمت و هزینه‌ی آن به صرفه و کمتر باشد همچنین فروشگاه‌هایی برای فروش این محصول وجود دارند که شما می‌توانید این نوع از موزاییک را از طریق آنها خریداری کنید و بدیهی است که به علت وجود واسطه هزینه بیشتری را باید تقبل کنید.

البته لازم به ذکر است خریداری از فروشگاه‌ها این امکان را به خریداران می‌دهد که محصول مورد نظر را هم به صورت خرد و هم به صورت عمده خریداری کنند و همچنین خریداران می‌توانند که این محصول یعنی موزاییک پلیمری را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری از فروشگاه‌های مربوط به این امر خریداری کنند.
در نهایت کارخانه‌های تولید موزاییک پلیمری، این موزاییک را در میزان انبوه و زیاد با شرایط خاص تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند که شناخت ویژگی‌ها و مزایا و معایب این محصول حق خریداران می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *